۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲

بیانیه مجمع دانشجویان عدالتخواه مشهد در رابطه با گفتگو با آمریکا و اتفاقات اخیر

نکته ی دیگری که در اینجا مطرح می‌شود بحث سکوت «عمارها» ست. نخبگان و انقلابیونی که همواره یک پای «بحث مذاکره با آمریکا» و «مدل اسلام ناب امام» بوده اند. این سوال برای ما مطرح شده افرادی که تا دیروز خود را در خط مقدم مواجهه با استکبار می‌دیدند، چرا به یک باره کنج عضلت گزیده‌اند. حضرات پایدار و مقاوم! کجایید؟ چرا سکوت برگزیدید؟ آیا آن روز رسیده که خمینی تنها بماند: «اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به یاری بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از چشم جهانخواران سلب خواهد کرد».

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): «مجمع دانشجویان عدالتخواه مشهد» بیانیه‌ای در رابطه با گفتگو با آمریکا منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مجمع دانشجویان عدالتخواه مشهد در رابطه با گفتگو با آمریکا و اتفاقات اخیر

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ هُوَ الْهُدَى ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّـهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ.

سوره مبارکه بقره / ۱۲۰

با توجه به حضور ریاست محترم جمهور در اجلاس عمومی سالیانه سازمان ملل و تبیین رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در رابطه با معادلات جهانی قدرت، مجمع دانشجویان عدالت خواه مشهد بر خود واجب می‌داند نکاتی را در این رابطه با مردم، رهبری معظم انقلاب و نخبگان سیاسی کشور در میان بگذارد.

اتفاقات اخیر در فضای سیاسی کشور و مهم تر از آن در فضای جهانی اثراتی از خود به جای گذاشته و می‌گذارد که جای بسی تامل دارد. اما آنچه این تشکیلات را وادار به نوشتن چنین بیانیه‌ای کرد نه اتفاقات اخیر بلکه موضوع مهم مذاکره با ابر قدرت ها بر سر آرمان های انقلاب اسلامی و منافع ملی ست.

متاسفانه طی چند روز اخیر اتفاقاتی در فضای سیاسی و رسانه ای کشور صورت گرفت که می‌شود از آن ها به عنوان فرع و نه اصل مساله نام برد. به همین جهت این تشکل دانشجویی، نکاتی را در ذیل با ملت شهید داده‌ی ایران، رهبر معظم انقلاب و سیاسیون کشور در میان می‌گذارد:

۱-    اصل مساله: ابتدا باید یادآور شد که اصل مساله نه کفش پراندن به سوی رئیس جمهور است و نه افراطی ها! نه دستاوردهای ایشان از مذاکره با اوباماست نه مقایسه آن با آنچه از دست داده ایم، که البته آنچه از دست داده‌ایم بس بزرگ تر است. مساله اصلی «اصل مذاکره با ابر قدرت ها» ست. اگر ما این گذاره را قبول کردیم که نظام سرمایه داری ذاتا سلطه گر و ظالم است قاعدتا باید به این نکته توجه داشته باشیم جدا شدن از این ذات سلطه گر برای آمریکا حکم توبه گرگ را دارد! مساله به این ساده‌گی که دولت محترم و دوستان فرض کرده‌اند نیست که اگر این طور بود امام عظیم الشانمان نمی‌فرمود:

«ما درصدد خشکانیدن ریشه‏های فاسد صهیونیزم، سرمایه‏داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‏ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‏اند نابود کنیم»

۲-    مساله مذاکره دو وزیر خارجه: ما معتقدیم مهمتر از صحبت های تلفنی دو رئیس جمهور بحث مذاکره‌ی مستقیم و بدون واسطه در رابطه با «مسئله‌ی ایران» از سوی آقایان ظریف و کری می‌باشد. مذاکره‌ای که از سوی هیچ یک از جریانات و رسانه‌های مدعی انقلابی گری مورد پرسش واقع نگردید. حتی شاهد بودیم تریبون های نماز جمعه نیز در بسیاری از موارد خاموش مانند یا حتی بدتر، حمایت کردند! این مساله زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که شاهدیم حتی جریانات به اصطلاح آرمانخواه دانشجویی موضعی شفاف در این باره نمی‌گیرند و تنها به تاسی از جریانات رسانه‌ای احزاب و گروه ها بحث مربوط به گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور مورد مطالبه قرار می‌گیرد. نکته اینجاست حتی پس از نطق ریاست جمهور در تریبون سازمان ملل و استفاده از واژه‌ی «اسرائیل» به جای «رژیم اشغالگر قدس» از سوی رئیس جمهوری که خود را حقوق دان! می‌داند نیز هیچ یک از جریانات و رسانه‌ها و تشکل های مدعی انقلابی گری دم بر نمی‌آورند. این سوال برای ما همچنان باقی ست که چرا فردی که خود را حقوق دان می‌خواند مرتکب چنین اشتباه استراتژیکی شده است؟

۳-    «انقلابیون» یا «انقلابی نماها»: نکته ی دیگری که در اینجا مطرح می‌شود بحث سکوت «عمارها» ست. نخبگان و انقلابیونی که همواره یک پای «بحث مذاکره با آمریکا» و «مدل اسلام ناب امام» بوده اند. این سوال برای ما مطرح شده افرادی که تا دیروز خود را در خط مقدم مواجهه با استکبار می‌دیدند، چرا به یک باره کنج عضلت گزیده‌اند. حضرات پایدار و مقاوم! کجایید؟ چرا سکوت برگزیدید؟ آیا آن روز رسیده که خمینی تنها بماند: «اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به یاری بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از چشم جهانخواران سلب خواهد کرد».

۴-    نکته آخر کلامی با رهبر انقلاب: این کوچکترین فرزندانتان در سنگر دانشگاه هر گونه به مساله مذاکره می‌نگرند، وقتی به آرا امام عظیم الشانمان بر می‌گردند صراحتی مثال زدنی از ایشان در نفی استکبار و نظام سلطه می‌بینند که حتی در ارتباط با عام ترین امت با شفافیت تام «اصل ایستادگی تا خشکانیدن ریشه‏های فاسد صهیونیزم، سرمایه‏داری و کمونیزم» را متذکر می‌شود. از این رو تغییر در رویکردهای اساسی نظام در نفی نظام سلطه، در اذهان عمومی امت را به نفع انقلاب اسلامی نمی‌دانیم. به همین دلیل از حضرت عالی تقاضامندیم مشی استکبار ستیزی انقلاب را برای امت اسلامی صراحتا باز تعریف نمایید.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع دانشجویان عدالت خواه مشهد

۱۰/۷/۱۳۹۲

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

88 + = 89