۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۶

دفاع عضو حقوقدان از علنی شدن جلسات شورای نگهبان

یکی از آرزوهای من این بود که مذاکرات شورای نگهبان هم مثل مذاکرات مجلس علنی باشد و مواضع و عملکرد ما به راحتی و بیشتر در اختیار دوستان باشد، تا همان‌طور که فرمودند مبنی بر یقین رأی بدهند... شورای نگهبان یک نهاد سیاسی نیست، از نگاه من یک مرجع عالی حقوقی و مذهبی است که باید مرکز اعتماد همه مسئولان و آحاد ملت باشد...

esmaeeliمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر محسن اسماعیلی، در مطلب تازه وبلاگ خود، سخنان خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان که در تاریخ ۲۳ تیرماه امسال توانست رأی اعتماد بیش از ۹۱ درصدی نمایندگان را که تاکنون بی سابقه بوده، أخذ کند و برای سومین بار عضو شورای نگهبان شود در مطلب خود آورده است:«در مقالاتی که من داشته ام بارها این را گفتم، یکی از آرزوهای من این بود که مذاکرات شورای نگهبان هم مثل مذاکرات مجلس علنی باشد و مواضع و عملکرد ما به راحتی و بیشتر در اختیار دوستان باشد، تا همان‌طور که فرمودند مبنی بر یقین رأی بدهند… شورای نگهبان یک نهاد سیاسی نیست، از نگاه من یک مرجع عالی حقوقی و مذهبی است که باید مرکز اعتماد همه مسئولان و آحاد ملت باشد؛ به گونه‌ای که وقتی آرای اکثریت شورای نگهبان اعلام می‌شود، موجب اعتماد و آرامش همه باشد؛ چه در بررسی مصوبات و چه در مراحل مختلف انتخابات؛ در موضع یک داور بی‌طرف و عادل!»وی در ادامه مطلب خود آورده است:
«آن روزی که بخواهد در رأس امور بودن مجلس مورد تردید واقع شود، آن روز را باید روز انحراف از معیارها و اصول امام بدانیم. و به همین دلیل است که بنده بر اساس آنچه که در حقوق و در فقه آموخته ام، اصل را بر صحت می‌دانم؛ هم در قانونگذاریِ مجلس که اصل بر صحت است، ایراد داشتن استثناء است و تا ثابت نشود، مصوبه مجلس معتبر است؛ و هم در رفتار افراد، اصل بر صحت است. من چون خودم سراپا تقصیر و خطا هستم، از خطا و تقصیر دیگران تعجب نمی‌کنم. ما همه بندگان خداییم. باید با مدارا، حسن ‌ظن و تعاون که دستور قرآن است، این امانت بزرگِ نظام اسلامی را ان‌شاءالله به مقصد برسانیم.»

منبع: الف
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 2 =