۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

پیشنهاد جدید اوباما به بشار اسد

باراک اوباما در مصاحبه با سی ان ان ضمن استقبال از پیشنهاد روسیه به سوریه برای قرار دادن کنترل تسلیحات شیمیایی اش در اختیار جامعه جهانی، تاکید کرد این تصمیم در صورت واقعی بودن می تواند از حمله نظامی به سوریه جلوگیری کند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ولف بلیتزر مجری سی ان ان پس از مصاحبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، گفت: یک پیشنهاد جدید با این هدف که از حمله نظامی آمریکا به سوریه جلوگیری شود، به نظر می رسد مورد توجه جدی قرار گرفته است. روسیه از بشار اسد رئیس جمهور سوریه درخواست کرده است که کنترل زرادخانه های تسلیحات شیمیایی خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.این پیشنهاد را جان کری وزیر خارجه اوباما به روس ها داده است و روسیه آن را به سوریه منتقل کرده است. گفتگو در آستانه سخنرانی اوباما خطاب به مردم آمریکا و احتمال مخالفت کنگره آمریکا با تصمیم اوباما برای حمله نظامی به سوریه انجام شده است.

باراک اوباما درباره اینکه اینکه این پیشنهاد می تواند از حمله آمریکا به سوریه جلوگیری کند، گفت: ممکن است، اگر واقعی باشد. اقدامی که روسیه و سوریه برای تسلیحات شیمیایی انجام داده اند را ما سال ها پیش مطرح کرده ایم. زیرا این تسلیحات شیمیایی تهدیدی جدی برای همه جهان و آمریکا ایجاد کرده است. به همین دلیل نود و هشت درصد انسان ها می گویند که ما از این تسلیحات استفاده نمی کنیم. این تصمیم از نظامیان ما و کودکان ما همانند کودکانی که ما در آن تصاویر ویدئویی در سوریه، دیدیم، محافظت می کند. بنا بر این قطعا این رویدادی مثبت است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: ما همیشه در یازدهم سپتامبر در حالت هشدار قرار می گیریم و همین روش را حفظ خواهیم کرد. ما در دهه گذشته دیدیم که به خاطر قهرمانی نظامیان ما و فداکاری آنها و خانواده آنها آمریکا همانند قبل از نهم سپتامبر در امنیت قرار دارد.اما ما با تهدیدات روبر هستیم به خصوص در خارج از کشور و ما همچنان در داخل با خطر روبرو هستیم مثل آنچه که در بمبگذاری در ماراتن بوستون دیدیم. بنا بر این ما باید در حالت هشدار باشیم مگر نه نمی توانیم در برابر هر تهدید صد درصد ایمن باشیم. برای اینکه مطمئن باشیم که این تهدیدها واقعی است، ما باید آماده باشیم، اما نباید به گونه ای واکنش نشان دهیم که ارزش ها و عقاید خود را مورد مصالحه قرار دهیم .

منبع: باشگاه خبرنگاران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 3