۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷

وزیری که منزل شخصی نداشت

در دوره ریاست جمهورى خاتمى، روزى پیش آقاى مهندس زنگنه بودم و در حال انتقاد از سیاستهاى رییس جمهور وقت، ناخودآگاه بحث به نفت کشید، ایشان که قطعاً مدیریت درخشانشان در وزارت نفت تکرار نشدنى است گفتند که به زودى و پس از راه اندازى ١٢ فاز پارس جنوبى درآمد کشور از محل فروش محصول تولیدى با درآمد فروش نفت برابرى می کند و جالب این بود که در دوره خودشان اصولاً توسعه پارس جنوبى آغاز شد و صد البته چند روز پیش فاز ١۵ و ١۶ توسط احمدى نژاد افتتاح شد، هرچند حتى کار هم نمی کند و هنوز...

zanganeمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس جامعه مجازی: علی دادمان؛ فرزند شهید رحمان دادمان (وزیر راه دولت اصلاحات) که پدرش از دوران دانشجویی در انجمن اسلامی دانشکده فنی تهران با بیژن نامدار زنگنه همراه و همفکر بوده است، در صفحه شخصی خود در  فیسبوک نوشت:

اکثریت دوستانى که بنده رو می شناسند از عقاید سیاسى من هم مطلع هستند، نظرات بنده اصلاً و ابداً تغییرى نکرده و….، اما متاسفانه این روزها می بینم بعضى از دوستان که متاسفانه مدعى اخلاق اسلامى هم هستند و بعضاً فقط خودشون رو متشرع می دونند خیلى دارن جفا می کنند در حق افراد دیگر:

در دوره ریاست جمهورى خاتمى، روزى پیش آقاى مهندس زنگنه بودم و در حال انتقاد از سیاستهاى رییس جمهور وقت، ناخودآگاه بحث به نفت کشید، ایشان که قطعاً مدیریت درخشانشان در وزارت نفت تکرار نشدنى است گفتند که به زودى و پس از راه اندازى ١٢ فاز پارس جنوبى درآمد کشور از محل فروش محصول تولیدى با درآمد فروش نفت برابرى می کند و جالب این بود که در دوره خودشان اصولاً توسعه پارس جنوبى آغاز شد و صد البته چند روز پیش فاز ١۵ و ١۶ توسط احمدى نژاد افتتاح شد، هرچند حتى کار هم نمی کند و هنوز ١٢ فاز پارس جنوبى به بهره بردارى نرسیده و…….

آقاى مهندس زنگنه را حتماً می شناسید، وزیر جهاد در دوره جنگ، نتیجه: حضور پر رنگ جهادگران در عرصه دفاع و صد البته جذب و پرورش صدها مدیر تحصیلکرده در بدنه آن وزیر نیروى دوره هاشمى، نتیجه: (ملموس آن) قطع برق و آب تموم شد و اما یه مقدار موشکافانه تر ساخت ده ها سد و نیروگاه و رساندن کشور به مرحله اى که جهت توسعه زیرساخت داشته باشیم

وزیر نفت خاتمى، نتیجه: پیشرفت قابل ملاحظه صنایع بالادستى و پایین دستى نفت در کشور…

شاید نباید اینو بگم ولى آدمى با این سطح توانایى در پایان دولت خاتمى منزل شخصى نداشت….

در کشور ما مدیران همگى اشتباهاتى داشته اند لیکن برداشت شخصى بنده این است که ایشون جزو سالم ترین و قوى ترین مدیران کشور هستند و برچسب خیانت و ….. خصوصاً در مورد قرارداد کرسنت به ایشون نمیچسبه ! هرچند ممکنه در خصوص اون قرارداد یا کارهاى دیگر اشتباهاتى هم رخ داده باشد.

واقعیت اینه که اگر برفرض محال وصله اى هم بهشون می چسبید سیستم امنیتى کشور و دستگاه قضایى ما ٨ سال وقت داشتند بررسى کنند و محکوم !!!!

جالبه که بدونین ایشون از آیت الله شاهرودى در زمان تصدى مسئولیت ریاست قوه تقدیر نامه گرفتند واسه سلامت…….

و اما در خصوص وقایع ٨٨ و فتنه:

نفس حضور نامبرده در ستاد موسوى (نامزد مورد تایید شوراى نگهبان در آن سال) که جرم نیست! حتى ایشون در جلسه اى با حضور رهبرى عزیز هم على الظاهر احساساتى شده اند، اینم جرم نیست.

قطعاً میزان تعلق خاطر ایشون به نظام و آرمانهاى امام و شهدا اگر بیشتر از امثال ما نباشه کم تر نیست هرچند ممکنه بنده اصلاً و ابداً جهت گیرى ایشون و موضوعات مطروحه ایشون رو قبول نداشته باشم ولى اینا دلیل بر بى صلاحیت بودن یا خداى نکرده خائن و….. بودن ایشون نداره

بنده به شخصه مخالف اون موضع گیرى ها و رفتارها بوده ام و هستم ولى این دلیل نمی شه هرکسى با ما مخالفه منافق و …. باشه ! ایشون اگر اتهامى قابل برخورد داشتند سیستم قضایى کشور باهاشون برخورد می کرد هرچند اونایى هم که باهاشون برخورد قضایى شده…..

٨ سال تمام سه قوه به علاوه دستگاه هاى امنیتى کشور در اختیار همین دوستان بود و آقاى زنگنه در اختیارشون و فکر می کنم فرصت کافى هم داشتند واسه بررسى و محکومیت ایشون…..

یادمون باشه قاعده اخلاق اسلامى حکم میکنه که شرعاً مراعات عدالت رو در گفتار و رفتار بکنیم حتى اگر موافق کسى نباشیم……

غیر از اینکه ترس از ایشون ترس از سلامت شخصى ایشون و البته رجوع ایشون به عناصر دیگر و صد البته ترس از دست دادن صندلى و….. باشه چیزى نمیمونه

و اما در پایان دو نکته:

اول اینکه به خدا ایشون نه به ما چیزى داده نه قراره بده

خداییش در چهارسال گذشته به دلیل مواضع سیاسى خودم و تفاوتش با ایشون فقط چند بار در ختم و عروسى دیدمشون !!!!!

دوم اینکه هیچ چیز مطلق نیست و منظور من این نیست که ایشون به طور مطلق واجد همه شرایط هستند اما دیدم داره بهشون ظلم میشه و نشد ساکت بمونم

شاید حتى مجلس محترم میبایست خیلى جدى با ایشون شرط و شروط بذاره خصوصاً در زمینه همکارانشون ولى ظلم بهشون نکنیم

قدر مو سپیدان و خدمتگزاران رو بدونیم……

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

52 - = 47