۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

طنز: رئیس جمهور دانشگاه نزند برود مسافر کشی؟

فریور خرایاتی

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

اساسا در همه جای دنیا،منظورم از همه جای دنیا،کشور خودمان است اگر نه بقیه کشورها به ما چه ربطی دارند،سیستم بانکی پیرو قانون و مقررات خاص خودش هست و به همین دلیل اصلا دلیلی ندارد که سیستم بانکی در همه جای دنیا با بقیه همه جای دنیا مطابقت داشته باشد.

سیستم‏ نوین بانکی در سال ۱۵۸۷ میلادی در ونیز آغاز به کار کرد و بانکی به نام «بنکودی ریالتو» تاسیس شد.از آن پس، مردم می‏توانستند پول، طلا و نقره خود را نزد این بانک به امانت بسپارند و در واقع لزوم آن را دریافت کنند.بانک در مقابل دریافت پول، طلا و نقره رسیدی به مشتری ارائه می‏داد. صاحب رسید می‏توانست از آن به عنوان نوعی اوراق بهادار استفاده کند.

سیستم فوق نوین بانکی هم از ۲۵ روز پیش در ایران شروع به فعالیت کرد،در این سیستم نوین،دولت در نقش بانک ظاهر می شود و به رییس هیات دولت سابق و اعضای آن حدود ۱۶ میلیارد تومان پول رایج مملکت که ظاهرا در کاخ ریاست جمهوری آن  را علف خرس صدا می زدند،وام بلاعوض جهت تاسیس دانشگاه تخصیص دهد!(انگار کسی با خودش نان بیار کباب ببر بازی کند)

در این سیستم نوین و مدرن معاون سابق رییس جمهور پس از علنی شدن این نقل و انتقال می گوید«کارمان قانونی است»درست هم می فرمایند دقیقا در هشت سال گذشته از نظر دولتمردان سابق،فروختن آثار باستانی،آب بستن به ناف تخت جمشید،استخدام کشکی و بر اساس غلامحسین الهام سالاری،انداختن خسارت های جبران ناپذیر بر گردن مردم و کشور کاملا قانونی بوده است،به طور مثال قیمت دلار و سکه و مرغ و شمبلیله و گیربکس و دم کنی به صورت قانونی افزایش یافته است،اگر توانستید حتی یک مورد تخلف در باب موارد فوق پیدا کنید جایزه دارید!به قول بقایی«شما بگردید اگر سند تخلف پیدا کردید،صحبت کنید»

حال قصد داریم در این مطلب،نکاتی در مورد این نقل و انتقال ۱۶ میلیارد تومانی را به اختصار بیان کنیم؛

-         واقعا کسی هست که توقع داشته باشد رییس جمهور سابق کشوری پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اش دانشگاه نزند و برود مسافرکشی کند؟واقعا پر توقعی هم حدی دارد!وقاحت و بی شرمی هم حدی دارد،برخی از افراد فرق توقع و آرزو را نمی دانند،خجالت دارد!

-         حمید جان از سود روزشمار بانک ملت خبر دارید؟هر روز یک امتیاز؟!سود ۱۶ میلیارد تومان قانونی شما،حدود ۲۰۰ میلیون تومان میشه!

-         تا صد سال دیگر اگر فردی بدون بردن نام کسی بگوید در مملکت اختلاس یا تخلف مالی صورت گرفته است،به احتمال نود درصدمنظورش برخی از افراد است که دلیلی هم ندارد ما در اینجا اسمی از آنها ببریم(بی خود چپ چپ نگاه نکن،آیکیو وسیله تزئینی نیست که!)

-         برخی از اتفاقات را باید به حساب سوء تفاهمات و اختلاف فرهنگی گذاشت،زیرا اکثریت اقتصاددانان وطنی و تقریبا تمام اقتصاددانان خارجی از نظر فرهنگی و از نظر مبانی اقتصادی نظرات متفاوتی نسبت به اقتتصاددانان سابق هیات دولت داشته و دارند،هیات دولت سابق هم که نمی تواند روزی سه بار با پشت دست بزند توی دهان آنها که،مجبور است اینگونه با آنها برخورد کند!

سوال مرتبط :

بهترین راه برای نشان دادن تفاوت فرهنگی- اقتصادی کدام گزینه است؟

ب – ۱۶ میلیارد تومان به حساب دانشگاه تان منتقل می کنید

ج – حضور در استخرهای کشورهای امریکای لاتین

ج – انتقال ۱۶ میلیارد تومان به حساب خود،سه بار کوبیدن با پشت دست بر دهان مخالفان و حضور در استخرهای کشورهای امریکای لاتین!

 

نتیجه گیری:واقعا دنبال نتیجه گیری هم هستید؟شما در مقابل دوربین مخفی قرار داشتید،واقعا گاهی اوقات آدم شک می کند خواب است یا بیدار ،و کلا کلی چرا و اما و اگر و کاش میشد و اگه اون بود چی میشد،به ذهنش خطور می کند!

منبع: خرداد نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + 1 =