۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

سفر روحانی به نیویورک قطعی شده است

وزیر امور خارجه گفت: موضع ما در قبال حمله به سوریه کاملا مشخص است و با هر گونه مداخله نظامی و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد مخالفیم.

خبرگزاری فارس: تعیین اعضای مذاکره‌کننده ایران با آژانس/ برای دیدار با وزیر خارجه انگلیس مشکلی ندارم

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت:‌این سفر قطعی شده است و ایشان به نیویورک سفر خواهند کرد.

وی درباره برنامه‌های رئیس جمهور در جریان این سفر، گفت: آقای روحانی در سازمان ملل ۳ سخنرانی خواهند داشت، سخنرانی اول در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنرانی دوم به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای و سومین سخنرانی ایشان در جمع وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.

ظریف گفت:‌بقیه برنامه‌های رئیس جمهور نیز هنوز در دست برنامه‌ریزی است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه بریتانیا دیدار خواهید کرد یا نه، گفت: ما با دیدار مشکلی نداریم اما مهم اینجاست که خروجی این دیدار چه باشد.

همچنین ظریف در پاسخ به سؤال دیگری که آیا این دیدار می‌تواند به ارتقای سطح ایران با بریتانیا منجر شود، گفت: این بستگی به رفتار طرف مقابل دارد.

همچنین وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی در مورد مشخص شدن اعضای تیم مذاکره کننده ایران و آژانس گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده مشخص شده‌اند و این مسئله از سوی دفتر رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

ظریف در پاسخ به این سؤال که آیا ایران پیغام خاصی را به ایالات متحده آمریکا درباره سوریه داده است، یا نه، گفت: ما پیام خاصی را به آن صورت به آمریکا نداده‌ایم، مواضع ما از ابتدا کاملا شفاف بوده است و با هرگونه حمله نظامی و خارج از چارچوب‌های سازمان ملل متحد مخالفیم.

ظریف در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از نیروهای تندرو در آمریکا و همچنین در سطح منطقه به دنبال این هستند تا آمریکا را وارد جنگ تازه‌ای کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

94 - 92 =