۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱

سفیر انگلستان در بحرین: فراخوان تظاهرات موجی کاذب است

«ایان لینزی»، سفیر انگلستان در بحرین، طی دیدار با «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست‌وزیر بحرین، با کلامی دلجویانه رژیم بحرین را این چنین دلگرم کرد که تظاهرات مردم بحرین موجی کاذب است که تنها حرکت زندگی خود مردم را متوقف می‌سازد. از سوی دیگر، مخالفان رژیم بحرین از برگزاری کنفرانسی در خصوص متحول ساختن حکومت بحرین به دولتی دموکراتیک خبر دادند

EnghlabBahrain1مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه، طی دیدار از شهر «بلاد قدیم» (واقع در غرب پایتخت بحرین) اهالی این منطقه را برای ادامۀ فعالیت‌های انقلابی در چهارچوب نافرمانی مدنی – که از چهاردهم آگوست در بحرین آغاز گشته است- آموزش داد.

به گزارش مبارزه؛ در این دیدار که با مشارکت شخصیت‌های حقوقی، سیاسی و فنی انجام شد، دکتر «سعید السماهیجی» که طی حملات رژیم آل خلیفه علیه کادرهای پزشکی به خاطر مشارکت در انقلاب زندانی شده بود، بر ادامۀ نافرمانی مدنی و اجرای فعالیت‌های انقلابی در این زمینه مطابق فرامین ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه تأکید کرد.

همچنین خانواده‌های شهدا در این دیدار توده‌های مردم را به مشارکت گسترده در این فعالیت‌ها فرا خواندند و بر حضور تمامی مردم در میدان‌های شهرهای نزدیک به پایتخت بحرین؛ همچون: کرباباد، رأس رمان، الجفیر و میدانی که به نزدیکی توسط ائتلاف اعلام خواهد شد تأکید ورزیدند.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه، در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، بازداشت پدران شهدا؛ از جمله: پدر «علی مشیمع» (اولین شهید انقلاب بحرین) و پدر شهید «یوسف الموالی» را توسط مقامات بحرین محکوم کرد و گفت :«این اقدام رژیم نشانۀ حس انتقام مقامات بحرین نسبت به پایداری پدران شهدا در میدان‌های انقلاب است.»

در پی حملات منهدم‌کنندۀ مزدوران آل خلیفه به چندین منطقۀ بحرین که در آن تظاهرات معترضانه و مسالمت‌آمیز مردمی بر پا گشته بود و به دنبال بازداشت چندین تن از مخالفان به طرز وحشیانه توسط مزدوران رژیم در روز پنجشنبه، ملت انقلابی بحرین در تمامی مناطق این کشور به تظاهرات برخاستند و خواستار سرنگونی رژیم خون‌ریز آلِ خلیفه شدند.

به گزارش منابع خبری، «فاطمه الحواج» دختر شانزده سالۀ بحرینی که با شلیک عمدی یکی از مزدوران به وی، روانۀ بیمارستان شده بود، پس از اعتذار پزشکان از درمان و اجرای عمل جراحی به خاطر کمبود پزشک از بیمارستان مرخص شد.

«ایان لینزی»، سفیر انگلستان در بحرین، طی دیدار با «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست‌وزیر بحرین، با کلامی دلجویانه رژیم بحرین را این چنین دلگرم کرد که تظاهرات مردم بحرین موجی کاذب است که تنها حرکت زندگی خود مردم را متوقف می‌سازد.

 از سوی دیگر، مخالفان رژیم بحرین از برگزاری کنفرانسی در خصوص متحول ساختن حکومت بحرین به دولتی دموکراتیک خبر دادند.

این کنفرانس که «دموکراسی حق ملت است» عنوان دارد قرار است با مشارکت رهبران سیاسی، فعالان حقوقی، دانشگاهیان، پژوهشگران و نمایندگانی از انجمن‌ها و حزب‌های مختلف بحرین به اجرا درآید.

 ‌مخالفان سیاسی، بحث‌های تحلیلی دربارۀ مسیر دست‌یابی به دموکراسی و پیش‌بینی آیندۀ سیاسی آن در خلال ده محور اصلی که شامل مباحث کامل تاریخی بحرین است را از برنامه‌های این کنفرانس دانستند.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

46 - 39 =