۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲ پیام امام به افسران، درجه داران و سربازان ارتش:

ارتش از ملت و ملت از ارتش است

ز نظر ملت بزرگ ایران، شورای سلطنتی و مجلسیْن و دولت ناشی از آنها غیر قانونی و فاقد اعتبار ملی است؛ و چون ارتش از ملت و ملت از ارتش است و پشتیبانی هر یک از دیگری از وظایف ملی است، لازم است به احترام ملت و رأی قاطع آن، ارتشْ خود را از دولت غاصب برکنار کند و این مطلب را اعلام کند. اینجانب به واسطه رهبری مبتنی بر حکم شرع و آرای اکثریت قریب به اتفاق ملت، دولت موقت را برای تشکیل مجلس مؤسسان و دیگر امور مقدماتی معرفی می‌کنم تا ارتش محترم به وظیفه قانونی و ملی...

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۳۵ سال پیش در چنین روزی (۱۲ بهمن ۱۳۵۷ / ۳ ربیع الاول ۱۳۹۹)  امام خمینی(ره) در بازگشت از فرانسه به ایران و در محل مدرسه رفاه تهران پیامی خطاب به افسران، درجه داران و سربازان ارتش، صادر کرده و خواستار عدم همکاری ارتشیان با دولت بختیار شدند.

متن این پیام را که در جلد ۶ صحیفه امام خمینی (صفحه ۲۰) آمده، می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

۳ ربیع الاول ۹۹

ارتش معظم ایران، افسران محترم، درجه داران، سربازان – اعزّهم الله تعالی

با ابراز احترام خاطرنشان می‌کند، از نظر ملت بزرگ ایران، شورای سلطنتی و مجلسیْن و دولت ناشی از آنها غیر قانونی و فاقد اعتبار ملی است؛ و چون ارتش از ملت و ملت از ارتش است و پشتیبانی هر یک از دیگری از وظایف ملی است، لازم است به احترام ملت و رأی قاطع آن، ارتشْ خود را از دولت غاصب (۱) برکنار کند و این مطلب را اعلام کند. اینجانب به واسطه رهبری مبتنی بر حکم شرع و آرای اکثریت قریب به اتفاق ملت، دولت موقت را برای تشکیل مجلس مؤسسان و دیگر امور مقدماتی معرفی می‌کنم تا ارتش محترم به وظیفه قانونی و ملی خود رفتار نماید؛ و ان شاء الله تعالی به ناسامانیها و آشفتگیها خاتمه داده شود. مطمئن باشید در صورتی که به وظیفه ملی و قانونی خود عمل نمایید، ملت و دولت ناشی از آن، در احترام و پشتیبانی شما کوشا خواهد بود.

لازم به تذکر نیست که در این موقع حساس و خطیر، اختلاف کلمه موجب انهدام ارکان کشور خواهد شد و همه ما مسئول آن هستیم. والسلام علیکم.

روح الله الموسوی الخمینی

(۱)- دولت شاپور بختیار.

:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

36 - = 29