۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ دری نجف‌آبادی:

از آزادسازی ۴۳ درصد خشکی‌های زمین تا مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع

اینک باید پرسید که به جز آمار آزادسازی بیش از یک چهارم خشکی‌های زمین توسط قوه قضائیه و انضمام آن به خاک جمهوری اسلامی ایران، کارنامه آقای دری نجف‌آبادی در مسائل پژوهشی و تحقیقات استراتژیک چیست که از امامت جمعه اراک به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع می‌رسند؟

dorri najafabadiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): رسانه‌ها از انتصاب حجت الاسلام دری نجف‌آبادی به عنوان ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به جای رئیس جمهور فعلی سخن می‌گویند اما نام او برای دانشجویان با خاطرات جالبی همراه است.

امروز (دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲) مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأیید گفتگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با حجت الاسلام دری نجف‌آبادی برای سپردن ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به وی، گفت: «هنوز انتصاب آقای دری نجف آبادی به ریاست این مرکز نهایی نشده است. ریاست حجت الاسلام دری نجف آبادی بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که پیشتر برعهده آقای دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان بود، در حد گفتگو بوده و فعلا در حال بررسی است.»

مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سئوال که شخص آیت الله هاشمی با آقای دری نجف‌آبادی برای سپردن این مسئولیت به وی، صحبتی داشته است یا خیر؟ تصریح کرد: «بله، آیت الله هاشمی رفسنجانی با آقای دری نجف آبادی در این خصوص صحبت کرده اند، اما موضوع فعلا در حد صحبت مانده و حکمی برای آقای دری نجف‌آبادی صادر نشده است.»

سلیمانی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال صدور حکم ریاست آقای دری نجف‌آبادی بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تا پایان هفته جاری از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود دارد؟ نیز گفت: «بله، با توجه به صحبت های انجام شده این احتمال وجود دارد.»

حجت الاسلام دری نجف‌آبادی که در حال حاضر امام جمعه اراک است، آذر ماه ۸۶ به عنوان دادستان کل کشور و دبیر شورای عالی حفظ حقوق بیت المال سخنانی گفت که جنجالی شد. وی در حاشیه جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی با تشکر از تلاش های صورت گرفته در این زمینه خواستار اهتمام بیشتر شورای حفظ حقوق بیت المال در سراسر کشور شد و افزود:

«در سال گذشته ۲۰هزارو ۷۱۲ پرونده در مبازه با تصرف اراضی و زمین خواری تشکیل و ۱۵هزار و ۷۷۲ پرونده در این زمینه مختومه شده است. طی اقدامات صورت گرفته پنج میلیارد و ۲۱۴ میلیون هکتار از اراضی به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان از دست زمین خواران آزاد و با افراد خاطی برخورد قضایی شده است.»

این آمار عجیب مورد انتقاد برخی رسانه‌های دانشجویی قرار گرفت. از جمله سایت «عدالتخانه» که در آن سال‌ها اعتبار ویژه‌ای داشت، در گزارش طنزآمیز نوشت:

«اگر شعاع زمین ۶۴۰۰ کیلومتر و خشکی ها یک چهارم باشد آمار آقای دری ۵۳/۴۰% خشکی های زمین را تشکیل می دهد!.. اگر مساحت ایران ۱٫۶ میلیون کیلومتر مربع باشد میزان زمینهای آزاد شده ۷۹/۳۱ برابر ایران می شود که این فراتر از سند چشم انداز قضائی بوده و جای بسی تقدیر دارد! با ارزش‌گذاری آقای دری قیمت هر هکتار زمین ۹۴/۴۲۱ تومان می شود یعنی هر ۷/۲۳ مترمربع زمین یک تومان!»

انتقاد و تمسخر این آمار توسط رسانه‌ها سبب شد تا روابط عمومی دادستان کل کشور طی اطلاعیه‌ای و البته با چند روز تأخیر، آمار منتشر شده را تکذیب کند.

اینک باید پرسید که به جز آمار آزادسازی بیش از یک چهارم خشکی‌های زمین توسط قوه قضائیه و انضمام آن به خاک جمهوری اسلامی ایران، کارنامه آقای دری نجف‌آبادی در مسائل پژوهشی و تحقیقات استراتژیک چیست که از امامت جمعه اراک به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع می‌رسند؟

چه مزیتی در ایشان وجود دارد که مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید می‌کند: «تا جایی که بنده اطلاع دارم، فرد دیگری فعلا برای بر عهده گرفتن این مسئولیت مطرح نیست» ؟!

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 5 = 2