۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ در سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد :

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام به مناسبت ۲۴ خرداد

اهمیت توسعه ی سیاست داخلی به موازات سیاست خارجی برکسی پوشیده نیست. بنابرین نیاز است فرصت برای ظهور و بروز همه ی عقیده ها و سلایق درون نظام به دور از محدودیت ها و محصوریت ها فراهم باشد تا در سایه ی تضارب آرا و عقاید، رشد و شکوفایی جامعه بیش از پیش رقم بخورد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) :

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) که چندی است اعلام موجودیت کرده است به مناسبت سالروز حماسه سیاسی ۲۴ خرداد بیانیه ای به شرح زیر صادر کرده است :

سازوکار انتخابات از دستاورد هایی است که به مدد انقلاب اسلامی و به جهت حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب مردم سالاری دینی در نظام سیاسی کشور گنجانده شده است تا هرگز کسی اجازه خدشه وارد کردن  به میزان بودن رای مردم را نیابد.

گردش قدرت، رسیدگی به مطالبات به حق مدنی و اصلاح روند ها و رویه های ناصواب راهی به جز رجوع همگانی به صندوق های رای ندارد بنابرین می بایست شرایط برای حضور همه ی طیف های معتقد و ملزم به نظام و قانون اساسی در انتخابات فراهم باشد تا مبادا روح منجمد اقتدارگرایی و انحصار طلبی در کالبد جمهوری اسلامی حلول کند.

اما متاسفانه سال گذشته رد صلاحیت یکی از السابقون انقلاب و استوانه های نظام در عین بهت و حیرت رقم خورد، تا نگرانی هایی که از سالها قبل در مورد تفسیر شورای نگهبان از نظارت استصوابی ابراز شده بود به عینیت برسد.

گرچه تلخی این اتفاق چندان پایدار نماند و با انصراف عارفانه و رویش مجدد اخلاق، دست روزگار  ۲۴ خرداد را نیز که یک نه بزرگ به تحجر و افراطی گری بود به رخداد های جاودان ماه خرداد افزود، اما برخورد سلیقه ای شورای نگهبان از موارد مهمی است که باید به طور جدی مورد آسییب شناسی و رسیدگی قرار بگیرد.

امروز اما بعد از گذشت یک سال از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات به نظر می رسد موارد ذیل به جهت روحیه ی مطالبه­ گر و آرمانخواه ما دانشجویان شایان توجه دولت یازدهم باشد :

۱- گرچه حجت السلام والمسلمین روحانی تاکید کردند وعده هایی که پیش از انتخابات داده اند یادشان نرفته است اما انتظار از دولت تدبیر و امید این است که به طور مستمر گزارشی از روند دستیابی و به فعلیت رساندن مطالبات و عهد و پیمانی که با مردم شریف ایران بسته اند ارائه کنند.

۲- لزوم پافشاری بر تدابیر اتخاذ شده در مقابل هجمه ها، بهانه گیری ها و جوسازی های رسانه ای مخالفین و افراطیون به جدیت دولت برای نیل به اهداف و چشم انداز های آن می افزاید، لذا امیدواریم دولت بر سر شعار های خود که به واسطه ی آن پیروز کارزار انتخابات شده است پایداری بیشتری به خرج دهد.

۳- ضعف و نابسامانی تیم رسانه ای دولت یکی از آشکار ترین نقایص دولت یازدهم – تا به امروز – به شمار می آید بنابرین لازم است ضمن همگام سازی و تحول رسانه های موجود در جهت بسترسازی برای فرصت های برابر رسانه ای و نشر اطلاعات صحیح گام های موثر تری برداشته شود.

۴- اهمیت توسعه ی سیاست داخلی به موازات سیاست خارجی برکسی پوشیده نیست. بنابرین نیاز است فرصت برای ظهور و بروز همه ی عقیده ها و سلایق درون نظام به دور از محدودیت ها و محصوریت ها فراهم باشد تا در سایه ی تضارب آرا و عقاید، رشد و شکوفایی جامعه بیش از پیش رقم بخورد.

۵- ادامه ی روند فیلترینگ سایت ها و شبکه های اجتماعی که محتوای مجرمانه ندارند به صلاح نیست و بهتر است دولت برای انتقال جریان آزاد اطلاعات و گسترش زیرساخت های ارتباطی تلاش های چشمگیر تری را در دستور کار خود قرار دهد.

۶- بهتر است حل معضلات اقتصادی با نگاهی درونگرا به شکوفایی ظرفیت های کشور و تکیه بر رشد اقتصادی منفک از درآمد های خام فروشی نفت پایه گذاری شود تا توان اقتصادی کشور در مقابل فشار های خارجی برای همیشه مقاوم گردد.

۷- مواضع ایجابی دولت برای مقابله با فرهنگ و دین دولتی ستودنی است و اما نشر و گسترش اندیشه دولت فرهنگی دینی نیز، نیاز حیاتی جامعه برای دستیابی به مکارم اخلاقی است که باید مجاهدانه برای بازتولید مناسبات اخلاقی در جامعه به اجرای آن همت گمارد.

۸-از دولت تدبیر و امید می خواهیم فضای دانشگاه ها را برای فعالیت تشکیلاتی قانونمند طیف ها و سلایق مختلف فراهم کند تا نقش دانشجویان و جوانان و نخبگان در سپهر سیاسی کشور برجسته تر شود و ضمناً دولت نیز به سمت جوان گرایی حرکت کند.

در پایان از احزاب و جناح های سیاسی می خواهیم از تجربه ی موفق اجماع بر علیه تندروی و افراط گری ها همچنان بهره بگیرند تا انتخابات مجلس آینده نیز  به جشنی ملی برای همه ایرانیانی که دل در گرو وطن دارند مبدل شود. چنانکه حضرت امام می فرمایند :

باید تکلیف کرد به مردم که وقتی انتخابات پیش آمد به‌طور شایسته، روحانیین عمل کنند، وعاظ عمل کنند و مردم هم به تبع آنها عمل کنند تا یک مجلسی داشته باشیم که دیگر در آن هیچ اشخاصی که مخالف با وجهه جمهوریت هستند نداشته باشیم. (صحیفه امام جلد ۱۸ – صفحه ۱۷۴)

والسلام علی من التبع الهدی

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

30 - 23 =