۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳

مک‌کین به مبارزه با پوتین برخاست

سناتور جمهوری‌خواه و کاندیدای سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قصد دارد در پاسخ به یادداشت اوباما در روزنامه نیویورک‌تایمز مطلبی را در روزنامه روسی پراودا منتشر کند.

مک کینمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سخنگوی جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قصد دارد در پاسخ به یادداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در روزنامه نیویورک‌تایمز درباره سوریه که موجب ناراحتی بسیاری از اعضای کنگره شده بود، مطلبی را در یک روزنامه روسی منتشر کند.

این اطلاعیه یک روز پس از آن صادر شد که روزنامه آمریکایی یادداشتی را از پوتین منتشر کرد که در آن وی خود را به عنوان یک طرفدار صلح معرفی کرده و به واشنگتن درباره آنچه که “استفاده از زور” در عرصه سیاسی بین‌المللی می‌نامید، توصیه‌ها و اندرزهایی داده بود.

بسیاری از قانونگذاران آمریکا اعلام کردند که سخنان رئیس‌جمهور روسیه هیچ تأثیری در مباحث آنها در رأی‌گیری برای حمله موشکی در واکنش به ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی نخواهد داشت.

تصمیم مک‌کین برای نگارش یادداشتی در پراودا پس از آن گرفته شد که فارن‌پالیسی نسخه‌ای از مصاحبه وی با سی‌ان‌ان را که درباره محدودیت آزادی مطبوعات بوده و در آن همچنین به مزاح گفته بود که قصد ارسال یادداشتی به پراودا را دارد به این روزنامه ارسال کرد.

به گزارش فارن‌پالیسی روزنامه پراودا در واکنش اعلام کرد که انتشار مطلب “چنین شخصیت سیاسی برجسته‌ای چون جان مک‌کین” مایه خشنودی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

47 - 44 =