۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴

لغو مجوز تشکل دانشجویی بیدار در جهت برخورد خودسرانه با تشکل‌های دانشجویی است

« سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر با تشکل‌های دانشجویی، لغو مجوز تشکل دانشجویی بیدار را بخش دیگری از اقدامات تنگ نظرانة مدیران دانشگاهی در جهت برخوردهای خودسرانه با تشکل‌های دانشجویی می‌داند و امیدوار است مدیران دانشگاهی همسوی دولت دهم، از اقدامات این چنینی دست برداشته و زمینة اجرای بی‌کم و کاست «قانون» و رفع محدودیت از تشکل‌های دانشجویی و بالاخص تشکل اسلامی بیدار را فراهم آورند. »

karمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته با تشکل‌های دانشجویی در سال‌های اخیر، لغو مجوز تشکل دانشجویی بیدار را بخش دیگری از اقدامات تنگ نظرانة مدیران دانشگاهی در جهت برخوردهای خودسرانه دانست.این سازمان دانشجویی در بیانیه منتشر شده خواستار اجرای بی‌کم و کاست «قانون» و رفع محدودیت از تشکل‌های دانشجویی و بالاخص تشکل اسلامی شده است.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در هشت سال گذشته شاهد برخورد‌های سلیقه‌ای و جناحی در دانشگاه‌ها و کم لطفی و بی‌مهری مسئولان با تشکل‌های دانشجویی بوده‌ایم و فعالین صنفی و سیاسی در دانشگاه‌ها دائما در معرض فشار و تهدید و لغو مجوز بوده و هستند. تمام این برخورد‌ها موجب شد که فضای دانشگاه که می‌بایست فضایی با نشاط و شاداب باشد، روز به روز سرد‌تر و دل مرده‌تر گردد. اما با وجود این مصائب و مشکلات، حداقل انتظار می‌رفت که در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد شاهد ایجاد چنین معضلاتی برای جامعه دانشجویی نباشیم. دولتی که از نفس اول تا آخرش سختی و تنگنا به دانشگاه و دانشگاهیان هدیه داد و نفس فعالین دانشجویی را برید و هر دری که به محلی برای همفکری و روشنگری دانشجویان باز می‌شد قفل زد.

دانشگاه باید محلی برای گفتمان سیاسی و برخورد اندیشه‌های مختلف باشد اما برخلاف خواست مقام معظم رهبری که بار‌ها به مسئولین آموزشی سفارش کرده بودند که مقدمات فضای با نشاط سیاسی و کرسی‌های آزاد اندیشی را فراهم کنند، متأسفانه مطلع گشتیم آخرین مورد این اقدامات، لغو مجوز «تشکل اسلامی بیدار» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بوده است. این تشکل چند سال است گرفتار بی‌مهری‌های مدیران دانشگاهی قرار گرفته است؛ به شکلی که هیأت نظارت از عمل به مسئولیت‌های خود امتناع کامل نموده و انتخابات تشکل را بار‌ها بدون ارائه دلیل لغو کرده است.

تشکل بیدار تنها نهاد دانشگاهی میزبان دکتر روحانی، رییس جمهور منتخب در دانشگاه آزاد بوده است. گویی مسئولین دانشگاه آزاد از حضور گفتمان اعتدال در دانشگاه، چنان به تنگ آمده‌اند که این تشکل را بدون تشکیل هیأت منصفه و استماع سخنان نمایندگان این تشکل اسلامی، و خلاف آیین نامة تشکل‌های اسلامی- سیاسی لغو مجوز کرده‌اند.

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر با تشکل‌های دانشجویی، لغو مجوز تشکل دانشجویی بیدار را بخش دیگری از اقدامات تنگ نظرانة مدیران دانشگاهی در جهت برخوردهای خودسرانه با تشکل‌های دانشجویی می‌داند و امیدوار است مدیران دانشگاهی همسوی دولت دهم، از اقدامات این چنینی دست برداشته و زمینة اجرای بی‌کم و کاست «قانون» و رفع محدودیت از تشکل‌های دانشجویی و بالاخص تشکل اسلامی بیدار را فراهم آورند.

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار

منبع: پایگاه خبری تحلیلی پویش

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

62 - = 54