۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳

۱۰ پرونده مفتوح برای مرتضوی در دادسرای کارکنان دولت

به همراه آقایان دقیقی و همدانی به عنوان بیمه گذار تامین اجتماعی نیز علیه آقای مرتضوی به اتهام خیانت در امانت و سوءاستفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامین اجتماعی شکایت کردیم. از سوی دیگر آقای خلیل بهرامیان نیز به وکالت از بیش از یک هزار کارگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به اتهام خیانت در امانت و سوءاستفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامین اجتماعی شکایت کرده است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ایلنا با این عنوان نوشت: یکی از شکات مرتضوی با انتقاد از عدم رسیدگی به پرونده این مقام سابق قضایی، مدعی شد که مرتضوی ۱۰ پرونده مفتوح در دادسرای کارکنان دولت دارد. پیمان حاج محمود عطار در مورد آخرین وضعیت پرونده شکایتی خود از سعید مرتضوی اظهار کرد: پیش از تعطیلات عید فطر در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت حاضر شدیم که بازپرس پرونده اعلام کرد مرتضوی را برای ارائه توضیحات به دادستانی احضار کرده است که قرار بود بعد از تعطیلات عید فطر در شعبه حاضر شود که از حضور وی در شعبه اطلاعی ندارم.

شاکی سعید مرتضوی ادامه داد: به بازپرس پرونده اعلام کردیم که برابر قانون، زمان و ساعت حضور متهم در دادسرا باید به وکلا و شکات ابلاغ شود تا طرفین دعوا در جلسه حضور داشته باشند ولی بازپرس در این خصوص توضیحی ارائه نداد.

این وکیل دادگستری در مورد تعداد پرونده‌های دادستان سابق تهران گفت: آقای مرتضوی پرونده‌های متعددی دارد که به طور نمونه می‌توان به پرونده اعاده شده ایشان از دادگاه به دادسرا در مورد کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد که همچنان درشعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مفتوح است.

عطار پرونده دیگر مرتضوی در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت را شکایت دستگیر‌شدگان در ارتباط با عباس پالیزدار عنوان کرد و گفت: آقای پالیزدار، بنده و آقای جواد ترابی به اتهام مشارکت در بازداشت غیرقانونی از دادستان سابق به همراه بازپرس سابق شعبه دو دادسرای کارکنان دولت شکایت کردیم که همچنان این پرونده نیز در حال بررسی است. پرونده دیگری در ارتباط با مساله پالیزدار وجود دارد. در آن زمان دادستان وقت تهران در مصاحبه با رسانه‌ها، ‌از اعضای بازداشت شده به عنوان اعضای باند ضد امنیتی یاد می‌کرد. از این رو ما از مرتضوی به اتهام افترا و نشر اکاذیب نیز شکایت کردیم.

وی به حواشی جلسه استیضاح شیخ الاسلامی، وزیر کار دولت دهم که در آن فیلمی از مذاکره فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی پخش شد اشاره کرد وگفت: بعد از آن مساله آقای فاضل لاریجانی نیز شکایتی علیه سعید مرتضوی مطرح کرده است.

این وکیل دادگستری به شکایت کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در رابطه با سوءاستفاده مالی مرتضوی به عنوان مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا بنده به همراه آقایان دقیقی و همدانی به عنوان بیمه گذار تامین اجتماعی نیز علیه آقای مرتضوی به اتهام خیانت در امانت و سوءاستفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامین اجتماعی شکایت کردیم. از سوی دیگر آقای خلیل بهرامیان نیز به وکالت از بیش از یک هزار کارگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به اتهام خیانت در امانت و سوءاستفاده مالی نسبت به اموال سازمان تامین اجتماعی شکایت کرده است. وی ادامه داد: ‌یکی دیگر از همکارانم نیز به اتهام افشای اسناد محرمانه از سعید مرتضوی شکایت کرده است.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

55 + = 57