۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۵

پیر موذن: شروط فراکسیون اصولگرایان کم لطفی به منتخب ملت است

مال الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: «رئیس جمهور منتخب، تبلور اراده ملت است. ملت به برنامه ها و مسائلی که آقای روحانی مطرح کردند رای دادند و از این جهت نمایندگان مجلس باید به کابینه ای یکدست، کاربلد، آزموده و معتمدی که آقای روحانی برای اجرای اهداف، برنامه ها و مطالبات مردمی به مجلس معرفی می کنند رای دهند و به منتخب مردم بی مهری نکنند.»

pir moazenمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

یک نماینده مجلس با اشاره به شروط فراکسیون اصولگرایان مجلس برای دادن رای به کابینه روحانی و توصیه به ایشان برای استفاده از وزرای دولت فعلی گفت: «این توصیه نوعی سهم خواهی است. دولت فعلی فرصت کافی و وافی برای خدمت رسانی داشت که کارنامه درخشانی از این بابت از خود برجای نگذاشته است؛ لذا دیگر نیازی به استفاده از وزرای دولت فعلی دیده نمی شود.»

در سکوت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت (اکثریت مجلس)، فراکسیون اصولگرایان (اقلیت مجلس) اقدام به انتشار بیانیه ای نموده و شش شرط برای دادن رای به کابینه دکتر روحانی مطرح کرده است.

این شرط بدین شرح است: «۱ – اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب اسلامی و پیروی از سیره عملی امام‌خمینی (ره) در سیاست داخلی و خارجی کشور، ۲- اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری. ۳- فعال‌نبودن در فتنه و عدم‌جانبداری از فتنه‌گران. ۴- برخورداری از عملکرد روشن و سلامت اخلاقی، مالی، سیاسی و داشتن عزم و اراده برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تلاش به‌منظور تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی. ۵- بهره‌مندی از دانش و تجربه کافی و قدرت مدیریت و کارآمدی در حوزه مسئولیت خود. ۶- داشتن روحیه تعامل با مجلس در چارچوب قانون اساسی و قوانین مصوب.»

این فراکسیون در ادامه یک توصیه و یادآوری هم درباره تشکیل کابینه آینده به روحانی می‌کند:  «یادآوری می‌کنیم چنانچه از میان وزرای دولت فعلی نیز تنی چند واجد شرایط لازم باشند و توفیق حضور در دولت آینده را پیدا کنند. این حضور از آن جهت که موجب تداوم تجربه و ثبات در مدیریت خواهد شد از نظر ما امری مثبت تلقی می‌شود.»

کمال الدین پیرموذن عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: «رئیس جمهور منتخب، تبلور اراده ملت است. ملت به برنامه ها و مسائلی که آقای روحانی مطرح کردند رای دادند و از این جهت نمایندگان مجلس باید به کابینه ای یکدست، کاربلد، آزموده و معتمدی که آقای روحانی برای اجرای اهداف، برنامه ها و مطالبات مردمی به مجلس معرفی می کنند رای دهند و به منتخب مردم بی مهری نکنند.»

وی ادامه داد: «شروط فراکسیون اصولگرایان پیش شرطی غیرمحقانه است و حق با رئیس جمهور منتخب است و قاطبه نمایندگان که در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، اکثریت مجلس را تشکیل می دهند به تیم آقای روحانی رای قاطع خواهند داد.»

وی افزود: «فراکسیون رهروان ولایت با توجه به انذار حضرت آقا که فرمودند “به اقتصاد و علم در حل مشکلات مردم بیشتر توجه شود” به کابینه آقای روحانی رای می دهد و این شرط را سرلوحه کار خود قرار می دهد و نه شروطی که برخی عزیزان مطرح کردند.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «لازمه تحقق حماسه اقتصادی بهاء دادن به تیم اقتصادی و مدیریتی آقای دکتر روحانی است و این شروطی که فراکسیون اصولگرایان مطرح کردند پسندیده نیست و قاطبه نمایندگان به کابینه آقای روحانی رای خواهند داد.»

وی افزود: «ما تعاملاتی با آقای روحانی داشتیم که این تعاملات نه از باب سهم خواهی؛ بلکه بیشتر از باب آشنایی نسل سومی های مجلس بوده است.»

پیرموذن در پاسخ به این سوال که توصیه فراکسیون اصولگرایان به آقای روحانی برای استفاده از وزرای دولت فعلی را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: «این توصیه نوعی سهم خواهی است. دولت فعلی فرصت کافی و وافی برای خدمت رسانی داشت که کارنامه درخشانی از این بابت از خود برجای نگذاشته است؛ لذا دیگر نیازی به استفاده از وزرای دولت فعلی دیده نمی شود.»

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که انتشار این بیانیه از سوی فراکسیون اصولگرایان در حالی که همه بزرگان نظام بر وحدت و تعامل میان قوا تاکید می کنند چه معنایی دارد؟، گفت: «بیان این شروط کم لطفی به منتخب ملت است که می تواند پیش زمینه ایجاد شکاف در میان قوا شود.»

وی خاطرنشان کرد: «البته همه اعضای فراکسیون اصولگرایان در عمل اینطور نیستند. آقای حداد به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان انسان عادلی است و چنانکه پیامبر اسلام می فرمایند “افراطیون بهره ای از اسلام نبرده اند”، شاید دو سه نفر از افراطیون این فراکسیون این مسائل را مطرح می کنند وگرنه اکثریت با رئیس جمهور منتخب همسو خواهند بود.»

پیرموذن درباره فضای مجلس و رویکرد نمایندگان نسبت به کابینه آقای روحانی گفت: «رهبری فرمودند با رئیس جمهور منتخب همکاری کنید. لذا همه ما در جهت حل مشکلات کشور در تمام زمینه ها بایستی آقای رئیس جمهور را یار شاطر باشیم و نه بار خاطر و این امر را باید ملاک عمل خود قرار دهیم.»

وی ادامه داد: «افراطیون باید قبول کنند انتخابات را باختند و به آرای مردم تمکین کنند و اگر به واقع ولایی هستند و دل در گروی توسعه کشور دارند باید یار شاطر باشند و نه بار خاطر.»
وی افزود: «البته باید گفت تعداد تندروها در هر دو فراکسیون مجلس در نهایت به تعداد انگشتان دو دست نمی رسد و لذا تمام تیم کابینه آقای روحانی با رای بسیار در خور توجهی وارد وزارت خانه ها خواهند شد.»

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی فرارو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

29 - = 19