۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲

راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی ویژه کارگران

رئیس سازمان بهزیستی از راه اندازی خط مشاوره تلفنی ویژه کار و تولید در نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جامعه کارگری درصد زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد به همین دلیل خط مشاوره تلفنی ویژه این افراد در کشور راه اندازی می شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

همایون هاشمی در نشست خبری در مورد اقدامات سازمان بهزیستی در سال ۹۲ گفت: راه اندازی مرکز ترک الکل یکی از اقداماتی است که به منظور کاهش این ماده در میان جوانان انجام خواهد شد تا بدین منظور وزارت کشور و کمیته ملی پیشگیری از موادم خدر با بهزیستی همکاری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این مرکز هنوز راه اندازی نشده و در مرحله مطالعات اولیه است و پس از پایان این مرحله به عنوان آزمایشی تا مهرماه یک مرکز در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

هاشمی در مورد آمار معتادان به الکل نیز گفت: در این خصوص تحقیقی در بهزیستی انجام نشده و ما به آمار نیروی انتظامی اکتفا می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد شبکه مشاوره در کشور نیز گفت: سازمان بهزیستی بزرگترین شبکه مشاوره را در کشور بر عهده دارد که هزار مرکز مشاوره حضوری، خط تلفن مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با ضریب نفوذ۱۰۰ درصدی، ساماندهی مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی، تقویت مشاوره در فضای مجازی، راه اندازی مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار با پرداخت یارانه، راه اندازی مراکز و دفاتر مشاوره رایگان در عسلویه، جم و کنگان از جمله اقداماتی است که در خصوص مشاوره انجام شده و خواهد شد.

وی در مورد صدور مجوز از سوی سازمان نظام روانشناختی نیز تاکید کرد: بر اساس قانون از سال ۷۹ صدور مجوز مراکز مشاوره بر عهده بهزیستی قرار داده شده و بر همین اساس این ناوگان غیردولتی که هیچ نمایندگی در استان ها ندارد نمی تواند مجوز صادر کند و صحبت های آنان کذب محض است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به بیمه تکمیلی

هاشمی با اشاره به تدوین بسته ای جهت حفظ و ارتقای سلامت جامعه کار و تولید نیز گفت: علاوه بر این بسته ویژه خط برای مشاوره و غربالگری سلامت روان برای بیش از هزار نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت اجرایی خواهد شد که در مرحله آزمایشی در تهران آغاز می شود. این بسته به منظور افزایش سطح امید و بالندگی در جامعه کار و تولید اجرا خواهد شد.

وی از راه اندازی مراکز سلامت و روان در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: استان های اردبیل، آذربایجان غربی، بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، مرکزی، گیلان، یزد، کرمانشاه، فارس و کرمان از جمله این استان ها هستند.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد بیمه مکمل مددجویان تحت پوشش نیز گفت: سال گذشته ۸ میلیارد تومان بدین منظور هزینه شد و امسال نیز بیمه مکمل ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد. هیچ محدودیتی برای این بیمه وجود ندارد و بیمه تکمیلی زیر نظر خود سازمان و با نظر کارشناسان پرداخت می شود و حذف نشده است.

به گفته وی تمام افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر استفاده می کنند بیمه تکمیلی نیز هستند و می توانند هزینه های درمان خود را از سازمان بهزیستی و نه هیچ سازمان بیمه گری دریافت کنند.

هاشمی در مورد بیمه مربیان مهدها نیز گفت: در حال حاضر ۳۷ هزار نفر از مربیان بیمه هستند.

مددکاران اورژانس به زودی ضابط قضایی می شوند

وی با اشاره به اینکه هزینه یک وعده غذای گرم به کودکان روستامهدها در مناطق محورم سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بدین منظور اختصاص داده شده است که کودکان روستامهدها و حاشیه شهرها از یک و عده غذای گرم برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۷ هزار روستامهد در کشور فعال است که روستامهدهای ۱۰ استان کشور به طور ۱۰۰ درصدی تحت پوشش تغذیه رایگان قرار دارند.

وی در مورد پرسنل اورژانس اجتماعی نیز گفت: بر اساس لایحه ای که سال گذشته تدوین و به تصویب هیات دولت رسید اورژانس اجتماعی تجهیز و ۱۰۰ دستگاه به اورژانس اضافه خواهد شد و برای اولین بار ردیف قانونی و بودجه به آنها اختصاص یافته است.

هاشمی با اشاره به اینکه به زودی با هماهنگی وزارت دادگستری مددکاران اورژانس اجتماعی به عنوان ضابط قضائی معرفی می شوند تاکید کرد: بر اساس آیین نامه هیات وزیران وزارت دادگستری به عنوان هماهنگ کننده بین بهزیستی و اورژانس قرار دارد و باید این هماهنگی انجام شود که مددکاران اورژانس اجتماعی به عنوان ضابطان قضائی معرفی شوند.

وی در مورد مراکز کاهش طلاق نیز گفت: هیچ طلاقی در کشور انجام نمی شود مگر اینکه پس از مراجعه به مراکز مشاوره و مراکز کاهش طلاق سازمان بهزیستی باشد و در سال جاری این مراکز از توسعه کمی بسیاری برخوردار خواهند بود و همچنین توانسته اند در بسیاری از استان هایی مانند مازندران و یزد باعث کاهش بیش از ۶۰ درصدی طلاق شوند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی در حال حاضر ۱۷۵ مرکز کاهش طلاق در کشور وجود دارد و همچنین ۱۹۸ مرکز مداخله در بحران در زمینه کاهش طلاق فعالیت می کنند. بر اساس قانون حمایت از خانواده تمام قضات باید زوجینی که برای طلاق مراجعه می کند را به مراکز مشاوره اعزام کنند که این مشاوره یا باید از سوی خود قوه قضائیه یا توسط مراکز مشاوره بهزیستی انجام شود.

اعلام اسامی معلولان برای دریافت خودرو به گمرک

وی در مورد بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این قانون در دولت قبلی در کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز منتظر نظر دولت در این خصوص هستیم و نیازی به بررسی مجدد و یا ارجاع آن وجود ندارد.

هاشمی در مورد مناسب سازی معابر در استانها نیز گفت: در حال حاضر از نظر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی استان فارس وضعیت مطلوبی دارد و منطقه ۲۲ تهران نیز در این خصوص در وضعیت خوبی به سر می برد.

وی در مورد طرح شهر بدون مانع نیز گفت: شاخصهای عمومی و اختصاصی برای مناسب سازی شهرهای مختلف انجام شده و به طور کلی شهر بدون مانع شهر آرزوها است که البته امیدواریم در کشور ما اتفاق بیافتد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به لایحه حمایت از کودکان بی سرپرست نیز گفت: این لایحه به دلیل یک اشکال از سوی شورای نگهبان به مجلس برگشت داده شد و در حال حاضر نیز یا به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده می شود و یا اینکه مجدداً در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی در مورد خودروهای گمرکی معلولان نیز گفت: لیست معلولان برای استفاده از تسهیلات دریافت خودروهای گمرکی از سوی بهزیستی به وزارت رفاه ارسال شده بود که هم اکنون نیز براساس مسئولان این وزارتخانه نامه به گمرک ارجاع داده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 82 = 84