۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۵

مطهری: اقلیت ناچیز جبهه پایداری حق اکثریت مجلس را پایمال نکند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): تلاش تندروها برای کنار زدن علی مطهری از هیات نظارت بر مطبوعات در تعطیلات مجلس هم ادامه دارد. مصاحبه‌های طول و تفصیل‌دار می‌کنند و می‌گویند که اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عدم معرفی مطهری به عنوان کاندیدای حضور در این هیات درست و بجا بوده است. با این [...]

ali mottahariمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): تلاش تندروها برای کنار زدن علی مطهری از هیات نظارت بر مطبوعات در تعطیلات مجلس هم ادامه دارد. مصاحبه‌های طول و تفصیل‌دار می‌کنند و می‌گویند که اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عدم معرفی مطهری به عنوان کاندیدای حضور در این هیات درست و بجا بوده است. با این حال عقلای مجلس هم دست به کار شده‌اند و استفساریه‌یی را طراحی کرده‌اند که با تصویب آن نظر شورای نگهبان را در مورد اقدام کمیسیون فرهنگی جویا شوند تا مشخص شود که آیا افرادی به غیر از افراد معرفی شده از سوی کمیسیون فرهنگی می‌توانند کاندیدای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات باشند یا نه؟

سخنگوی هیات‌ رییسه مجلس در مورد این طرح گفت: طرح استفساریه‌یی از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس در مورد انتخاب ناظران مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات تهیه شده که در این طرح آمده منظور از اینکه ناظران در هیات نظارت بر مطبوعات باید از صحن مجلس انتخاب شوند به چه معناست. به گزارش فارس، وی با اشاره به تعویق افتادن انتخابات ناظران مجلس برای هیات نظارت بر مطبوعات افزود: انتخابات ناظران مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات پس از انجام استفساریه آن در مجلس انجام خواهد شد.

از سوی دیگر علی مطهری، نماینده مردم تهران که عضو کنونی هیات نظارت بر مطبوعات است هم در مورد اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحاتی را به ایسنا داده و گفته است در ماده ۲۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است برای انتخاب ناظران قوه مقننه در مجامع و شوراها و هیات‌های مختلف، کمیسیون تخصصی مربوط – که در موضوع مورد بحث، کمیسیون فرهنگی است – حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز را به صحن علنی مجلس معرفی کند تا تعداد مورد نیاز انتخاب شوند. چون قوه مقننه یک نماینده در هیات نظارت بر مطبوعات دارد، کمیسیون فرهنگی باید حداقل دو نفر را به صحن علنی معرفی می‌کرد که کمیسیون آقایان رسایی و نبویان را معرفی کرد و البته می‌توانست بیشتر معرفی کند.

وی ادامه داده است: کمیسیون فرهنگی دوازده عضو دارد که از این تعداد حداقل هشت نفر عضو جبهه پایداری هستند. در واقع کار کمیسیون فرهنگی خلاف قانون نبود بلکه به نظر من خلاف تدبیر و خلاف اخلاق حرفه‌یی بود. یعنی کمیسیون فرهنگی نباید از اکثریت خود که اختصاص به جبهه پایداری دارد استفاده نادرست می‌کرد و مجلس را برای انتخاب نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات در تنگنا قرار می‌داد که یا باید به آقای رسایی رای بدهید یا به آقای نبویان که هردو از نظر تفکر و مشی سیاسی یکی هستند و در واقع انتخابی در کار نیست بلکه کمیسیون فرهنگی باید لااقل یک گرایش سیاسی دیگر را در این انتخابات شرکت می‌داد و دست مجلس را باز می‌گذاشت تا نماینده واقعی قوه مقننه انتخاب ‌شود. در شکل فعلی، نماینده‌یی که انتخاب می‌شود نماینده جبهه پایداری در هیات نظارت بر مطبوعات است نه نماینده قوه مقننه. اقلیت ناچیز جبهه پایداری در مجلس نباید با استفاده نادرست از اختیار قانونی کمیسیون فرهنگی حق اکثریت مجلس را پایمال کند. خیلی از کارها هست که خلاف قانون نیست اما خلاف اخلاق است.

مطهری افزوده است: بسیاری از نمایندگان می‌دانند که من اساسا مایل به کاندیداتوری نبودم ولی وقتی فهمیدم آنها چنین برنامه‌یی دارند برای جلوگیری از ورود افراد تندرو به هیات نظارت کاندیدا شدم اما ظاهرا آقایان سالک و آقاتهرانی و دوستان‌شان در کمیسیون فرهنگی از قبل تصمیم خودشان را گرفته‌بودند. گفتنی است با نظر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به تعویق افتاد.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + 3 =