۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۹

آیت الله مکارم شیرازی: دنیای امروز زن را برای هوس‌ها و تبلیغ کالا‌هایش می‌خواهد

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دنیای امروز زن را به عنوان ابزاری برای هوس‌های خود و تبلیغ کالا‌هایش می‌خواهد و آنان را با آرایش‌های غلیظ و لباس‌های آنچنانی به میدان می‌فرستد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر سه شنبه در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: امیدواریم به برکت خون امام علی(ع)، شیعیان از دست دشمنان لجوج رهایی یابند.

وی بیان داشت: امروز شیعیان روز به روز در جهان پیشرفت می‌کنند و همین پیشرفت و ترقی باعث شده تا دشمنان نسبت به شیعیان وحشیانه رفتار کنند اما خوشبختانه دنیای امروز، شیعیان را انسانهایی آرام، اهل دوستی و صلح و دشمنان آن‌ها را انسانهایی خشن، سنگ دل و لجوج شناخته است.

استاد برجسته حوزه با اشاره به آیه ۳۵ سوره احزاب اظهار داشت: خداوند در این آیه ده گروه از فضیلت‌های مردان و زنان با ایمان را معرفی می‌کند و می‌فرماید هر کس این فضائل را داشته باشد، خداوند اجر عظیمی به آنان خواهد داد که این آیه دارای پیام‌های گوناگونی است.

وی ابراز داشت: امروز می‌گویند اسلام برای زن، ارزشی قائل نیست اما این سخن حقیقت ندارد چرا که اسلام در هزار و ۴۰۰ سال گذشته به زنان توجه ویژه‌ای داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در عصر جاهلیت زنان، جزو بشر حساب نمی‌آمدند و ارث به آنها نمی‌رسید و اموال پدر را تنها به پسر می‌دادند.

وی اضافه کرد: تولد دختر در عصر جاهلیت ننگ به شما می‌آمد که قرآن می‌فرماید، وقتی مژده تولد دختر به آنها می‌دادند از خشم و غضب صورتشان سیاه می‌شد و خانه را‌‌ رها می‌کردند و سر به بیابان می‌گذاشتند و بعد از آن سر دو راهی می‌ماندند که ننگ داشتن دختر را بپذیرند یا او را زنده به گور کنند.

این مفسر قرآن کریم به روایتی از رسول الله(ص) در خصوص احترام به دختران اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص) فرمود، هر کس خداوند سه دختر به او دهد و به خانه بخت بفرستد و او را اکرام کند در روز قیامت کنار من خواهد بود.

وی افزود: امام صادق(ع) به یکی از صحابه خود فرمود، شنیده‌ام که خداوند دختری به تو داده است مثل اینکه ناراحتی، ناراحت نباش چرا که خداوند گل خوشبویی به تو داده است و نگران رزق و روزی او نباش و آن حضرت در جای دیگر فرمود، دختر در خانه حسنات و پسران نعمت هستند که خداوند به حسنات ثواب می‌دهد ولی از نعمت‌ها پرسش می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دنیای امروز زنان را به عنوان ابزاری برای هوس‌های خود و تبلیغ کالا‌هایش می‌خواهد که آنان را با آرایش‌های غلیظ و لباس‌های آنچنانی به میدان می‌فرستند و از آن‌ها می‌خواهند برای جذب مشتری، منشی دفترشان باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در بین مسلمانان نیز گاهی چنین تبعیض‌هایی دیده می‌شود و برخی‌ها در نامه‌هایشان به ما می‌نویسند که ارث را تنها در بین پسران تقسیم کردند و به دختران نمی‌دهند که این افکار و اعمال برای زمان جاهلیت است.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشت: خداوند در آیه ۳۵ سوره احزاب می‌فرماید، زنان و مردان مسلمان و با ایمان، مطیع فرمان خدا، راستگو، صابر و شکیبا، متواضع، انفاق کننده، روزه گیر و عفیف هر دو در کنار هم قرار دارند که مغفرت الهی و اجر عظیم خداوند در انتظار آن‌ها است.

وی با بیان اینکه خداوند کارهایی را بر عهده زنان و کارهایی را بر عهده مردان قرار داده است و این تقسیم وظایف بر اساس جسم و روح آن‌ها است، تصریح کرد: بین زن و مرد از نظر فضائل انسانی تفاوتی وجود ندارد، بلکه مسئولیت‌های آن‌ها با هم فرق می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

62 - 52 =