۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۹

همه مصائب این روزهای حسن روحانی

رخی بهارستان نشین ها مانند علی مطهری معتقدند که حضور خاتمی، علاوه بر اینکه یک‌رویه عادی بوده و در آن تردیدی نیست، می‌تواند فرصتی برای گفت‌وگو میان گروه‌های و طیف‌های مختلف فکری باشد که در این سال‌ها تا حدودی از هم دور افتاده‏اند.

hasan rohani 2مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

جلسه پشت جلسه، نام پشت نام ،لیست پشت لیست و پیشنهاد پشت پیشنهاد. این ها حکایت این روزهای حسن روحانی است تا نام وزاری کابینه دولت یازدهم را در زمان مقرر به دست بهارستان نشین ها برساند.

وی که گفته : تلاش می‌کند تا لیست کابینه خود را در روز مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد، به نظر  نمی رسد در گام اول تعامل با مجلس بخواهد بدقولی کند و برای همین اتاق طبقه ۹ ساختمان شیشه ای ضلع جنوبی پارک نیاوران شاهد روزها و شب های پرکاری است.

در این میان اما گمانه زنی ها و شایعات درباره اعضای احتمالی کابینه حسن روحانی را تحت فشار گذاشته است.یک روز شرط و شروط های مجلس برای رای اعتماد به کابینه روی خط رسانه ها می رود و روز دیگر اسامی مختلف برای پست های کلیدی کابینه  مطرح می شود.

یک روز اعلام می شود  که منتفی شدن معاون اولی عارف قطعی است و بخت اسحاق جهانگیری برای معاون اولی فزونی یافته و نام محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان که به عنوان نامزد سمت معاون اولی مطرح بود به حاشیه رفته است و روز دیگر از گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد و قطعی شدن وزیر اطلاعات اخباری به گوش می رسد.

در هر حال به نظر می رسد برای معرفی اعضای کابینه و شاید بتوان گفت برای تحمیل اعضایی به کابینه! همه رسانه ها بسیج شده اند.

در آخرین اخبار و اطلاعات در این زمینه نیز هفته‌نامه آسمان در خبری نوشت: اسامی نامدار زنگنه، ویسه،‌ظریف، نجفی، آخوندی، هاشمی، سلطانی‌فر، امیری، نیلی جهانگیری، و فروزنده برای وزارت نفت، صنعت، خارجه، ‌آموزش و پرورش، مسکن، بهداشت، ورزش، دادگستری، سازمان برنامه، معاون اولی رئیس جمهور و دبیری شورای امنیت ملی قطعی شده است.

این نشریه همچنین محمد شریعتمداری، علی جنتی و فیروزآبادی را گزینه‌های احتمالی وزارت کار، ارشاد و ارتباطات معرفی کرد.

این در حالی بود که گفته می‌شد گزینه اصلی وزارت کار و تعاون، علی ربیعی از اعضای سابق دبیرخانه شورای امنیت ملی است و انتخاب وی قطعی شده است!

این گمانه زنی ها و اظهار نظرها اما در حالی کار را برای حسن روحانی مشکل کرده که مراسم تحلیف وی و میهمان احتمالی آن نیز حاشیه ساز شده است.

یک بار نام جک استراو به نام مهمان حاشیه ساز می شود وبرخی نمایندگان مجلس را مجبور به تهدید به پرتاب گوجه فرنگی می شود و یک بار هم حضور یا عدم حضور خاتمی و هاشمی در مراسم تحلیف حاشیه ساز می شود.در حال حاضر اما بحث حضور یا عدم حضور خاتمی در مراسم تحلیف روحانی داغ شده است.

برخی بهارستان نشین ها مانند علی مطهری معتقدند که حضور خاتمی، علاوه بر اینکه یک‌رویه عادی بوده و در آن تردیدی نیست، می‌تواند فرصتی برای گفت‌وگو میان گروه‌های و طیف‌های مختلف فکری باشد که در این سال‌ها تا حدودی از هم دور افتاده‏اند.

برخی هم برای خاتمی خط و نشان می کشند و مانند اسمائیل کوثریس می گویند: گر قرار باشد خاتمی به تحلیف بیاید، آن وقت شاید برخورد خوبی با او صورت نگیرد.

گفتنی است، همیشه‌روال و قانون این بوده که‌روسای‌جمهوری پیشین کشور در مراسم تحلیف‌روسای‌جمهوری منتخب شرکت داشته باشند و این ماجرا برای تمام‌روسای‌جمهوری صدق می‌کند و استثنایی هم ندارد؛ از آقای احمدی‌نژاد گرفته تا سیدمحمد خاتمی.

حال باید منتظر ماند و دید حسن روحانی که اعلام کرده از حاشیه ها دروی می کند چگونه با این حاشیه سازی های اخیر کنار می آید و از انها می گذرد؟

منبع: پایگاه خبری تحلیلی پارسینه

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

71 + = 77