۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴

انجمن های اسلامی به دنبال تشکل اتحادیه دانشجویان پیرو خط امام(ره)

این 14 انجمن که در میان انها اسامی انجمن های جدا شده از دفتر تحکیم وحدت نیز به چشم می خورد در بیانیه خود آورده اند: وضعیت کنونی مدعیان دروغین دفتر تحکیم وحدت را شوربختانه غیر قابل اصلاح می دانیم و معتقدیم این تشکل مجعول هیچ نسبتی با سوابق تاریخی و هویت فکری و بدنه دانشجویی این اتحادیه ندارد لذا عبور از این تشکل را به مثابه «نوشیدن جام زهر» می پذیریم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۱۵ انجمن اسلامی دانشگاه های کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که به دنبال تشکیل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) هستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز یکی از امضا کننده این بیانیه در گفت و گو با خبرنگار تشکل های دانشجویی ایرنا گفت: ۱۴ انجمن اسلامی اواخر هفته گذشته با هدف پاسداشت سالروز انتخابات دوم خرداد ۱۳۸۶، سالروز آزادسازی خرمشهر و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نشست میثاق انجمن های اسلامی دانشجویان با خط امام(ره) را برگزار کردند.

مهدی ماندگاری افزود: انجمن های حاضر در این نشست که خط فکری اصلاح طلبی را دنبال می کنند تصمیم گرفتند که اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام را تاسیس کنند.

در بیانیه این انجمن های اسلامی آمده است: امروز اما نسل انجمن های اسلامی دانشجویان در پی بازخوانی تجربیات ادوار گذشته جنبش دانشجویی، بر آن است که با بازگشت به مبانی هویتی و تشکیلاتی انجمن های اسلامی، در مقام بازسازی فکری و تشکیلاتی برآمده، انجمن های اسلامی دانشجویان را بار دیگر به وحدت گفتمانی و تشکیلاتی برسانند.

این ۱۵ انجمن که در میان انها اسامی انجمن های جدا شده از دفتر تحکیم وحدت نیز به چشم می خورد در بیانیه خود آورده اند: وضعیت کنونی مدعیان دروغین دفتر تحکیم وحدت را شوربختانه غیر قابل اصلاح می دانیم و معتقدیم این تشکل مجعول هیچ نسبتی با سوابق تاریخی و هویت فکری و بدنه دانشجویی این اتحادیه ندارد لذا عبور از این تشکل را به مثابه «نوشیدن جام زهر» می پذیریم.

راه قانونی شدن

بر اساس آیین نامه تشکل های دانشگاهیان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل یک اتحادیه دانشجویی باید حداقل ۲۰ انجمن اساسنامه اتحادیه را تنظیم و سپس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت اخذ کنند.

ماندگاری در این رابطه توضیح داد: تعداد انجمن های متقاضی تشکیل اتحادیه بیش از ۲۰ انجمن است اما با توجه به زمان برگزاری انتخابات شوراهای مرکزی و زمان امتحان ها تنها ۱۵ انجمن توانستند در نشست حاضر شوند و بیانیه را امضا کنند.

وی افزود: هم اکنون شورای مرکزی موقت متشکل از هفت نفر برای پیگیری روال های قانونی، رسیدگی به درخواست های عضویت و هماهنگی انجمن های اسلامی تشکیل شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شهید رجایی تهران، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی سمنان، باهنرشیراز، علوم پزشکی مازندران، فسا، علوم پزشکی لرستان، آزاد تبریز،آزاد مراغه، علوم پزشکی کرمان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم پزشکی بیرجند، استهبان، صنعتی بیرجند و آزاد شهرضا امضا کنندگان این بیانیه هستند.

منبع : ایرنا

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

93 - = 88