۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹

امیرحسین اکبرپور،تکذیبیه یک یادداشت

جالب اینجاست که این خبرگزاری باز هم در انتشار مطلب اشتباهاتی دارد و «دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز» را «دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز» درج کرده است همچنین در اصل مطلب نیز مجددا تغییراتی ایجاد کرده است! به نظر می رسد بهتر است این خبرگزاری که با پول بیت المال اداره می شود در بکارگیری افراد و صحت در انتقال اخبار دقت بیشتری به خرج دهد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

امیرحسین اکبرپور دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تماس با مبارزه انتشار یادداشتی به نام خود در باشگاه خبرنگاران جوان را تکذیب کرد.

وی می گوید در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۲ یادداشتی را با عنوان جنگ نرم که در ادامه متن کامل آن خواهد آمد را برای خبرنگار این خبرگزاری ارسال کرده ام اما تاجاییکه پی گیری کردم منتشر نشده بود تا اینکه اخیرا متوجه شدم در تاریخ ۱۶ فروردین ۹۳ یادداشتی توسط این خبرگزاری و به نام بنده منتشر شده است که بنده نه تنها نویسنده ی آن نبودم که برخلاف نظرات اینجانب نیز بوده است.

IMG_3524

IMG_3525پس از تماس با دبیر سرویس دانشگاه این خبرگزاری و ارائه مستندات متقاعد شدند که اشتباهی رخ داده است و ضمن عذرخواهی آن را اصلاح کردند (لینک مطلب یادداشت در باشگاه خبرنگاران)

جالب اینجاست که این خبرگزاری باز هم در انتشار مطلب اشتباهاتی دارد و «دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز» را «دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز» درج کرده است همچنین در اصل مطلب نیز مجددا تغییراتی ایجاد کرده است! به نظر می رسد بهتر است این خبرگزاری که با پول بیت المال اداره می شود در بکارگیری افراد و صحت در انتقال اخبار دقت بیشتری به خرج دهد.

متن کامل یادداشت امیر حسین اکبرپور با عنوان جنگ نرم به شرح زیر است :

امروزه مهم ترین ابزار ورود به خاک کشور ها از طریق غیرمستقیم جنگ نرم با ویژگی های جذاب  ظاهری و توجه بی بدیل به قشر جوان است.روشی که دشمن میتواند از داخل خود کشور به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای با غلبه کردن ایدئولوژی خود بر مردم ، سرآغاز تغییرات هنجاری در یک کشور را زمینه سازی کند.

نوک پیکان جنگ نرم تهاجم فرهنگی است و بال های آن را فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تشکیل می دهد. یکی از روش های شایع در بحث جنگ نرم استفاده ابزاری آنها از اقلیت های مذهبی و  قومیت های مختلف است که رو در روی قرار دادن آنها در واقعی شرایطی ایده آل را برای دشمن فراهم خواهد کرد که در کمترین زمان با استفاده از اختلافات داخلی ، زمینه تغییرات هنجار های فرهنگی و دینی را ایجاد کند که باید بسیار روی آن حساس بود.  باید دانست که اگر به این مقوله صرفا بخواهیم با دید صفرویکی نگاه کنیم و به جای مقالبه به دنبال حذف یا فیلترینگ باشیم مطمئنا ما نیز در این راه به دشمن کمک کرده ایم چرا که این روش های منسوخ شده فیلترینگ و امثال آن فقط تلاش برای رسیدن به آنها را بیشتر میکند و فردی که یک چیز را با سختی به دست آورده به راحتی از دست نخواهد داد.

متاسفانه در سال های اخیر صرفا در بحث جنگ نرم شاهد اقداماتی بودیم که هرچه پبش رفت نخواستیم قبول کنیم که ایجاد محدودیت و فیلترینگ راه حل خوبی نیست. برخورد ایجابی باید جایگزین برخورد سلبی و حذفی گردد . باید به دنبال آن بود که روش های مقابله با آن را تقویت کرد و شرایطی محیا شود که فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ای همه گیر شود و ابعاد
نظارتیمان را روی آن ها اصلاح کنیم.

باید دانست که امروزه جنگ نرم و به خصوص تهاجم فرهنگی خارج از محدوده های جغرافیایی در حال رخ دادن است که تاثیرات آن در دراز مدت مشخص خواهد شد. پس ازمون و خطا تا مدت زمان اندکی جواب خواهد داد و اگر این اتفافات برای به خصوص قشر جوان از طرف دشمن فرهنگ سازی شد برگشت از آن بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

تقاضا داریم که مسئولین خارج از بحث های سیاسی به این مقوله با نگاه عمیق تری بپردازند و کارگروه های برای آسیب شناسی و ارائه راه کار های عملیاتی تشکیل دهندو مطمئنا یکی از مهم ترین جایگاه های آن دانشگاه ها هستند زیرا که نقطه ی شروع جنگ نرم قشر جوان دانشجوست. باید در دانشگاه ها امکانات و شرایط برای گروه های مختلف فراهم گردد که بتوانند فرهنگ ایرانی اسلامی را در سطح دانشگاه ها با سلایق گوناگون پیاده کنند و شرایطی از طرف مسئولین محیا گردد که با اتکای به دانشجویان فعال ، گفتمان و کردار فرهنگی آنان به عنوان سرآغازی برای استفاده از تجربه های مفید و اقدامات آنها در سطح جامعه  باشد که در کنار آن متولیان فرهنگی کشور با کمک نیرو های فعال و نخبه در کشور ،  به سراغ اقدامات کارشناسی شده در تمامی ابعاد زندگی روزمره بروند زیرا که اگر تمامی ابعاد را در بر نگیرد مطمئنا دشمن از منافذ ایجاد شده هم برای در هم شکستن استقلال و یکپارچگی استفاده خواهد کرد.

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 25 = 35