۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۹ میررمضانی در گفتگو با مبارزه پیرامون مراسم افتتاحیه انجمن های اسلامی اصفهان :

سوار بر خودرو هایشان برای برهم زدن برنامه به دانشگاه آمدند

ما می دانیم چه کسانی به دفتر رئیس دانشگاه رفته و او را تحت فشار قرار داده اند. ما می دانیم چه کسانی معاون دانشگاه را تلفن کش کرده اند. ما می دانیم اعضای کدام ارگان در کدام دانشگاه سوار خودروهایشان شده و برای بر هم زدن آن برنامه از ساعت دو بعد از ظهر به دانشگاه ما آمده اند. اما همزمان با این اتفاقات، آیه ای مرتب از ذهن من می گذشت. «الذین قال لهم الناس إن الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم إیمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل»

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس دانشگاه :

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، که همزمان با بسیاری از تشکل های آزاداندیش، در سال ۸۴ تعطیل شده بود، سرانجام پاییز امسال، پس از یک سال پیگیری و ایستادگی، توسط فعالین دانشجویی این دانشگاه ها، بازگشایی گردید. به همین مناسبت، مراسم اعلام موجودیت این تشکل با همکاری انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان و با حضور دکتر مسعود پزشکیان، روز چهارشنبه پنجم آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید. اما این مراسم با حواشی و بازتاب های زیادی در میان رسانه های دلواپس همراه بود. مبارزه برای پرسیدن سؤالات و شنیدن واقعیات، دقایقی را با دکتر مصطفی سیدمیررمضانی، مسئول برگزاری این مراسم گذرانده است

IMG_3445 (1)

اولین سؤالم را از اتفاقات چند هفته ی قبل شروع می کنم. به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، چه شد که علی رغم تبلیغات قبلی، مراسم افتتاحیه ی شما با حضور دکتر محمدرضا خاتمی لغو گردید؟

اول باید بگویم از روز پنجشنبه ششم آذر ماه، بنده به علت پایان تحصیلاتم دیگر دبیر انجمن نیستم و طی انتخاباتی، آقای افشین حیدری، دانشجوی پزشکی و از خوشفکرترین، اخلاقی ترین، سالم ترین و معتدل ترین اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی مان، به عنوان دبیر انتخاب شده که برایش آرزوی موفقیت دارم. دوم در مورد سؤالتان تنها به ذکر این نکته بسنده می کنم که ما مجوز برگزاری آن مراسم را از هیأت نظارت دانشگاهمان اخذ کرده بودیم، ولی به دنبال فشارهایی از بیرون دانشگاه، مجبور به لغو مراسم شدیم. بهتر است از آن اتفاق عبور کنیم. «الخیر فی ما وقع» مهم این است که همه چیز به سلامتی و خیر گذشت و ما مراسم جایگزینمان را با حضور دکتر پزشکیان در پنجم آذرماه و همزمان با ولادت باقرالعلوم(ع) برگزار نمودیم.

ولی گویا به خیر نگذشت و این مراسم هم با حواشی زیادی همراه بود!
متأسفانه همیشه حاشیه بر متن غلبه می کند! این مراسم دو ساعت تمام طول کشید و شاید فقط ده دقیقه از آن به تشنج کشیده شد. سایت های دلواپس، اتفاقات را آن گونه که دوست داشتند رقم بخورد تعریف کردند، اما آنچه شد با آنچه آنها می خواستند بشود تفاوت زیادی داشت! به همین دلیل بلافاصله پس از اتمام مراسم، عجولانه و ناشیانه اخبار کذبی منتشر کردند که خودشان دو بار آن را اصلاح کردند! البته تلاششان برای حذف گاف هایشان بی فایده بود. ما متن همه ی آن اخبار کذب و توهین آمیز و آن گاف ها را داریم، و اگر اینجا کشور امام زمان(عج) است و عدالتی برقرار است، دیر یا زود برای پاسخگویی به شکایات ما راهی مراجع ذی صلاح خواهند شد.

منظورتان از آنچه اتفاق افتاد و آنچه آنها می خواستند اتفاق بیفتد چیست؟
بی تعارف بگویم، ما انتظار اتفاقات مهیب تری را داشتیم. ولی به لطف خدا آن التهابات خیلی خوب کنترل شد، به طوری که تحسین صغیر و کبیر را برانگیخت. آنها در اخبارشان گفتند مراسم به مدت نیم ساعت متوقف شد، بخشی از پیام آقای خاتمی یا به قول خودشان رکن فتنه خوانده نشد، بخشی از حضار جلسه را ترک کردند و برگزارکنندگان به ضرب و شتم دانشجویان ارزشی پرداختند. ولی به شما بگویم، اینها چیزی نیست که اتفاق افتاد، بلکه چیزی است که آنها دوست داشتند رخ بدهد و برایش برنامه ریزی کرده بودند.

جالب اینجاست حتی کلیپی که در یکی از سایتهای دلواپس منتشر شده است هم به وضوح نشان می دهد که عده ای دقیقا برای برهم زدن مراسم برنامه ریزی کرده بودند و مراسمی که در نهایت آرامش برگذار می شد را تعمداً بر هم زدند و آنوقت ادعا می کنند که گروهی میخواهند آرامش دانشگاه ها را به هم بزنند. اصل ماجرا چه بود؟

آنچه اتفاق افتاد این بود: کل آن غائله ده دقیقه به درازا کشید، همه ی کلیپ های ما و کل پیام آقای خاتمی و خلاصه همه ی مراسم، تمام و کمال و طبق برنامه ریزی پخش، خوانده و برگزار شد، و بچه های ما مورد ضرب و جرح قرار گرفتند ولی به رسم میزبانی هیچ پاسخ فیزیکی و یا کلامی به ضاربین ندادند. آنچه برای آشوبگران باقی ماند، فقط بی آبرویی بود. به خصوص زمانی که دکتر پزشکیان رفتار آنها را با استناد به قرآن و نهج البلاغه و منطق محکوم کردند.

 این پیام اختصاصی آقای خاتمی برای شما بود؟ دلیل مخالفت با آن پیام چه بود؟

بله آقای خاتمی پیام مکتوب و مفصلی به مناسبت بازگشایی انجمن ما و انجمن دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان ارسال کرده بودند، که ما از دو جهت به آن افتخار می کنیم. اول این که از سوی انسان شریفی چون محمد خاتمی و با دستخط خوش ایشان است، دوم این که محتوای بسیار فاخر و سنجیده ای دارد که پیشنهاد می کنم متن آن را در فضای مجازی بخوانید. علت مخالفت با آن پیام را خودشان می گویند فتنه است، همان طور که هرچه در زمین و آسمان خلاف میلشان باشد فتنه است! اما به نظر من یک دلیل بیشتر ندارد. مادامی که خاتمی هست و منش اصلاح طلبی وجود دارد، عده ای مجالی برای عرضه اندام و ترک تازی نمی یابند.

ولی چند تشکل دانشگاه بیانیه ای صادر کرده و در آن گفته اند شما مجوز آن برنامه را نداشته اید.

بیانیه دادن که کاری ندارد! ما هم بیانیه می دهیم و می گوییم مجوز داشته ایم. آخر کدام عقل سلیم می پذیرد که چهار بنر و ده ها پوستر از برنامه ای که مجوز ندارد توسط دانشگاه چاپ شود و سالن دانشگاه در اختیار آن قرار گیرد!؟ این شایعات، القائات مدیران باقی مانده از دولت قبل در دانشگاه اصفهان است. گیرم که مجوز نداشتیم. مگر شما ضابط قانونید که برنامه ی ما را به هم می زنید!؟ بروید به دانشگاه شکایت کنید، اگر مجوز نداشتیم دانشگاه جمعمان می کند. انگار یادشان رفته سال گذشته مستند بدون مجوز «من روحانی هستم» را بی اجازه ی دانشگاه در همین تالار شریعتی پخش کردند. ما برنامه شان را به هم زدیم؟ نه. هیچ دانشجویی چنین حقی ندارد.

قبل از مراسم پیش لرزه ای احساس نکردید؟ و آیا ترجیح ندادید پیام را نخوانید؟

پیش لرزه که بود، ولی ما بیدی نبودیم که با این بادها بلرزیم. یکی دو ساعت قبل از مراسم، مسئولین دانشگاه با من تماس گرفتند که همه ی محتوای مراسم را بیاورید می خواهیم چک کنیم. مشخص بود از جایی تحت فشار قرار گرفته اند. ما که باکی نداشتیم. می دانستیم روی چه چیزهایی حساسیت هست، هیچ جا اسم و فیلم و عکسی از آنها نگذاشته بودیم. همه را چک کردند و مورد خلافی نیافتند. ولی اشاره ای به پیام آقای خاتمی و نخواندن آن شد. اینجا دیگر به تعبیر امام حسین(ع) پذیرفتن ظلم به اندازه ی خود ظلم، گناه بود. اتفاقا مصمم تر شدیم که این پیام حتما خوانده شود. زیرا عده ای هنوز متوجه نشده اند که آقای روحانی رییس جمهور شده است! کسی که در تبلیغات انتخاباتی اش از نام و عکس و فیلم آقای خاتمی استفاده کرد. بهتر است بعضی جزئیات را اینجا مطرح نکنم. ما می دانیم چه کسانی به دفتر رئیس دانشگاه رفته و او را تحت فشار قرار داده اند. ما می دانیم چه کسانی معاون دانشگاه را تلفن کش کرده اند. ما می دانیم اعضای کدام ارگان در کدام دانشگاه سوار خودروهایشان شده و برای بر هم زدن آن برنامه از ساعت دو بعد از ظهر به دانشگاه ما آمده اند. اما همزمان با این اتفاقات، آیه ای مرتب از ذهن من می گذشت. «الذین قال لهم الناس إن الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم إیمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل» به ما می گفتند برخی علیه شما گرد آمده اند، از آنها بترسید، ولی بر ایمانمان افزوده شد و گفتیم خدا ما را بس است و بهترین حمایتگر است.

می شود بگویید اخلال گران چه کسانی بودند؟
اول باید بگویم از اعضای اصلی هیچ کدام از تشکل های دانشگاه ما نبودند. دانشگاه اصفهان را نمی دانم، ولی در دانشگاه علوم پزشکی همه ی تشکل ها علی رغم اختلاف نظر، انصافا در اغلب اوقات روابط خوب و محترمانه ای با هم دارند. ولی کلا بعضی از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه اصفهان، بعضی از دانشگاه های دیگر، و بعضی کلا غیردانشجو بودند. جزئیات دیگرش را در وقت مقتضی خواهیم گفت. اما یک چیز خطاب به آن دانشجویان به اصطلاح ارزشی بگویم. وقتی این گونه غیراخلاقی و غیرمتمدنانه رفتار می کنید، سپس می آیید پشت تریبون فریاد «امامنا الخامنه ای» سر می دهید، خودتان را جای یک دانشجوی بی طرف بگذارید، چه حسی نسبت به شما و ارزش های شما پیدا می کند؟ والله کسی که امامش خامنه ای است، باید الگوی انسانیت و مدارا باشد. امام صادق(ع) می فرمایند «یا شیعتنا کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا» ای شیعیان و پیروان ما، مایه ی زینت و افتخار ما باشید، نه خجالت ما. به نظر من اولین شاکی از اینها باید بسیج باشد، که در روز بسیج، که ما بارها در مراسممان آن را به بسیجیان تبریک گفتیم، آبروی لشکر مخلص خدا را بردند. اولین شاکی باید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باشد، که هر فرد غیر قابل کنترلی نیاید غیرمسئولانه از عبارت «امامنا الخامنه ای» استفاده کند. رهبری بارها اینها را تذکر داده اند، ولی برخی سهل انگاری و خیانت می کنند. بنده افتخار این را دارم، که عمویم یک بسیجی و شهید راه خداست. یک بار یکی از دوستان وی برایم تعریف می کرد، که آن بزرگوار حاضر شده از اعتبارش استفاده کند، چند روز به جای خواهر دوستش که به علت عضویت در گروهک منافقین در زندان مشهد بوده در زندان بماند تا خواهر دوستش برای مراسم ترحیم پدرش به اصفهان بیاید و دوباره به زندان برگردد. شهدای ما این گونه شریف و دلسوز بودند، حتی در برابر مخالفین و دشمنانشان.

برای پیگیری این اتفاق چه کارهایی انجام داده اید؟
ج: اول از همه یک نامه ی سرگشاده به رییس جمهور نوشتیم و گفتیم «از شما یک خواسته داریم؛ در مورد حد و مرز “فتنه” واضح تر سخن گفته و در برابر سوزاندن تر و خشک به اسم آن قاطع تر عمل نمایید. دستور شناسایی و برخورد بدون ملاحظه با کلیه ی آمرین و عاملین این اغتشاش را، شخصا به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و انضباطی بیرون و درون دانشگاه ابلاغ نمایید، تا برای همیشه از چنین اقدامات زشت و موهنی به اسم دفاع از نظام و ولایت، توسط هر فرد و گروهی جلوگیری شود.» همچنین شکایتی از مسببین آن فتنه طبق ماده ۶ آیین نامه ی انضباطی دانشجویان و ماده ۶۰۸ و ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی تقدیم نهادهای مسئول کردیم. همه ی اسناد و فیلم ها و عکس های حاصل از دوربین های سالن و تلفن های همراه حضار را در اختیار دانشگاه گذاشتیم. گفتیم بسم الله، بینی و بین الله هرکس خلاف کرده، حتی خود ما یا دوستان و طرفدارانمان، با او برخورد کنید. هنر سیستم امنیتی ما به برگزار نشدن چنین مراسم هایی نیست، هنر در برگزاری این گونه جلسات در نهایت امنیت و آزادی است. یک شکایت هم از خبرگزاری دانشجو که کلا با انصاف و ادب و صداقت بیگانه است نوشتیم. یک بار دیگر هم از این خبرگزاری شکایت کردیم. زیرا در مصاحبه با دبیر یک تشکل خلق الساعه از عبارات کذب و توهین آمیزی چون «وقاحت» و «پررویی» و «مدعیان دروغین صدق و راستی» و «عدم اعتقاد به قوانین موجود» و «روابط حزبی و جناحی» و «زد و بندهای معنادار و زشت سیاسی» و «سوءاستفاده از جایگاه مسئولان دانشگاهی در جهت دستیابی به اهداف جناحی» و «زیر سؤال بردن شخصیت و صلابت رییس دانشگاه و قائم مقام وزیر صرفا برای تبرئه کردن یک گروه کوچک و تندرو سیاسی» و «انتشار مطالب دروغین و خلاف واقع در نشریات» و «تلاش برای مصادره ی راه امام و انقلاب به نفع جریان محدود و محصور فکری خود برای تکمیل پازل دشمن و تبرئه کردن سران خودفروخته و روسیاه فعال در فتنه» علیه ما استفاده کرده بود، و مماشات دانشگاه کار را به تکرار آن توهین ها و دروغ ها کشاند. دروغ و دروغ و باز هم دروغ. باور کنید اگر بشر توانایی دروغ گفتن نداشت، نود درصد مشکلات ما حل می شد.
IMG_3411
و به عنوان سؤال آخر. اسامی تشکل های دانشگاه شما قدری مشابه و گیج کننده است با پدیده ی نوظهوری به نام اسامی درون پرانتر، نظرتان چیست؟

با شما موافقم. باید یک تدبیر اساسی برای این مشکل اندیشید، ولی فعلا چاره ای نیست. خیلی خلاصه برای علاقه مندان عرض کنم. دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، گرچه در یک مجموعه ی واحد قرار دارند، ولی دو دانشگاه مستقلند.
دانشگاه علوم پزشکی یک انجمن اسلامی دانشجویان دارد که ما هستیم و منش سیاسی اصلاح طلبی داریم. یک انجمن اسلامی دانشجویی دارد که آنها هم در حال حاضر اصلاح طلبند. یک انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دارد که همزمان با ما و در سال ۹۳ تشکیل شدند و اصولگرا هستند و ان شا الله نیتشان خیر باشد! یک بسیج هم دارد که علی رغم این که طبق آیین نامه باید بی طرف باشد، آن هم اصولگراست.
اما دانشگاه اصفهان، یک انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دارد که اصلاح طلب است. یک انجمن اسلامی دانشجویان و یک بسیج دارد که آنها اصولگرا هستند. هر دو دانشگاه به صورت مشترک یک جامعه اسلامی دانشجویان دارند که آن هم اصولگراست.

در پایان صحبتی با خوانندگان ما دارید؟
دیگر دوره ی فعالیت های سلبی تمام شده و همه باید رو به فعالیت ایجابی بیاورند. تمام حیات مخالفان ما در واکنش به فعالیت های ما خلاصه شده و کنش چشمگیری از خود ندارند. در دوره ی آقای احمدی نژاد مدت ها طول می کشید تا یک برنامه برگزار شود و آن هم با استقبالی مواجه نمی شد. یادم هست یک بار بسیج دانشکده ی پزشکی در حمایت از هدفمندی یارانه ها یک سخنرانی برگزار کرد، که به جز من و دو سه نفر از بچه های خودشان هیچ کس در سالن حاضر نشد. ولی در این دولت دانشگاه پویاتر شده. کانون ها و شوراهای دانشجویی فعال تر شده اند. پارسال دکتر جلیلی آمدند و پرشور و آرام سخنرانی کردند؛ دکتر عارف هم آمدند و حدود پانصد نفر در یک سالن چهارصد نفری با کمال آرامش جمع شدند. فضای پویا و امن به نفع همه و فضای راکد و امنیتی به ضرر همه است. این رفتارهای سلبی و احساسی و بچگانه را خاتمه دهید.
قرآن کریم می گوید «والله یدعوا الی دار السلام»، خداوند همه را، مرا، شما را، همه را، به سرای صلح و آشتی فرا می خواند. قضاوت در مورد هرکس با خودش. از یک سو خدا به سرای صلح و آشتی فرا می خواند، از سوی دیگر یک شخصی شما را به برهم زدن مراسم دیگران و وسیع کردن دایره ی مخالفین و معاندین و فتنه گران فرا می خواند. هرکس مختار است که به پیام خدا گوش دهد و سفیر رحمت باشد، یا به امر دیگری گوش دهد و بزن بهادر باشد. از همه می خواهم تکلیفشان را با این آیه و دعوتنامه ی خدا مشخص کنند. و السلام.

::::

۱ دیدگاه

  1. بسیجی :

    واقعا دروغ که سر وته نداره
    این هایی که این طورند فقط می شود عنوان خوارج تشکل های دانشجویی را رویشان گذاشت

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 1 = 8