۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰

اطلاعیه انجمن اسلامی علوم پزشکی اصفهان پیرامون حوادث اخیر

پس از ناکامی اغتشاشگران در بر هم زدن برنامه، پروژه ی تبلیغاتی ایشان توسط رسانه های زنجیره ای شان کلید خورد و بمباران تهمت و دروغ خود را آغاز نمودند. غافل از اینکه دانشجوی امروزی یک طرفه به قاضی نمی رود و هیچ سخن بی دلیل و خبر بی سندی را نمی پذیرد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون حوادث و اتفاقات چهارشنبه هفته گذشته ی این تشکل در جریان مراسم افتتاحیه آن اطلاعیه ای صادر کرده است. متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است :

به نام خداوند عرفان، برابری و آزادی

الذین قال لهم الناس إن الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم إیمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل
کسانى که مردم به ایشان گفتند: «مردمان علیه شما گرد آمده اند؛ پس از ایشان بترسید» ولی بر ایمانشان افزوده شد و گفتند: «خدا ما را بس است و نیکو حمایتگرى است.» (آل عمران ۱۷۳)

دانشجویان عزیز
پیرو اتفاقات رخ داده در مراسم افتتاحیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، مطالبی جهت تنویر افکار عمومی به قرار زیر به اطلاع می رسد:
۱. بر خلاف ادعاهای مطرح در رسانه های معلوم الحال، تمام اقدامات انجمن اسلامی از جمله مراسم روز چهارشنبه، دارای مجوز رسمی از هیأت نظارت دانشگاه بوده، اساسا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که چهار بنر و ده ها پوستر توسط دانشگاه برای یک مراسم بدون مجوز چاپ شود، فضای فیزیکی در اختیار آن قرار گیرد و نماینده ی مجلس در آن حاضر گردد.
۲. هیچ شخص حقیقی ضابط قانون نبوده و حق بر هم زدن چنین برنامه هایی را ندارد. حتی اگر این مراسم، همچون مستند بدون مجوز «من روحانی هستم» که سال گذشته بدون اطلاع دانشگاه توسط بسیج دانشجویی به روی پرده ی تالار شریعتی رفت، فاقد مجوز بوده، شاکیان باید شکایت خود را تقدیم دانشگاه نمایند، نه اینکه شخصا وارد عمل شوند.
۳. پیش از مراسم، عده ای خواستار جلوگیری از قرائت پیام حجه الاسلام سید محمد خاتمی شدند، که با مخالفت جدی ما روبرو شد. زیرا اولا در تبلیغات ما به این پیام اشاره شده بود. ثانیا پذیرفتن حرف زور در منافات با استقلال و آزادی آکادمیک دانشگاه است. ثالثا در هیچ جای قانون، فتنه گری به عنوان جرم تلقی نشده و اساسا در هیچ دادگاه صالحه ای علیه آقای خاتمی قرار مجرمیت صادر نگشته است. رابعا همه باید درک کنند که در خرداد ۹۲ مردم کسی را که در تبلیغات خود از نام و عکس و فیلم آقای خاتمی بهره برده بود با رأی قاطع خویش برگزیدند.
۴. پس از ناکامی اغتشاشگران در بر هم زدن برنامه، پروژه ی تبلیغاتی ایشان توسط رسانه های زنجیره ای شان کلید خورد و بمباران تهمت و دروغ خود را آغاز نمودند. غافل از اینکه دانشجوی امروزی یک طرفه به قاضی نمی رود و هیچ سخن بی دلیل و خبر بی سندی را نمی پذیرد.
۵. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی، یک نامه ی سرگشاده به ریاست محترم جمهور نوشته شد، تا ایشان شخصا دستور ایجاد امنیت و آزادی در فضای دانشگاه های اصفهان را صادر نمایند. همچنین شکایتی از آمران و عاملان آن غائله طبق آیین نامه ی انضباطی دانشجویان و قانون مجازات اسلامی تقدیم نهادهای ذی ربط شد. شکایتی از خبرگزاری بسیج دانشجویی که بر خلاف رسالت بی طرفانه ی خود اسیر باندبازی های نامیمون شده، به جهت توهین و نشر اکاذیب صورت گرفت. مصاحبه ای نیز جهت بازتاب واقعیات آن جلسه با خبرگزاری ها انجام شد. به شما اطمینان می دهیم که ریشه ی این حرکات غیراخلاقی و افراطی تا چندی دیگر به لطف خدا خشکیده خواهد شد.
۶. از مسئولین دانشگاهی می خواهیم فضای پویا و امن را جایگزین فضای راکد و امنیتی نمایند. به مخالفان خود هم می گوییم ما از در صلح و مدارا آمده ایم. به رفتارهای کودکانه ی خود پایان دهید و در محیطی باز و پرنشاط، به جای کوبیدن بر طبل توخالی حذف منتقدین، بر کرسی گفت و گو و منطق بنشینید، که «و الله یدعوا الی دار السلام»، خدا به سرای آشتی فرا می خواند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 2 =