۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳

خانه‌ی ملت!؟ چه بر سر ما آمده است؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): میر سلیم خدایگان نوشت: در حال حاضر مشکل مملکت ما چیست؟ مشکل مردم ما چیست؟مردمی شریف که در سی پنج سال گذشته با جان و دل پای انقلاب ایستاده‌اند و از فدا کردن جان و مال و فرزندان خود در راه آرمانهای بزرگ انقلاب دریغ ننموده‌اند. مردمی که [...]

خانه‌ی ملت!؟ چه بر سر ما آمده است؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

میر سلیم خدایگان نوشت:

در حال حاضر مشکل مملکت ما چیست؟ مشکل مردم ما چیست؟مردمی شریف که در سی پنج سال گذشته با جان و دل پای انقلاب ایستاده‌اند و از فدا کردن جان و مال و فرزندان خود در راه آرمانهای بزرگ انقلاب دریغ ننموده‌اند. مردمی که علیرغم تمام مشکلات معیشتی و نارضایتی‌های اجتماعی، همیشه و در همه حال پشتیبان نظام و کشور بوده‌اند و در بزنگاه‌های تاریخی، پروپاگاندای دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده اند.

مردمی که توانسته‌اند انقلاب اسلامی را از گردنه‌های صعب بحران‌های ریز و درشت تاریخی و اجتماعی، به سلامت بگذرانند و پای حقانیت انقلاب خود و انتخاب تاریخی خود بمانند. مردمی که با هوش سیاسی بالای خود روند رفرم‌های اجتماعی را نه از طریق خیابانها که از طریق صندوق‌های رای می‌بینند. مردمی که آرزوهایشان بزرگ، دلهایشان بزرگ و شادیهایشان اما کوچک است.

چه بر سر ما آمده است؟ آیا حق این مردم که در انتخابات اخیر با وجود همه‌ی مشکلات، باز جانانه به صندوق‌های رای اعتماد کردند و حرف خودشان را زدند این است که در کوره‌ی جناح بازی‌های تاریخ مصرف گذشته‌ی سیاسی بسوزند؟. براستی مجلس خانه‌ی ملت است؟ یعنی مجلس خانه‌ی همین مردمی است که در انتخابات خرداد نود و دو، رای قاطع خود را به گفتمان اعتدال و عقلانیت دادند؟

پس چرا مجلس نشینان به جای تمکین به حماسه‌ی سیاسی مردم در کار اختلال در روند این عقلانیت و اعتدالند؟ چرا از همین ابتدای امر در کار چوب لای چرخ گذاشتن چرخ ِ چرخش سانتریفیوژها و چرخ ِ زندگی و معیشت مردم اند؟ اگر مردم به این دولت رای داده‌اند و اگر نمایندگان مجلس واقعا نماینده‌ی این مردم هستند پس چرا رایشان با مردم و نگاهشان با مردم در تضاد و تعارض است؟

نمایندگان محترم مجلس! مردم از شما انتظارات بیشتری دارند. انتظار می‌رود شما به جای مته بر خشخاش گذاشتن و تخریب و سیاه نمایی شخصیت و گذشته‌ی وزرای پیشنهادی و به جای تفتیش عقاید آنها، در کار پی جویی و تشخیص تخصص و توانایی مدیریتی آنها باشید نه آنکه در کار تخریب و تخطئه‌ی آنان. همه‌ی وزرای پیشنهادی در عرصه‌های گوناگون مدیریتی پیشین خود، تعهد و پایبندی خود را به نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور ثابت نموده اند.

همه‌ی آنان جزو برترین و بهترین نخبگان سیاسی و اجتماعی و متخصص جامعه‌ی ما هستند. به جرات می‌توان گفت که دولت جمهوری اسلامی تا به امروز کابینه‌ای به این توانمندی و ظرفیت بالای اعتدال و فراجناحی بودن نداشته است. مگر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ به همه‌ی نهادها و اشخاص گوشزد ننمودند که باید به این دولت کمک کنند؟ شما بدنبال چه هستید؟فردای تاریخ از شما چه خاطره‌ای به جای خواهد ماند؟ نسلهای آینده درباره‌ی شما چه خواهند گفت؟

کمی خدا را در نظر بگیرید و به خاطر خدا و به خاطر دست‌های پینه بسته‌ی محرومان و مستضعفان و به خاطر پاهای پتی گرسنگان، بگذارید این دولت کارش را بکند. مردم ایران از هر طیف و جناحی با توجه به تجربه‌ی شانزده سال گذشته‌ی خود به گفتمان اعتدال رای داد. مردم ایران به افراط ” نه ” گفت و مطالبه‌ی اصلی و اساسی آنان نه عبور از خاتمی است ونه انتقال ساختمان سازمان ملل به ایران و نه مدیریت جهان. مطالبه‌ی مردم معیشت است و با توجه به برنامه‌های کاربردی ارائه شده از طرف کابینه‌ی پیشنهادی، انشاء الله این مطالبه به دست خواهد آمد.

ساختار اصلی کابینه‌ی پیشنهادی، اقتصادی است و با حفظ این ساختار، می‌توان به آینده امیدوار بود که مشکلات نان و سفره‌ی مردم حل شود. حال شما اگر بخواهید با حذف هرکدام از اعضای کابینه به اهداف شخصی و گروهی خود برسید، البته راه به جایی نخواهید برد و تنها باید در پیشگاه خدا، مردم و تاریخ پاسخگو باشید. چه، این دولت و این رئیس جمهور عاقل و دانا، آنقدر توانایی دارد که بتواند از بین فرزندان برومند و توانای ایران، افراد دیگری را معرفی نماید اما اگر شما به همین کابینه رای اعتماد دهید، هم مردم را امیدوار کرده اید و هم اولین گام را در راه درست ِ همراهی و همسویی با دولت تدبیر و امید برداشته اید.

با توجه به موقعیت کنونی ایران در منطقه و جهان، تکلیف تاریخی است که همه به این دولت کمک کنند تا با قدرت و قوت و پشتوانه قوی بتواند در مجامع بین المللی حضور یابد و همچنین برنامه‌های محرومیت زدا و تحولات بنیادین اقتصادی را در داخل به جلو ببرد. با توجه به چالش‌های اجتماعی و امنیتی‌ای که گریبان اکثر کشورهای منطقه را گرفته است، ایران می‌تواند در آینده جای خالی رقبای دیرین خود و مخصوصا ترکیه را در منطقه پر کند و به عنوان کشوری مقتدر و با ثبات سرمایه‌های خارجی را به سمت خود جذب نماید. سرمایه به جایی می‌رود که در آن ثبات و امنیت باشد.

اگر همه‌ی نیروهای داخلی همسو شوند و به دولت به عنوان نماینده‌ی کشور ایران در مجامع جهانی کمک نمایند، ایران می‌تواند به آن جایگاهی که همه‌ی ما آرزو داریم و به اهداف سند چشم انداز بیست ساله برسد. آقایان نماینده! برای انتخاب یک وزیر بسیار مهمتر از گرایش سیاسی او، تخصص،تجربه و کارآمدی مهم است. همه‌ی گرایش‌های سیاسی که در کابینه حضور دارند در چارچوب جمهوری اسلامی فعالیت دارند و دل در گرو انقلاب وکشور دارند.بی انصافی است که مدیری لایق و کارآمد را صرفا به این جهت که گرایش سیاسی مخالف ما را دارد از خدمت به این مردم شریف و عزیز محروم نماییم.

منبع: بهار نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

90 - = 81