۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

حمایت دکتر سبحانی از طرح حمایت از سالخوردگان و ازکارافتادگان بی‌درآمد

دکتر حسن سبحانی از جمله کسانی است که از طرح حمایت از سالخوردگان و ازکارافتادگان بی‌درآمد (پیمان جوانمردان) حمایت کرده است. وی در گفتگو با ترسیون مستضعفین گفت: مشمولان این طرح از معدود گروه‌هایی هستند که پرداخت های نقدی به آنان دارای مبنای علمی در اقتصاد است.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر حسن سبحانی

در روزهای اخیر به همت جمعی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی پیمانی با عنوان پیمان جوانمردان تدوین شده است که در آن «جوانمردان پیمان می‌بندند به منظور تامین حداقل معاش خانواده سالخوردگان و ازکارافتادگانی که ارتباط آنها با کسب درآمد قطع شده است، از طریق تلاش برای تصویب قوانین لازم در مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.»

دکتر حسن سبحانی از جمله کسانی است که از طرح حمایت از سالخوردگان و ازکارافتادگان بی‌درآمد (پیمان جوانمردان) حمایت کرده است. وی در گفتگو با تریبون مستضعفین گفت: مشمولان این طرح از معدود گروه‌هایی هستند که پرداخت های نقدی به آنان دارای مبنای علمی در اقتصاد است.

نماینده سابق مجلس با اشاره به تصویب طرحی در سال ۱۳۷۱ برای حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: بخش زیادی از طرح‌های حمایتی در حال حاضر درباره کسانی اجرا می‌شود که بیش از کمک نقدی به توانمند سازی نیاز دارند.

دکتر سبحانی که از اقتصاددانان منتقد پرداخت‌های نقدی در طرح هدفمندی یارانه ها محسوب می‌شود افزود: حتی اقتصاددانان لیبرال هم معتقدند که به افرادی همچون سالخوردگان و از کارافتادگان که رابطه آنان با کسب درآمد برای همیشه قطع شده است باید حداقل معیشت خانواده آنان به صورت نقدی پرداخت شود.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران عدم توجه به خانواده‌های بی درآمد در سال‌های گذشته را نتیجه غفلت دانست و گفت: وضعیت مالی دولت‌های مختلف به گونه‌ای نبوده است که بتوان گفت دولت توان تامین هزینه معاش خانواده‌های بی درآمد را ندارد.

نماینده سابق مجلس با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای رفع فقر، تلاش رسانه‌ها برای حل این مسئله و تبیین آن را ضروری دانست و گفت: اگر اهمیت رفع فقر در جامعه تبیین نشود چه نفت ۲۰ دلار باشد چه صد دلار از فقرا غفلت می شود.

منبع: تریبون

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

21 - 13 =