۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵

حمایت القاعده و طالبان از محمد مرسی

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

حمایت القاعده و طالبان از محمد مرسی

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): طالبان و القاعده حمایت خود را از محمد مرسی رییس‌جمهور برکنار شده مصر اعلام کردند.

این دو گروه در بیانیه های جداگانه موضع حمایتی خود را از محمد مرسی اعلام کردند. طالبان و القاعده در افغانستان و پاکستان عصر امروز راهپیمایی نیز در حمایت از مرسی برگزار کردند. در همین حال، منابع مصری از تدابیر امنیتی ویژه در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری، وزارت دفاع و استان سینا، تظاهرات طرفداران محمد مرسی و یورش آنها به مراکز پلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، شهرهای استان سینای جنوبی شاهد استقرار بی سابقه نیروهای ارتش مصر است. منابع امنیتی در این استان اعلام کردند: وضع در استان سینای جنوبی کاملا امنیتی است و همه دستگاههای امنیتی به شکل گسترده ای تلاش می کنند.

این منابع بیان کردند: نیروهای امنیتی اجازه ورود تروریستها و خرابکاران را نخواهند داد و گشتی های امنیتی در منطقه حضور دارند. از سوی دیگر شبکه روسیاالیوم گزارش داد: هزاران نفر از طرفداران جریانهای اسلامی در میدان رابعه العدویه در قاهره پس از برگزاری نماز جمعه علیه برکناری محمد مرسی شعار سر دادند.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن کودتای نظامی علیه مرسی شعار می دادند مردم خواستار رئیس جمهوری قانونی هستند. این درحالی است که ارتش موانعی را در خیابان مامون برای جلوگیری از رسیدن تظاهرات کنندگان به ساختمان وزارت دفاع اتخاذ کرد و میادین و مراکز حساس شاهد نیروهای مسلح مصر است و تظاهرات بزرگی در اطراف دانشگاه قاهره و مسجد رابعه العدویه در جریان است.

از سوی دیگر نبیل زکی سخنگوی حزب التجمع مصر اعلام کرد: باید از اشتباهات دوره انتقالی سابق درس عبرت گرفت و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی قانون اساسی تدوین شود. این در حالی است که شبکه العربیه از مسدود کردن خیابانهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری از سوری تانکهای ارتش خبر داد.

خبر دیگر اینکه مارتین شولز رئیس پارلمان اروپا خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در مصر شد. از سوی دیگر تعدادی از طرفداران محمد مرسی به مرکز پلیس الطالبیه در استان الجیزه مصر یورش بردند که جزییات آن هنوز منتشر نشده است. این درحالی است که رسانه های مصری از حمایت سلفی های این کشور از بیانیه ارتش خبر دادند. از سوی دیگر شبکه العربیه از تلاش طرفداران مرسی برای یورش به مرکز پلیس در اطراف دانشگاه قاهره خبر داد. این در حالی که در اطراف وزارت دفاع مصر در قاهره پس از حرکت هزاران طرفدار مرسی به سوی این وزارتخانه تدابیر امنیتی پیشگیرانه اتخاذ شده است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + 2 =