۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰

بذرپاش: قویا تکذیب می‌کنم، استاد علامه نیستم

«مهرداد بذرپاش» درحالی مدعی شده است که مراحل پذیرش او در دانشگاه علامه‌طباطبایی از اساس کذب است که دو نامه اداری، یکی با امضای «صدرالدین شریعتی» رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی خطاب به کامران دانشجو و دیگری با امضای کامران دانشجو خطاب به دکتر عامری، رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی نشان از وجود نام او در میان 102شخص سفارش‌شده در دو نامه دارد.

bazrpashمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مهرداد بذرپاش در واکنش به خبر «شرق» تاکید کرد: «استاد دانشگاه علامه نیستم.»
روز گذشته روزنامه «شرق» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت علوم گزارش داد، مهرداد بذرپاش نماینده تهران در مجلس و مشاور اسبق محمود احمدی‌نژاد یکی از ۱۰۲نفری است که صدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی پس از انتخابات در تاریخ ۱۵تیر ۹۲ آنها را برای عضویت در دانشگاه علامه‌طباطبایی به کامران دانشجو وزیر سابق علوم معرفی کرده است. حالا مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد با انتشار تکذیبیه در خبرگزاری فارس و خطاب به «شرق»، این موضوع را از اساس تکذیب کرده است. این درحالی است که تاکنون (بعدازظهر سه‌شنبه) هیچ تکذیبیه‌ای از سوی بذرپاش به تحریریه «شرق» ارسال نشده است. با این حال روزنامه برای تنویر افکار عمومی، متن تکذیبیه منتشرشده مهرداد بذرپاش در فارس با تیتر «استاد علامه نیستم، نمره پایان‌نامه‌ام ۱۹/۵ است نه ۱۳» را منتشر می‌کند.
همچنین «شرق» با انتشار مستندی به تاریخ ۱۵تیر ۱۳۹۲ با شماره ثبت اداری «۷۳۰/ج/۱/ ه» با امضای صدرالدین شریعتی و خطاب به کامران دانشجو که نشان می‌دهد بذرپاش مراحل پذیرش در سمت استاد این دانشگاه را طی کرده، قضاوت را به مخاطبان و جامعه دانشگاهی کشور واگذار می‌کند.
متن تکذیبیه بذرپاش به شرح ذیل است:
بسمه‌تعالی
یا اَیهاالذینَ ءَامنوا کوُنوُاقَوامینَ لِلهِ شُهَداءَ بِالقسطِ وَ لاَیجرِ مَنَّکُم شَنَانُ قَومٍ علَی الّا تَعدِلوُا اعدِلوُا هُوَ اقرَبُ لِلتَقوی وَاتَّقوُاالله آن اللهَ خَبیرُ بِماتَعملوُنَ
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همواره برای خدا قیام کنید و به حق و عدالت گواهی دهید. نباید کینه‌ها و عداوت‌های گروهی و حزبی و غرض‌های شخصی شما، مانع اجرای عدالت و موجب تجاوز به حقوق دیگران گردد؛ زیرا عدالت از همه اینها بالاتر است؛ پس عدالت پیشه کنید که به تقوا نزدیک‌تر است و اگر تقوا پیشه کنید از خدا بترسید؛ زیرا خداوند از تمام اعمال شما آگاه است. (سوره مائده- آیه ۸).
مدیرمسوول محترم روزنامه «شرق»!
۱- مطلب شما با این عنوان که بذرپاش استاد دانشگاه علامه شد قویا تکذیب می‌شود و چنین موضوعی از اساس کذب است.
۲- مطلب شما با عنوان معدل کارشناسی ارشد اینجانب ۱۳ است نیز از اساس تکذیب می‌شود و به اطلاع می‌رساند معدل کارشناسی ارشد بنده ۱۵/۵ و نمره پایان‌نامه اینجانب  ۱۹/۵می‌باشد.
۳- نکته دیگر اینکه در نوشته شما آورده شده شش‌سال پیش با دستور آقای دانشجو وزیر علوم، بنده به‌عنوان دانشجوی دوره دکتری پذیرفته شده‌ام؛ لازم به ذکر است جناب آقای دانشجو کلا از چهارسال پیش تا چند روز پیش وزیر بوده و مطلب شما از اساس کذب است.
۴- مطلبی که معلوم است از روی جهت‌گیری تهیه شده و اینکه برخی نمرات بذرپاش شبهه‌انگیز است؛ بنده منظور آن را متوجه نشدم. اگر منظور اینست که بنده این نمرات را اخذ نکردم و اساتید به‌صورت غیررسمی یک نمره‌ای برای بنده منظور کرده‌اند که این توهین به اساتید معظم است ولی اگر منظور اینست که کارمندان و پرسنل خدوم دانشگاه برای بنده نمره را دست‌کاری کرده‌اند که این هم توهین به پرسنل زحمت‌کش دانشگاه است یا اگر منظور اینست که بنده چگونه توانسته‌ام نمرات به این خوبی کسب کنم را باید از خداوند متعال بپرسید که این استعداد را به بنده حقیرش عنایت کرد.
۵- نکته دیگر که در مطلب آمده که نمرات مردودی بنده از مردودی به قبولی ناگهان تغییر نموده است نیز از اساس کذب محض است و از کسانی که اطلاعی از نحوه اداره دانشگاه دارند باید پرسیده شود که آیا می‌شود نمرات را در شورای دانشگاه تغییر داد؟ لازم به ذکر است این مطلب خلاف را یکی از افرادی که آن هم به دلیل فساد اخلاقی با حکم کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شده بود به شما گفته که از اساس کذب است.
۶- اینکه رییس دانشگاه علامه به‌دلیل توسعه گروه‌ها و دانشکده‌ها افزایش تعداد دانشجویان به صورت نوبه‌ای تقاضای هیات علمی به‌ویژه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه را بدهد امری نه تنها مذموم نیست بلکه درست و مناسب است و احتمالا اگر این کار در زمان مدیریت سابق دانشگاه انجام می‌گرفت که انجام شد امری بسیار پسندیده علمی و درخور بود ولی راجع به اینجانب لازم است عرض کنم بنده به‌دلایل شخصی مخالفت خود را روزهای گذشته هرچند کار قانونی بوده است به رییس دانشگاه، رییس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای گروه علمی اعلام نموده بودم که حتی به صدور حکم منجر نشود. راستی این سؤال مطرح است که هر کس را دوستان شما عضویت هیات علمی کنند ایشان عنصر علمی، تخصصی و… است و هر کس را که شما با آن مخالفید هیات علمی شود رانتجو، بی‌سواد و کم‌بهره از علم می‌باشد، این است معنی انصاف و عدل و اعتدال. البته امیدوارم این نوع روش‌های مذموم پرونده‌سازی برای افراد به‌ویژه نمایندگان مجلس به دوره سرپرستی سرپرست جدید ارتباط نداشته باشد.
۷- به‌نظرم مطلب شما که سراسر از سوگیری سیاسی و تخریبی بود انتقام از رای‌اعتماد در مجلس و عدم رای‌آوری یکی از دوستان شما که خیلی هم برای شهردارشدن ایشان و نیز سمت‌گرفتن در دولت برای ایشان تلاش نمودید برمی‌گردد شاهدمثال بنده تیترهای روزهای گذشته شما می‌باشد.
۸- اگر منظور شما بلایی در هشت‌سال گذشته که بر سر وزارت علوم آمده رشد علمی کشور و بالا رفتن رتبه علمی کشور به اذعان نهادهای بین‌المللی می‌باشد و نیز آرامش ایجادشده که هم در آموزش‌عالی حاکم بود و هم در دانشگاه علامه‌طباطبایی است که باید از مسوولان امر تشکر نمود ولی خوب است به بلایی که بر سر کشور رفت در هشت‌سال اصلاحات و کاهش رتبه علمی کشور آن‌هم به اذعان نهادهای بین‌المللی، آشوب و تنش در دانشگاه‌ها، زخمی و کشته‌شدن بسیاری بی‌گناه در اتفاقات و فتنه ۷۸ و بسیار رانت‌های ایجادشده برای نورچشمی‌های آن دولت نیز سخن بفرمایید که بی‌طرفی شما ثابت شود.
۹- ما به حکومتی‌بودن خود در درس‌خواندن، بورس، مدرک، هیات علمی و… افتخار می‌کنیم ولی بسیاری از دوستان شما به بورس BBC و VOA خودشان را باختند و الان در رسانه‌های دشمن علیه ملت ترکتازی می‌کنند.
۱۰- اگر شما فکر می‌کنید دانشگاه ملک شخصی یک عده‌ای خاص با تفکر خاص است که به نظر اینگونه فکر می‌کنید قصد شما از انتشار این‌گونه خبر چیزی نیست جز اینکه نگرانید تفکرات مخالف شما در دانشگاه‌ها راه پیدا کنند و عرصه یکه‌تازی برخی‌ها علیه نظام مظلوم، محدود شود. لازم است به شما عرض کنم این نگاه تمامیت‌خواهانه دوره‌اش گذشته است.
۱۱- نکته دیگر که لازم است ذکر کنم اینست که اگر دوستان شما موافق باشند همگی‌شان مدارک تحصیل خود را عرضه کنند تا ریز نمرات و نحوه اخذ مدرک و چگونگی هیات علمی شدنشان برای مردم آشکار شود. در میدانی که شما برای آن قلمفرسایی می‌کنید مدارک یک‌شبه هاوایی و دانشگاه آزاد و مکاتبه‌ای انگلیس و… موج می‌زند. لازم به ذکر است بنده در سال ۱۳۷۷ وارد دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع شدم و در سال ۸۲ فارغ‌التحصیل و در سال ۸۲ وارد دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه علامه شدم تا سال ۸۴؛ پس می‌بینید هم کارشناسی و هم کارشناسی‌ارشد خود را در دوره اصلاحات گذراندم اگر خلافی شده نفرمایید که عملکرد دوستان زیر سوال می‌رود. در دوره دکتری که زمانی که در دولت مسوولیتی نداشتم واحدهای درسی خود را با معدل۱۷/۵ و امتحان جامع خود را در یک مرحله با موفقیت سپری نمودم و پروپوزال پایان‌نامه خود را در گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی به تصویب رساندم؛ حال نکند می‌فرمایید که همه اینها را استادان به ایشان نمره داده‌اند؟
۱۲-‌مشکل ما با شما سر این حرف‌ها نیست اگر می‌خواهید با این نکات عملکرد دوستان شما در فتنه را به فراموشی بسپارید شاید روش بدی نباشد ولی بذرپاش ساکت شود و چیزی نگوید با مادر شهدای فتنه و مادر شهدای هسته‌ای چه می‌کنید؟ با مادر شهیدکبیری چه می‌کنید که از شما مطالبه می‌کند. با این فشار وارد آمده بر مردم به دلیل تحریم‌ها که علت اصلی آن فتنه ۸۸ بود چه پاسخی دارید به توهین‌هایی که به مقدس‌ترین مقدسات شد و آن عاشورای حسینی بود چه خواهید کرد که حتی دوستان شما حاضر به یک عذرخواهی هم نیستند.
۱۳- خواهش دارم شما روزنامه‌ای منسوب به جریان کارگزاران، از رانت صحبت نکنید که جامعه کلا با این عنوان حس خوبی برقرار نمی‌کند تجلی دولت آقازاده‌های مالی و تحصیلی که در جبه‌هایی است که شما سنگ آن را به سینه می‌زنید. راستی ما در دولت بودیم و پول درآوردن روزنامه را دولت به ما می‌داد راستی این همه روزنامه زنجیره‌ای و مجله که در جبهه شما منتشر می‌شد پولش از کجا تامین می‌شد و می‌شود؟ جامعه هنوز خاطرات دادگاه‌های اختلاس‌های سابق و فعلی را فراموش نکرده است.
۱۴- ما پیام انتخابات ۲۴خرداد را درک کردیم؛ اتوبوس و بانک آتش نزدیم ولی شما پیام اعتدال را دیر درک خواهید کرد؟ اگر اعتدال اتهام بی‌پایه و اساس به منتقدان است که شما بد تفسیرش کرده‌اید ولی یک سؤال، شما چرا پیام مردم را در خرداد۸۸ به خوبی درک نکردید و خیلی از رفقای شما مردم و نظام را متقلب خواندند و شما دم برنیاوردید و اگر می‌توانستید همراهی می‌کردید و حالا در حال انتقام‌گیری هستید؟
۱۵- راستی یک فهرستی از بورسیه‌های دولت اصلاحات که با پول بیت‌المال به خارج رفتند و برنگشتند و یک فهرستی هم از بورسیه‌های سرویس‌های خارجی تهیه کنید و منتشر کنید و مرتب فرزندان این ملت و درس‌خواندن در این کشور و خدمت در این کشور را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند را با چوب رانت و… نرانید.
۱۶- شما در روزنامه‌تان مرتب به کسانی که شاید به آقای روحانی رای نداده باشند، لفظ افراطی لقب می‌دهید و آنها را تندرو می‌خوانید اولا اینکه شما قبل از انتخابات که هیچ ارادتی به آقای روحانی نداشتید ولی بگذریم ثانیا آیا حدود ۵۰درصد مردم که به ایشان رای ندادند افراطی هستند؟ به‌نظرم این نوع دسته‌بندی شما افراطی‌ترین مدل سیاست‌ورزی است که مخالفان را با الفاظی چون افراطی قصد خانه‌نشین کردن دارید.
۱۷- و در آخر خدمت شما عرض کنم راه شفاف است؛ انقلاب مسیرش روشن است؛ هزاران بذرپاش که شاید مانند برخی‌ها پدران قدرت‌مندی ندارند که کارشان را پیگیری کند و رسانه‌ای مانند شما سنگش را به سینه بزند، فدایی مسیر روشن و انقلابی و مومنانه یک ملت و در اینجا نیز جا دارد از ملت عزیز ایران عذرخواهی نمایم که خدای ناکرده اشتباهات امثال من خراشی هر چند کوچک بر این پیکره وارد نماید.
برادر کوچک شما؛ مهرداد بذرپاش – ۱۳۹۲/۵/۲۹
——————————————————————————————————————————————————————————————
اسنادی به امضای صدرالدین شریعتی و کامران دانشجو
شرق: «مهرداد بذرپاش» درحالی مدعی شده است که مراحل پذیرش او در دانشگاه علامه‌طباطبایی از اساس کذب است که دو نامه اداری، یکی با امضای «صدرالدین شریعتی» رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی خطاب به کامران دانشجو و دیگری با امضای کامران دانشجو خطاب به دکتر عامری، رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی نشان از وجود نام او در میان ۱۰۲شخص سفارش‌شده در دو نامه دارد. نامه اول در ۱۵تیر امسال، یعنی بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته شده است و صدرالدین شریعتی رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی در ابتدای نامه با اشاره به مذاکرات شفاهی‌اش با کامران دانشجو ۱۰۲نفر را برای عضویت در هیات علمی این دانشگاه به کامران دانشجو معرفی کرد که نام «مهرداد بذرپاش» نیز در این فهرست دیده می‌شود. در نامه دوم کامران دانشجو در آخرین روزهای کاری خود یعنی در تاریخ ۱۳۹۲/۵/۲۲ خطاب به رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی، ۱۰۲نفر را برای استخدام در هیات علمی معرفی کرده است. گفتنی است طبق مصوبه وزارت علوم، جذب هیات علمی در مرتبه مربی در دانشگاه‌های تهران، مگر در شرایط خاص، ممنوع است. «شرق» با انتشار این مستندات قضاوت را به مخاطبان و جامعه دانشگاهی کشور واگذار می‌کند.
منبع: شرق
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 - 39 =