۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰

دلیل عدم حضور ولایتی در کابینه حسن روحانی

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

با شکل گیری نسبی کابینه آینده و اعلام گزینه های قطعی کابینه حسن روحانی مشخص شده است که برخلاف گمانه های اولیه دکتر علی اکبر ولایتی در کابینه روحانی حضور ندارد.

خبرنگار پارسینه کسب اطلاع کرد دلیل عدم حضور ولایتی با وجود مذاکرات اولیه و نقش آفرینی مهم ولایتی  به نقع روحانی در مناظره های تلویزیونی ، انتشار هدفمند برخی سخنان انتقادی ولایتی علیه روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری توسط برخی محافل خاص بوده است.
ولایتی در محافل گوناگون سیاسی با نام بردن از روحانی با عنوان «شیخ حسن» گفته بود روحانی تا آخرین ماههای جنگ از مخالفان قبول قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ بوده است و از حامیان شعار «جنگ، جنگ تا پیروزی» بوده است در حالی که ولایتی در مقام وزیر خارجه وقت خواهان پایان جنگ و قبول قطعنامه ۵۹۸ بوده است.
ظاهرا این سخنان به گوش حسن روحانی رسیده است و باعث شده است که رئیس جمهور منتخب علیرغم میل اولیه تصمیم بگیرد که از دکتر ولایتی در کابینه استفاده نکتد.
بر اساس گمانه های اولیه، قرار بود دکتر ولایتی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی عهده دار مذاکرات هسته ای شود اما آخرین اخبار حاکی از این است که محمد فروزنده سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی را در دولت حسن روحانی خواهد داشت.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی پارسینه
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 9 = 13