۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ معاون وزیر بهداشت از افزایش نگهبانان خوابگاه ها خبر داد:

نظر اولیه پزشکی قانونی درباره مرگ دانشجوی پرستاری

آنچه مشخص است این است که این دانشجو مرحوم شده و پرونده دانشجویی اش نیز نشان می دهد که مرحوم در ترم دوم رشته پرستاری دانشجوی خوبی بوده و با کسی درگیری نداشته و مشکل روحی و روانی نیز نداشته است به طوریکه که دانشجویان می گفتند که هر وقت دیگران با مشکل برخورد می کردند به وی مراجعه می کردند. ضمن اینکه با کسی هم اختلاف نداشته است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فوت یک دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان و بررسی موضوع در دانشگاه گفت: به عنوان نماینده وزیر بهداشت در جلسه هیات رئیسه دانشگاه حضور یافتم و بر اساس گزارش اولیه مدیرکل پزشک قانونی استان هیچ آثار ضرب و جرح در بدن متوفی دیده نشده است.
دکتر محمدحسین آیتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صبح روز گذشته که خبر فوت دانشجوی دختر دانشگاه علوم پزشکی همدان به اطلاع وزیر بهداشت، موجب ناراحتی همه دست اندرکاران مجموعه وزارت بهداشت شد و از این رو بنده حامل پیام تسلیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدم و برای عرض تسلیت خدمت خانواده محترم مرحومه، همکلاسی ها و همشهری های وی و نیز بررسی اقدامات صورت گرفته در اولین فرصت به همدان سفر کردم.

وی اضافه کرد: بعداز ظهر روز گذشته جلسه ای با حضور تمامی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان به همراه مدیرکل پزشکی قانونی استان، رئیس دانشکده پرستاری و مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه برگزار شد و در آن جلسه به بررسی چگونگی حادثه و اقدامات صورت گرفته پرداخته شد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به گزارش مدیر کل پزشک قانونی استان همدان گفت: در این گزارش آمده است که هیچ آثاری مبنی بر ضرب و جرح در بدن متوفی دیده نشده است. همچنین نبود آثار خونمردگی در سر بیمار و سالم بودن استخوان جمجمه، مغز و پرده های مغزی، و نیز نبود آثار ضرب و جرح در قفسه سینه و شکم به اثبات رسید. در همین زمینه نمونه های سم شناسی هم به آزمایشگاه ارسال شده که در دو هفته آینده نتایج نهایی از طریق مراجع ذیربط اعلام می شود.

وی اظهار داشت: دانشجوی فوت شده اهل مریوان بوده و خانواده فرهنگی و متدین وی نیز پس از بررسی های گزارش پزشکی قانونی و دریافت نظرات این مرجع قانونی، جسد متوفی را تحویل گرفته اند تا برای خاکسپاری به شهر خودش برده شود. خانواده این مرحوم برخورد خوب و مناسبی داشتند و گزارش پزشکی قانونی را پیگیری کردند.

آیتی یادآور شد: بعد از جلسه سه ساعته ای که در دانشگاه برگزار شد، رئیس دانشگاه به همراه سایر مسئولان در میان همکلاسی ها  و هم خوابگاهی های این دانشجو حاضر شد تا نقاط مبهم برای دانشجویان رفع شود که دانشجویان نیز از این موضع رئیس دانشگاه تقدیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن به همراه سایر مسئولان دانشگاه به خوابگاهی که این دانشجو در آنجا فوت کرده است رفتیم و با بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان در نمازخانه خوابگاه جلسه ای برگزار کردیم. به هر حال این دانشجویان همکلاسی خود را از دست داده بودند و نگران بودند که علت این اتفاق چه بوده است. البته با ارائه گزارش پزشکی قانونی تا حدود بسیاری خیالشان راحت شد که عامل بیرونی وجود نداشته است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شرایط خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: این خوابگاه کاملا نو است و از سال ۸۷ کار ساخت آن آغاز شده و از استاندارد لازم برخوردار بوده و امسال افتتاح شده است و از ابتدای مهرماه امسال پذیرای دانشجویان بود. ضمن اینکه این خوابگاه هیچ کم و کسری نداشته و در داخل پردیس دانشگاه قرار داشته که آن منطقه نیز کاملا حفاظت شده بوده و خوابگاه نیز از سیستم های حفاظتی خوبی برخوردار بود.

وی افزود: البته برای آسودگی خیال دانشجویان از شب گذشته نگهبان ها افزایش یافته اند اما محوطه بیرونی خوابگاه هم پروژکتور و چهار نگهبان دارد و مسئله غیر ایمنی آنجا را تهدید نمی کرده است و امکان ورود افرادی از خارج از محوطه به خوابگاه وجود نداشته است.

آیتی تاکید کرد: علت فوت در نهایت از سوی پزشکی قانونی و بعد دادگاه اعلام می شود و در واقع پس از این دیگر برعهده قاضی پرونده است که علت فوت را بیان کند.

وی گفت: آنچه مشخص است این است که این دانشجو مرحوم شده و پرونده دانشجویی اش نیز نشان می دهد که مرحوم در ترم دوم رشته پرستاری دانشجوی خوبی بوده و با کسی درگیری نداشته و مشکل روحی و روانی نیز نداشته است به طوریکه که دانشجویان می گفتند که هر وقت دیگران با مشکل برخورد می کردند به وی مراجعه می کردند. ضمن اینکه با کسی هم اختلاف نداشته است.

منبع: مهر

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 2 =