۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

بیانیه‌ی دانشجویان پیرو خطّ امام دانشگاه ایلام به مناسبت «روز دانشجو»

اگر هنوز ترس از هزینه دادن مانع از فعالیت‌های دانشجویی ماست، متأسفانه باید گفت اقتدارگرایان صاحب‌نفوذ به هدف خود رسیده‌اند. بیاییم باز هم با شکستن ته‌مانده‌ی آن فضای پاییزی، بار دیگر ندای آزادی خواهی را بر آسمان دانشگاه طنین‌انداز کنیم.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
«وَاللّهُ یَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ … إِنَّ اللّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ»

امام خمینی(ره): دانشجویان ذخایر این مملکت هستند.

   شصت و دو سال از شهادت سه آذر اهورایی‌مان می‌گذرد و سال‌هاست این روز به یادمانی برای فریاد آزادی‌خواهی و استقلال دانشجو مبدل شده است. دانشجویی که سال‌هاست هزینه داده و هزینه کرده تا آرمان‌های متعالی‌اش را تحقق بخشد و در این مسیر صعب، گاه با کوته‌فکری جماعتی واپسگرا مواجه بوده، گاه در فعال‌ترین و باشکوه‌ترین دوران خود بوده و گاه در سکوتی معنادار فرو رفته‌است.
در وضعیت امروزی جامعه‌ی ایران اسلامی‌مان که در میانه‌ی شرایطی خاص و سرنوشت ساز هستیم و پس از تجربه‌های تلخ و ناموفق سیاست‌های نادرست اقتصادی، سیاسی و فرهنگیِ پشت سر، ما دانشجویان پیرو خطّ امام(ره) ایجاد فضای آزادانه‌ی نقد، گفتمان‌سازی و تساهل و تسامح را در قالب ایدئولوژی اصلاح‌طلبی، بهترین راه حل برای برون‌رفت از وضعیت کنونی و عدم توسعه در زمینه‌های مختلف می‌دانیم.
آنچه که این سال‌ها بر دانشجو و دانشگاهیان گذشت، تجربیاتی تلخ را در کام‌مان بر جای گذاشت؛ اما هیچگاه برخوردهای پادگانی و رفتارهای متعصبانه باعث نشد تا این جنبش برآمده از دل جوانان روشنفکر این مرز و بوم خاموش و منفعل گردد.
نگاه امنیتی و تهدید تلقی کردن دانشجوی مستقل به عنوان عنصر تربیت‌یافته‌ی مکتب غرب، تنگ کردن فضا بر دانشجویان و اساتید دگراندیش، مصادره به مطلوب سخنان بزرگان دین و نظام و حاکمیت تک‌صدایی به جای دموکراسی‌خواهی، حاصل سیاست‌های غلطی بود که دانشجوی منتقد و مستقل را برنمی‌تافت.
لکن دانشگاهیان در خردادی دیگر عزم انتخاب خود را جزم مسیری تازه کردند و در فضای گفتمانی جدید، از نو تشکل‌های بزرگ و ریشه‌دار سر از خاک بی‌تدبیری برداشتند تا باز هم ندای امید، این بذر هویتمان، در گوش تک‌تک فعالان دانشگاهی طنین‌انداز شود.
حال ما دانشجویان پیرو خط امام(ره) در فضای به وجود آمده و بحمدلله تثبیت شده‌ی جدید، خواستار و خواهان تغییر رویه‌ها و دیدگاه ها نسبت به دانشجو بوده و انتظار داریم که کرامت انسانی دانشجویان بر پایه‌ی اسلام رحمانی در سرلوحه‌ی رفتار با ایشان قرار گیرد.
ضمن تبریک این روز به دانشجویان عزیز علی‌الخصوص دانشجویان دانشگاه ایلام، ذکر چند نکته‌ی درون‌دانشگاهی را لازم می‌دانیم که:
دانشجوی عزیز
اگر هنوز ترس از هزینه دادن مانع از فعالیت‌های دانشجویی ماست، متأسفانه باید گفت اقتدارگرایان صاحب‌نفوذ به هدف خود رسیده‌اند.
بیاییم باز هم با شکستن ته‌مانده‌ی آن فضای پاییزی، بار دیگر ندای آزادی خواهی را بر آسمان دانشگاه طنین‌انداز کنیم.

دانشگاهیان فرهیخته
همه‌ی ما می‌دانیم که حلقه‌ی مفقوده‌ی این روزهای ما در اکثر زمینه‌ها اخلاق و منطق‌گرایی ست.
بیاییم با تلاش برای حاکمیت قانون به عنوان فصل‌الخطاب، ترقی‌خواهی علمی و دموکراسی بر فضای دانشگاه التزام هرچه بیشتر خود و دیگران را به اخلاق اسلامی در دانشگاه تمرین و ترویج کنیم.

یار دبستانی من
فردای این مرز و بوم در دستان من و توست.
توسعه‌ی ایرانمان در همه‌ی عرصه‌ها به تصمیم امروز من و تو بستگی داردکه حماسه‌ای دگر در پیش است.
سمّ مهلک بی‌تفاوتی را از خود دور سازیم و دست‌هایمان را گره کرده در دست هم برآریم تا بازهم فریاد کنیم که دانشگاه زنده است.

فارغ از هر مرده باد و زنده باد
سر به اصلاح وطن باید نهاد

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 89 = 94