دیوار کوتاه سفارتخانه ها
اینکه امروز بگوییم اینها از شخص و گروهک و کشور دیگر خط گرفته اند در جهت بدنام کردن نظام و انقلاب،نه تنها از بار مسؤولیت دستگاه امنیتی کشور کم نمیکند که بر چگونگی عملکرد دستگاه اطلاعات هم نقد وارد میکند .در این بین برخی گفته ها و اظهار نظرها بعد از این اتفاقات ناخوشایند اندوهی سنگین تر به همراه دارد،تعریف این اتفاقات در حرکت انقلابی و دادن لقب خشم انقلابی چه توجیهی است؟ آیا میشود با دادن القاب این شکلی بر گناه نابخشودنی عده ای تندرو چشم پوشی کرد؟و اگر این حرکات افراط تلقی نمیشود، برای عده ای خودسر که...
شهید بهشتی ، منادی وحدت
این برادری فقط یک عاطفه ساده و کم اثر که در حد دوست داشتن قلبی و خوش برخوردی در ملاقات دو مسلمان متوقف گردد، نیست. برادری اسلامی تا حد همدردی، شرکت در سود و زیان اجتماعی و بالاخره یگانگی به جای بیگانگی بالا می رود. برادری اسلامی این است که اگر در هر گوشه جهان به یک فرد یا یک گروه از مسلمانان تجاوزی شود یا ستمی رود یا آسیبی رسد همة مسلمانان جهان آن را تجاوز و ستم و آسیب به خود بشمارند و در برابر آن عکس العمل مناسب نشان دهند.
خشونت برهم زننده ی همایش های سیاسی
وقتی در ماجرای ورامین نماینده مردم در مجلس خود در میان برهمزنندگان همایش حضور دارد و مجلس گردانی میکند ناگفته پیداست که طراحی ماجرا از کجا آب میخورد. اما نکته ی مهم در این است که در این اتفاقات که گاه در دانشگاهها رخ میدهد و گاه در بیرون از دانشگاهها، توجه ها ششدانگ به خود خشونتِ انجام گرفته و خرابیها و فحش ها، دوخته نشود و کسی تنها درپی محکوم کردن شخص فاعلان برنیاید.
اسلام و مردم
نقش مردم در عرصه گوناگون چنان بارز و تعیین کننده و سرنوشت ساز وبرجسته است که انکارش نفی آفتاب است! گر مردم نباشند نه وطنی است و نه دینی نه امنیتی نه ثباتی ! انکار مردم انکار انقلاب و موجودیت کشور است و این به وضوح و کرات درلسان دین سیره اولیاء وکلام رهبرجاودانه انقلاب (س) و بیان مقام رهبری و برهان عقل ودلیل منطق نمایان است. با نادیده گرفتن نقش مردم در اداره میهن؛ انتظار بقا و ثبات و اقتدار کشور؛دل به سراب خوش کردن؛ امید به واهیات بستن؛ آب در هاون کوبیدن؛ باد هوا کیل کردن و تیر...
مهندسی پسابرجام
اکنون میتوان بازگشت و دوباره اخبار را مرور کرد. آنچه امروز در دستور کار اتاق عملیات جریان تندرو قرار گرفته است " مهندسی فضای کشور در پسابرجام است". مدتهاست که دیگر کار از اتاق فکر گذشته و وارد اتاق عملیات شده است و اتفاقات هفتههای اخیر شواهد و قرائن دیگری بر صحت این مدعاست. به نظر میرسد گروههای اقلیت تندرو که نتوانستهاند بین منافع گروهی خود و منافع ملی کشور ارتباط مثبتی برقرارکنند و سیر اتفاقات جامعه را از انتخابات 92 تا به امروز بر ضرر خود میبینند
مسیر دعایی؛ حفظ انقلاب
آنچه محمود دعایی به انجام رسانیده پیش از هر چیز رعایت اخلاق در هر دو امر ذکرشده می باشد. آنچه بسیاری از سیاسیون درباب شخصیت های بسیاری نکردند و آنها را به متاع دنیا و قدرت بر زمینیان فروختند. به نظر میرسد آنچه مدیرمسئول روزنامه ی اطلاعات انجام داد بیش از آنکه نشان دادن عکس یا انتشار خبری از رئیس دولت اصلاحات باشد، شکستن یک بی اخلاقی سیاسی بود.
جمهوری اسلامی و حق حاکمیت ملت
حضرت امام بر این اعتقاد است که: حکومت اسلامی[...] حکومت ملی است، حکومت مستند به قانون الهی و به آرای ملت است. این طور نیست که با قلدری آمده باشد که بخواهد حفظ کند خودش را . ایشان در پاسخ به استفتایی مشروعیت ولایت فقیه را هم وابسته به آراء مردم می دانند: "سوال : در چه صورت فقیه جامع الشرایط بر جامعه اسلامی ولایت دارد؟[امام در پاسخ میفرمایند:] ولایت در جمیع صور دارد، لکن تولی امور مسلمین و تشکیل حکومت بستگی دارد به آرأ اکثریت مسلمین که در قانون اساسی هم از آن یاد شده است"
جنبش دانشجویی از کودتا تا قربانگاه
همان روز فرمانداری نظامی، تعدادی از روزنامه ها و نشریات را به صورت فله ای تعطیل کرد که از جمله می توان به: فرمان، سیاسی، خاورمیانه، آذرین، زلزله، فاخته و مرجان، اشاره کرد. همچنین تعدادی از روزنامه های منتشره نیز جمع آوری شد. خبر واقعه 16 آذر و کشتار بی رحمانه دانشجویان در محیط امن و مقدس دانشگاه که به سرعت از سوی رسانه های خبری به سراسر جهان مخابره شده بود، موج ابراز همدردی فرهیختگان و آزادی خواهان عالم را در پی داشت، همین امر فشار فزاینده ای را مقارن سفر ریچارد نیکسون به ایران، بر...
راه نفوذ از مسیر امن ریاکاری و تزویر می گذرد
راه نفوذ نه از مسیر دشوار نقد و اصلاح گری که از راه امن ریاکاری و تزویر میگذرد. و چه اذهانی آماده تر از متحجرین و خشک مقدس ها برای اینکه بشود با تقدس سازی هایشان راه اصلاحات و جبران اشتباهات را بست ، در مقابل نقد و گفتگو ایستاد و کم کم شرایط را بسمت دگرگونی پیش برد. متحجرین چه در قدرت باشند چه خارج از آن ، زبانی جز زبان زور نمی دانند و استفاده نمی کنند.
منبری که جناحی شد
نماز جمعه تجلی گاه وحدت امت است و یکی از اهداف اصلی اقامه آن به نمایش گذاشتن برادری و اخوت بین تک تک افراد جامعه اسلامی می باشد . اما متاسفانه برخی از این بزرگان با ایراد سخنرانی های توهین آمیز به اقشار مختلف جامعه - از شهوت ران خواندن جوانان علاقه مند به موسیقی تا حواله هموطنان به قعر جهنم - مانع از تحقق این مهم می شوند و با بیان چنین مواضعی - خواسته یا ناخواسته - بذر نفاق در جامعه را می پرورانند .
رمی جمرات ، پایان حیات
آنکس که روزی با پاهای خود پله های منتهی به در هواپیما را پیمود حالا جسم بی جانش بر روی تخت به وطن بازگشته است. دل را ریش ریش می کند دیدن آن کس که بدون همسفر سال های شادی و غم، همسفری که از لحظه بستن پیمان الهی ازدواج تا این سفر و حتی به هنگام رفتن به خانه خدا با او بود و اکنون او بر روی پای خود و همسفر همیشگی در تابوت به خانه برگشته است و این شده است پایانی تلخ برای سفری که قرار بود بهترین سفر زندگانیشان باشد.
دانشگاه،بازیگر نقش اول برجام
گر پیشنهاد پدر سالاری دانشگاههای کشور به دلواپسان داده شود، آنان از خیر برجام میگذرند. چرا که درد آنان برجام نیست. بنابراین اگرچه در هر دوحالت دانشگاه میتواند نقش بی بدلیلی را از خود به نمایش بگذارد اما دولت و در صدر آن وزارت علوم، میبایست دانشگاه را به بهانه مسائل هسته ای، از ورود برخی اصولگرایان مصون و محفوظ بدارند.
انزوای باب میل دلواپسان، مردود در اندیشه امام (س)
سیاست خارجی در منظر امام خمینی(ره)، سیاستی مبتنی بر برقراری رابطه با تمام کشورها بوده است. ایشان حتی با شوروی سابق که حکومتی کمونیست بود و در بحث دین مداری مواضعی بدتر از امریکا در تقابل با جمهوری اسلامی داشت، ضمن حفظ محتوای شعار نه شرقی نه غربی، نه تنها ارتباط را قطع نکردند بلکه در سال 67 به عنوان هدیه سال نو میلادی پیامی را که بر اساس اصل فقهی دعوت به ارزشها است، برای آقای گورباچف ارسال نمودند. بنابراین اصل عدم ارتباط از نظر امام نمیتواند امری دائمی تلقی شود.
دادنامه نظام پولی و بانکی !
ارزش یک میلیون تومان سال ۱۳۵۸ در سال ۱۳۹۰ به ۷۶۷.۵ تومان و در سال ۱۳۹۳ به ۲۹۴ تومان کاهش یافته است . و این به معنای آن است که ارزش یک میلیون تومان سال ۱۳۵۸ به قیمت پایه سال ۱۳۹۰ و در همان سال معادل ۱۳۰۳ بار و در سال ۱۳۹۳ معادل ۳۴۰۱ بار کاهش یافته است. به عبارتی دیگر تولید سرا نه ناخالص داخلی مردم ایران به قیمتهای ثابت سال ۱۳۸۳ در پایان سال ۱۳۹۱ مبلغ ۲۶.۵ میلیون ریال بوده است که از مبلغ ۲۸.۸ میلیون ریال تولید سرانه ناخالص داخلی سال ۱۳۵۷ کمتر است.
شرحی انتقادی بر دیکتاتوری مصلح
پر واضح است که مطابق اسناد معتبر تاریخی اعم از شیعی و سنی ، یکی از ابزارهای حکومتی خلیفه سوم تطمیع بود. که باعث خروج جامعه از مدار عدالت و فساد فراگیر شد ، تا جایی که منجر به شورش اجتماعی و قتل خلیفه گردید. پس اگر تطمیع می توانست باعث اصلاح جامعه گردد، باید این اتفاق در دوران خلیفه سوم رخ می داد . در صورتی که بعلت فساد ناشی از تطمیع بود که جامعه به شدت طبقاتی شد و فشار از تحمل اقشار فرو دست فراتر رفت و در نهایت به انفجار اجتماعی انجامید.