۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۵

جنجالی ترین اتفاق وزارت ارشاد به روایت حسینی

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه بخش های «نرم افزاری» و «سخت افزاری» را دو اقدام مهم چهار سال اخیر فعالیت این وزارتخانه معرفی کرد.

سید محمد حسینی گفت: همچنین اصلاح ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از برنامه های مهمی بود که در این زمان به آن پرداخته شد.

وی درخصوص توسعه زیرساخت ها با بیان این که هشت تالار بزرگ در حدود۱۴هزار مترمربع در حال ساخت و تعدادی از آنها به اتمام رسیده است؛ افزود: این تالارها گنجایش۱۲هزار نفر را دارد و برای علاقه مندان و اهالی تئاتر و موسیقی ساخته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شیرین ترین و تلخ ترین تجربه اش در زمان وزارتش چه بوده است؟ اضافه کرد: شیرین ترین خاطره همین خدماتی است که انجام می شود اما این که گاهی حجم این خدمات و کارهای گسترده، به درستی اطلاع رسانی نمی شد و درباره آن فضاسازی های منفی صورت می گرفت باعث دلسردی همکاران می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: برای نمونه در سال،۶۹هزار مجوز انتشار کتاب صادر می شود و در این بین گاهی یک کتاب به علت مسائل قومیتی، یا مسائل ضد اخلاقی، مشروط اعلام می شد که اعتراضاتی در پی داشت.

حسینی افزود: این موارد به عنوان مشروط اعلام می شد و اگر مولف و ناشر موارد را اصلاح می کردند، آثار مشکلی برای انتشار نداشت.

وی درخصوص جنجالی ترین اتفاق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث خانه سینما بازتاب گسترده ای داشت در حالی که ما با اساس فعالیت های صنفی مخالف نبودیم و معتقد بودیم باید به صورت قانونی عمل شود و نباید اسـاس نـامه را بدون طی مراحل قانونی تغییر می دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه کارهایی بر زمین مانده است؟گفت: قطعا کارهای زمین مانده در بخش های سخت افزاری است.

حسینی افزود: در این مدت کتابخانه های زیادی ساخته و سالن های سینما نوسازی شد، اما این اقدامات کافی نیست و از کوتاهی ها عذرخواهی می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان برای وزیر آینده این وزراتخانه آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد؛ وزیر دولت جدید رابطه مستحکم و خوبی با اهالی فرهنگ و هنر داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

90 - 88 =