۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

خباز: کسانی که در این سالها به یاران امام ظلم کردند، توبه کنند

تشکیل اتاق فکر در هر وزارت خانه ضروری است/ هتک حرمت یاران امام بزرگ‌ترین ظلم به کشور بود/آیا نمی‌شد در هشت سال گذشته از تجربیات روسای جمهور قبلی استفاده کرد و یا حداقل آن‌ها را تخریب نکرد؟/با روی کار آمدن دولت نهم دبیرخانه گفتگوی تمدنها هم تعطیل شد/

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم گفت: به نظر من پسندیده است که این دولت ابتکار عمل داشته باشد و برای هر وزارتخانه از وزرای پیشین یک اتاق فکر بسازد قطعا ما از تشکیل چنین اتاق‌های فکری ضرر نخواهیم کرد ضمن اینکه این اقدام هزینه‌ای هم برای کشور ندارد.

محمدرضا خباز با اشاره به چینش کابینه دولت یازدهم عنوان کرد: شخصیت روحانی برای تمام نخبگان کشور کاملا شناخته شده است بنابراین قطعا در مقابل اهداف خود استوار و مقاوم خواهد بود. او در شرایطی که حاکمیت کامل اصولگرایان در مراکز قدرت وجود داشت خط اعتدالی خود را حفظ کرد بنابراین کسانی که از ادبیات تهدید در برابر دولت یازدهم استفاده می‌کنند باید بدانند که بی‌جهت انرژی خود را مصرف می‌کنند.

وی با تاکید براینکه دولت روحانی قطعا همچون دولت هاشمی و با تغییرات اندکی معتدل و میانه رو خواهد بود، گفت: در این مسیر استفاده از نیروهای کار‌شناس و دلسوز مبتنی بر مشی اعتدال و کسانی که در مدیریت خود نگاه جناحی ندارند و معتقد به خرد جمعی هستند ضروری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: متاسفانه عده‌ای عجله دارند که زود‌تر از دیگران از آرایش کابینه دولت یازدهم مطلع شوند و دائما در این خصوص اظهارنظر می‌کنند اما اگر واقعا دلسوز هستند باید برای رفع مشکلات کشور پیشنهادات سازنده بدهند و دائما دغدغه چینش مدیران را نداشته باشند.

خباز افزود: ‌اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل قطعا از روحانی هیچ مطالبه‌ای ندارند حتی مراجعی که در حمایت از او بیانیه داده‌اند و شخصیت‌هایی همچون آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی نیز انتظاراتی برای خود قائل نیستند. اینکه در قالب فشار و خط و نشان کشیدن اظهاراتی را خطاب به دولت آینده مطرح کنیم نشان می‌دهد که دغدغه واقعی برای حل مشکلات کشور نداریم.

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم همچنین عنوان کرد: اعتدال به معنی میانه روی و دوری ازافراط و تفریط است فردی معتدل است که ابتدا و پیش از هر کاری به نظر کار‌شناسان توجه کند و مشی و گفتار او پس از کار کار‌شناسی نیز قابل دفاع باشد مدیر معتدل خود را کار‌شناس همه علوم نمی‌داند اما کار کار‌شناسی را با همه وجود می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها هتک حرمت یاران امام بزرگ‌ترین ظلم به کشور بود، گفت: حرف‌هایی که بی‌دلیل علیه برخی شخصیت‌های برجسته کشور در بعضی رسانه‌ها مطرح شد نابخشودنی است چنین چیزی حق الناس است که در یک جامعه اسلامی قابل پاسخ نیست یاران امام کسانی هستند که ایشان را در حساسترین شرایط یاری کرده‌اند در حالی که بنا به اقدامات افراطی عده‌ای از عرصه خدمت به کشور دور مانده‌اند.

خباز با تاکید براینکه کسانی که طی این مدت یاران امام را مورد ظلم قرار داده‌اند باید توبه کنند و به اشتباه خود اقرار نمایند گفت: من در مجلس هشتم نیز وقتی احمدی‌نژاد برای بیان پیشنهاد هدفمندی یارانه‌ها به مجلس آمده بود به او گفتم که مشکل شما این است که اتاق فکر ندارید به نظر من اگر از کسانی که سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و دارای تجربه فوق العاده، محبوبیت فراوان و شخصیتی برجسته بین سیاستمداران دنیا هستند برای حضور در مسئولیتی چون تشکیل اتاق فکر دعوت شود، نباید امتناع کنند.

وی افزود: به نظر من پسندیده است که این دولت ابتکار عمل داشته باشد و برای هر وزارتخانه از وزرای پیشین یک اتاق فکر بسازد قطعا ما از تشکیل چنین اتاق‌های فکری ضرر نخواهیم کرد ضمن اینکه این اقدام هزینه‌ای هم برای کشور ندارد.

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم همچنین در واکنش به تشکیل دفتر رئیس جمهور قبلی در نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: من با اطلاع از این دستورالعمل از سوی معاونت اجرایی رئیس جمهور بسیار تعجب کردم و برایم این سوال پیش آمد که چرا آقایان در روزهای آخر این اقدامات را انجام می‌دهند آیا نمی‌شد هشت سال گذشته از تجربیات روسای جمهور قبلی استفاده کرد و یا حداقل آن‌ها را تخریب نکرد؟

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که مخالفان خاتمی نسبت به آن حساسیت دارند بحث گفتگوی تمدن هاست که به اتفاق آرا در سازمان ملل رای آورد اما با کمال تاسف با روی کار آمدن دولت نهم دبیرخانه این نهاد تعطیل شد. در صورتی که می‌توانست به عنوان یک افتخار برای ما باقی بماند هزینه آن نیز در مقابل ریخت و پاش‌های دولت نهم و دهم چیز زیادی نمی‌شد.

خباز تصریح کرد: اگر آقایان در تشکیل این نهاد حسن نیت دارند راه آن ایجاد یک حزب فراگیر است هر چند که احمدی‌نژاد و وزیر سابق ارشاد از رسانه ملی اعلام کردند که با وجود بسیج و حوزه علمیه نیازی به حزب نداریم اما اگر می‌خواهیم اندیشه یک رئیس جمهور با اتمام دوران خدمتش به پایان نرسد راه آن تشکیل یک حزب فراگیر واقعی است.

وی با طرح این سوال که چرا عده‌ای تلاش می‌کنند همیشه به بودجه کشور وصل باشند، گفت: اگر این عده محوبیتی در کشور دارند باید از آن استفاده کنند به نظر من تشکیل چنین نهادی عین خودشیفتگی است و به معنای این است که حتی اگر مردم هم در این مرحله به تفکر ما رای ندادند چه بخواهند و چه نخواهند ما هستیم. این نوعی تحمیل کردن است. کسانی که شعار عدالت دادند امروز اقداماتی به دور از عدالت انجام می‌دهند.

منبع: ایلنا

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 31 = 41