۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۵

چمران: لزوم شجاعت شوراهای چهارم برای “نه” گفتن به تقاضای قدرت و ثروت

رئیس شورای عالی استانها خواستار شجاع بودن اعضای شورای شهر دور چهارم و دادن جواب محکم "نه" به تقاضاهای قدرتمندانه و ثروتمندانه شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مهدی چمران شامگاه پنجشنبه در گردهمایی منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر های آذربایجان غربی تاکید کرد: شوراهای چهارم باید شجاعت داشته و با اتحاد، توکل به خدا و دنبال کردن حماسه سیاسی و اقتصادی نسبت به ساختن شهری توسعه یافته تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه در این راستا اعضای شوراهای چهارم باید قدرت نه گفتن به خواسته های منابع قدرت و ثروت را داشته باشند، اظهار داشت: فشارهای بیرونی و درونی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد ولی باید با امید به پیروزی به بهترین نحوه در اداره کشور سهیم شود.

رئیس شورای عالی استانها مهمترین وظیفه شورا های اسلامی شهر را برنامه ریزی، ساماندهی، آبادانی و هویت بخشی به شهرها دانست و اعلام کرد: شوراها باید به عنوان عامل وحدت بخش بین مسئولان، همدلی و تفاهم را در بین آنها گسترش دهند.

حماسه سیاسی هنوز پایان نیافته/ استقرار دولت و شوراهای چهارم

چمران با بیان اینکه با اتمام انتخابات ۲۴ خرداد امسال به عنوان تجلی حماسه سیاسی هنوز این حماسه به طور کامل محقق نشده است، اظهار داشت: با استقرار رئیس جمهور، شوراهای چهارم و استقرار خدمت گذاری به مردم حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری محقق می شود.

وی شعار های رهبر معظم انقلاب در سال های مختلف را منحصر به زمان خاصی ندانست و عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب این شعار ها را برای دوره های مختلف مطرح می کنند و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید همیشه این شعار ها را مد نظر خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در پایان دوره ۴ ساله شوراها از انتخاب خود اظهار رضایت کنند، گفت: شوراها به عنوان اولین خاکریز ارتباط مردم و نظام، سبک کننده کار دولت در مدیریت شهرها بوده که در این راستا شوراها نیز باید با تدوین برنامه های بلندمدت زمینه توسعه اصولی و پایدار شهرها را فراهم کنند.

لزوم تدوین برنامه های استراتژیک مدیریت شهری بر اساس اسناد بالا دستی

رئیس شورای عالی استانها خواستار تدوین برنامه های استراتژیک ۲۰  و ۵ ساله و برنامه های یک ساله بر اساس اسناد بالا دستی از جمله طرحهای تفصیلی و طرح های جامع شد و گفت: برنامه ریزی، سامان دهی، آبادانی و هویت بخشی به شهرها جز وظایف اصلی شوراهای شهر است.

چمران ضمن تاکید بر لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامی در کالبد شهرها، ادامه داد: هویت ملی با معماری و شهرسازی دگرگون و عوض می شود که در این باید توجه به معماری ایرانی و اسلامی در همه شهرهای کشور مورد توجه ویژه همه ارگانهای ذیربط قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود تحریم های مختلف داخلی و خارجی علیه ملت ایران اسلامی گفت: ما با تکیه بر الطاف الهی و امید به او می توانیم از سد تمامی مشکلات عبور کنیم و این حقیقت را در دفاع مقدس تمرین کرده ایم.

توجه به مبدا، معاد و دیدگاههای الهی در طراحی شهرها

رئیس شورای عالی استانها امنیت روانی و فکری مردم در شهرها را مهمتر از امنیت نظامی موجود برشمرد و اضافه کرد: برای استقرار امنیت روانی در شهرها توجه به مبدا، معاد و دیدگاههای الهی در طراحیهای شهری ضروری بوده و این تفاوت بین شهرهای توسعه یافته اسلامی و غربی است.

چمران با انتقاد از جامع نبودن قانون شوراها، خواستار بازنگری در آن شد و افزود: قانون شوراها در فصل و ۶ و ۷ و اصول ۱۰۱ تا ۱۰۶ به آن اشاره شده بتدریج در مجلس شورای اسلامی در حال تغییر برای رفع مشکلات موجود بوده ولی باید همین قانون موجود را به طور دقیق و کامل اجرایی کنیم.

در پایان این مراسم از یک دهه تلاش مهدی چمران در شورای عالی استانها با اهدای لوحی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 + = 47