۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

کاش جلسات شورای نگهبان علنی شود

در اینکه نظر شورای نگهبان، فصل الخطاب است تردیدی وجود ندارد، اما اگر همین نظر شورای نگهبان از فحوای بحث های علنی که به اطلاع افکار عمومی می رسد، به دست آید، استحکام رای شورا را تقویت می کند... قطعا علنی بودن مذاکرات شورای نگهبان، فقط آرزوی دکتراسماعیلی نیست، بلکه افکار عمومی سالهاست چنین امیدی را در سر می پروراند.

arm-shora«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس جامعه مجازی

محمد مهاجر: آقای دکترمحسن اسماعیلی که دیروز با کسب ۲۳۷ رای نمایندگان مجلس، بار دیگر به عضویت شورای نگهبان درآمد، در جلسه علنی مجلس سخنانی ایراد کرد که از نگاه تیزبین رسانه ها دور ماند.

او گفت:

- یکی از آرزوهایم این بود که مشروح مذاکرات شورای نگهبان همانند مجلس علنی باشد و موازین و عملکرد اعضای شورای نگهبان مورد قضاوت قرار بگیرد.

- شورای نگهبان باید مرکز اعتماد همه مسئولان و ملت باشد و بتواند اعتماد و آرامش همگان را در مراحل مختلف تامین کند.

اگر چنین اظهار نظری را یک چهره سیاسی مطرح می کرد، بعید نبود که برخی مخالفان شفافیت به او حمله کنند که قصد تضعیف شورای نگهبان را دارد. اما اینک که یک عضو باسابقه این شورا چنین موضوعی را مطرح می کند، می توان به آن به عنوان یک مطالبه جدی نگاه کرد.

تصمیمات در اتاقهای دربسته شورای نگهبان،بیش از همه به زیان اعضای این شوراست . سالهای متمادی است که حتی یاران نظام و انقلاب به پاره ای از آنها اعتراض دارند اما شورای نگهبان – لابد به استناد حق قانونی، خود را مکلف به پاسخگویی نمی داند.

در اینکه نظر شورای نگهبان، فصل الخطاب است تردیدی وجود ندارد، اما اگر همین نظر شورای نگهبان از فحوای بحث های علنی که به اطلاع افکار عمومی می رسد، به دست آید، استحکام رای شورا را تقویت می کند.

کاش آرزوی دکتر اسماعیلی محقق شود، زودتر از آنچه انتظار می رود. ضمن اینکه قطعا علنی بودن مذاکرات شورای نگهبان، فقط آرزوی دکتراسماعیلی نیست، بلکه افکار عمومی سالهاست چنین امیدی را در سر می پروراند.

 

منبع: خبرآنلاین 

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 6 =