۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲ زهرا مصطفوی در جمع مربیان امور تربیتی لبنانی با اشاره به بیداری در کشورهای اسلامی؛

مردم وقتی متوجه می شوند مسئولین حق آن ها را پایمال می کنند، خود به خود قیام می کنند

خیلی خوشحالیم که کشورهای اسلامی حقیقتا بیدار شده‌اند. خود مردم وقتی به رشد و بلوغ علمی می‌رسند و متوجه می‌شوند که مسئولین یک کشور دارند حق آن‌ها را پایمال می‌کنند، خود به خود از درون می‌جوشند و قیام می‌کنند و چون همه جوان و پاک و خوش قلب هستند به دنبال یک هدف پاک و اسلامی و به دنبال خدا حرکت می‌کنند. برای همه این هدف روشن است.

83_wIMG_9452«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سرکار خانم مصطفوی، فرزند حضرت امام خمینی(س)، پس از چهل روز نقاهت بعد از عمل، دیدار کوتاهی با مربیان امور تربیتی لبنانی داشت.

زهرا مصطفوی ضمن خوش آمد به مربیان تربیتی لبنانی به ایران اسلامی و تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) گفت: خیلی خوشحالیم که کشورهای اسلامی حقیقتا بیدار شده‌اند. خود مردم وقتی به رشد و بلوغ علمی می‌رسند و متوجه می‌شوند که مسئولین یک کشور دارند حق آن‌ها را پایمال می‌کنند، خود به خود از درون می‌جوشند و قیام می‌کنند و چون همه جوان و پاک و خوش قلب هستند به دنبال یک هدف پاک و اسلامی و به دنبال خدا حرکت می‌کنند. برای همه این هدف روشن است.

وی افزود: اما متاسفانه وقتی خیل جمعیت زیاد می‌شود و مبارزه به میانه راه می‌رسد، مسئولین که متوجه می‌شوند اداره کشور از دست آن‌ها خارج شده و ملت واقعا به دنبال عدالت و حق خود هستند، تلاش می‌کنند که با تهمت‌ و دروغ‌ شکاف‌هایی بین مردم بیاندازند و راه ملت را سد کنند. و این جمع پاک بی‌آلایشی را که خالصانه به دنبال هدف الهی خود هستند را به جان هم بیاندازند. و از آنجا که بسیار سیاس و بدخواه هستند مطالب را طوری بین جوانان مطرح می‌کنند تا باورپذیر جلوه کند و جوانان با هم درگیر شوند.

دختر حضرت امام تاکید کرد: من فقط می‌خواهم به جوانان عزیز بگویم همه از این مسئله آگاه باشند و آگاهانه با این تفرقه افکنی‌ها مبارزه کنند.

در ادامه این جلسه، یکی از جوانان ضمن تشکر از سرکار خانم مصطفوی و دعای شفای عاجل امیدواری کرد تا جوانان کشورهای اسلامی با تربیتی همچون تربیت امام خمینی پرورش یابند و به رشد و توسعه اسلام کمک کنند. وی بیداری اسلامی و آگاهی ملت‌های مسلمان را از برکات وجود امام خمینی دانست و اذعان داشت امام خمینی(س) باید به عنوان یک شاخص شناخته شود تا ما از مسیر حقیقی خود خارج نشویم.

سرکار خانم مصطفوی در تایید این حرف گفت: دقیقا همین ویژگی شاخص بودن امام خمینی برای ما مهم بود و ما به وسیله همین ویژگی امام خمینی بود که تفرقه‌ها را به حداقل رساندیم و راهی برای برطرف کردن آن‌ها داشتیم و آن رجوع به حضرت امام بود. اما در کشورهایی که این اعتقاد راسخ به مسئولین وجود ندارد مردم باید از مسئولین و به خصوص و از علمای خود بخواهند تا شاخص‌هایی را معرفی کنند تا معلوم شود چه افرادی با آن شاخص‌ها هماهنگی دارند و چه افرادی از راه درست فاصله گرفته‌اند.

یکی از خواهران مربی در پرسش از سرکار خانم مصطفوی مطرح کرد: برای رساندن پیام اسلام به گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، گروهی که تازه به بلوغ رسیده‌اند و تربیت اسلامی آن‌ها چه می‌توان کرد؟ گاهی در این جو ضد دینی که به وجود آمده است جذب آن‌ها به اسلام و قرآن بسیار سخت شده است.

مصطفوی: در زمان حضرت امام هم در رژیم پهلوی همه این جو ضد اسلامی، فیلم‌ها، مشروب فروشی‌ها و… همگی بود. ولی این نتوانست همه جوان‌ها را منحرف کند. حضرت امام در همه زندگی خود به ما نصیحت نکردند، فقط آنچه عمل می‌کردند آن‌قدر واقعی و خالص بود که ما به جز آن هیچ چیز را باور نمی‌کردیم. رفتار و گفتار ایشان طوری بود که بچه‌ها تحت تاثیر آن پدر قرار می‌گرفتند. در واقع بیشترین اثر را پدر و مادر روی بچه می‌گذارند. امروزه خیلی از مادران می‌گویند ما دوست داریم فرزند ما اسلامی و اخلاقی بار آید اما در عمل خود دروغ و دیگر گناه‌ها را به فرزند خود آموزش می‌دهند. همان‌طور که کسی آفتاب را نمی‌تواند منکر شود، کسی که همیشه راست دیده است، راستگویی برای او همیشگی می‌شود.

منبع: جماران

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 2 =