۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷

علی مطهری: باید دنبال پایان «حصر» باشیم

او با بیان اینکه «عده‌ای مردم و مسوولان را تنها به دو دسته دوستدار نظام و مخالف نظام و ولایت فقیه تقسیم می‌کنند» خاطرنشان کرد: «ممکن است افرادی مانند موسوی و کروبی در بین این گروه باشند، آنها نظام و کشور را دوست دارند اما شاید به برخی فرآیند‌ها نیز انتقادات داشته باشند.» مطهری گفت: «دو طرف داستان حوادث ۸۸ باید بپذیرند که در عملکرد خود دارای خطا بوده‌اند. اعلام زود‌تر از موعد پیروزی در انتخابات یکی از اشتباهات موسوی در حوادث سال ۸۸ بود. البته قسمت اعظمی از عملکرد اشتباه موسوی مربوط به عملکرد طرف مقابل در برابر او بود.»

motahariمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): علی مطهری بار دیگر موضع خود مبنی بر اینکه «باید به‌دنبال پایان حصر موسوی و کروبی باشیم» را تکرار کرد و با این پیشنهاد که «برگزاری دادگاه علنی برای تمام عوامل حوادث ۸۸ یکی از بهترین راه‌های پایان حصر است» بر ضرورت پاسخگویی قوه‌قضاییه تاکید کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: «نباید فعالیت جنبش دانشگاهی را محدود کرد و باید همیشه از جنبش‌های دانشجویی پرسشگر در محیط دانشگاه بهره‌ برد. هر حکومتی نیاز به نقد دارد و نباید خود را از نقد دور کرد.»
مطهری با اشاره به بیان برخی مطالب مبنی بر اینکه «سران فتنه باید توبه کنند» ادامه داد: «توبه در حالی است که شخص خود را گناهکار دانسته و با رضایت قلبی اقدام به توبه کند، اما در این شرایط نباید انتظار توبه داشت.»
او با بیان اینکه «عده‌ای مردم و مسوولان را تنها به دو دسته دوستدار نظام و مخالف نظام و ولایت فقیه تقسیم می‌کنند» خاطرنشان کرد: «ممکن است افرادی مانند موسوی و کروبی در بین این گروه باشند، آنها نظام و کشور را دوست دارند اما شاید به برخی فرآیند‌ها نیز انتقادات داشته باشند.»
مطهری گفت: «دو طرف داستان حوادث ۸۸ باید بپذیرند که در عملکرد خود دارای خطا بوده‌اند. اعلام زود‌تر از موعد پیروزی در انتخابات یکی از اشتباهات موسوی در حوادث سال ۸۸ بود. البته قسمت اعظمی از عملکرد اشتباه موسوی مربوط به عملکرد طرف مقابل در برابر او بود.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه «نمایندگان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستند»، ابراز عقیده کرد: «متاسفانه عده‌ای در مجلس، خود را نماینده نظام می‌دانند و به همین واسطه به حقوق مردم کمتر توجه می‌شود و تضاد نانوشته‌ای میان حقوق مردم و نظام قایل هستند.»
او با اشاره به ضرورت «عذرخواهی مسوولان از مردم» در برخی موارد، گفت: «در حوادثی مانند مرگ ستار بهشتی یا مرگ خانم هاله  سحابی عذرخواهی یا پیگیری عادلانه می‌تواند موجب رفع نقاط ضعف و اعتماد بیشتر مردم به نظام شود.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه «باید برای جرم سیاسی تعریف مشخصی قایل باشیم»، تصریح کرد: «حمایت از زندانیان سیاسی که به‌دنبال تقویت نظام هستند، باید در قانون جرم سیاسی در نظر گرفته شود. این امر موجب تقویت آزادی بیان در کشور می‌شود. در واقع باید جرم سیاسی را از جرم‌های دیگر جدا کنیم و به مانند جرم‌های دیگر به آن نگاه نکنیم.»
مطهری با اشاره به برگزاری همایش دلواپسیم گفت: «باید در برابر تندروی‌های عده‌ای در درون کشور که به‌دنبال امنیتی‌کردن فضای کشور هستند، ایستاد.»
منبع: شرق

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 3