۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

عارف: تریبون‌دارها فضای جامعه را ملتهب نکنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از ملتهب کردن فضای کشور در آستانه معرفی کابینه به مجلس، اظهار امیدواری کرد فردی تصدی وزارت علوم و تحقیقات را بر عهده بگیرد که شایسته این جایگاه باشد و بتواند نشاط را به جامعه دانشگاهی برگرداند.

تریبون‌دارها فضای جامعه را ملتهب نکنند/فردی وزیر علوم شود که نشاط را به دانشگاه ها برگرداند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر محمدرضا عارف در  دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران ضمن اظهار خشنودی از دیدار با دانشجویان دانشکده فنی با یادآوری دوران تحصیل خود در این دانشکده، گفت:دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با توجه به سابقه و جایگاه دانشکده فنی وظیفه‌ای به مراتب سنگین‌تر از دیگر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر بر عهده دارند .انتظار این بود دانشجویان دانشگاه تهران فعالانه‌تر در انتخابات ریاست جمهوری  مشارکت می‌کردند که علی‌رغم فعالیت‌هایی که انجام شد ولی انتظارات را برآورده نکرد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‎های یک دانشجو هیچ‎گاه نباید متوقف شود، تاکید کرد هرگز نباید تسلیم شرایط شد. طی چهار سال گذشته تسلیم شدن به فضای دیکته شده، اصلاح طلبان را احاطه کرد و جریان اصلاح‌طلب که بخشی از آن در دانشگاه ها هستند، نیز برابر این فضا تسلیم شده بودند  و نتیجه‌اش این شد که در انتخابات مجلس  نهم حضور پیدا نکنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمجید از رویکرد معتدلانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت:طی سالیان اخیر که بسیاری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها منحل شدند انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران کماکان به فعالیت خود ادامه داد  و با رویکرد معتدلانه خود از میراث بنیانگذاران این تشکل به خوبی محافظت کرد.
عارف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات در کشور ما فرصتی برای طرح مطالبات و به روز شدن جامعه است و فرصتی است تا گذشته را نقد کنیم و به تحلیل درستی برسیم. البته در این انتخابات مردم کشور ،حتی روستائیان از تحلیلگران سیاسی جلو افتادند و با حضور پر رنگ خود در انتخابات نشان دادند که سرنوشت کشورشان را خودشان رقم می‌زنند.
وی همچنین با اشاره به فضای دانشگاه‌ها طی چهار سال اخیر، اظهار داشت:  دانشجو فکری خلاق دارد و به همین سبب نباید اجازه دهد تا برخی مطالب و شرایط به وی دیکته شود. دانشجوباید مسائل را به چالش بکشد و فضایی ایجاد کند تا دیدگاهایش مطرح شود. اینکه بگوییم فضایی برای  نقد فراهم نبود تا حدی قابل قبول است اما باید به این مساله فکر کنیم که تا چه اندازه در ایجاد این فضا خودمان مقصر و سهیم هستیم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید انجمن‌های اسلامی در جایگاهی قرار بگیرند که هیچ کس و هیچ دستگاهی نتواند به آنها آسیب بزند، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم سامانه قوی سیاسی را در دراز مدت در کشور داشته باشیم باید سازمان‌های مردم نهاد و از جمله تشکل‌های اسلامی را فعال کنیم.
وی ادامه داد: باید نگاه کوتاه مدتی که در دوره اصلاحات به سازمان‌های مردم نهاد وجود داشت به نگاه بلند مدت تبدیل شود و باید از گذشته درس بگیریم و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. از این جهت باید به سازمان های مرم نهاد و فعالیت‌هایشان بها دهیم و نگاه بلند مدت برای ماندگاری و اثربخشی آنها داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در واکنش به دغدغه حاضرین در جلسه درخصوص وزیر علوم و تحقیقات و فضاسازی‌هایی که برخی افراد و رسانه‌ها در ارتباط با این وزارتخانه ایجاد کرده‌اند گفت:برخی افراد و رسانه‌ها بجای آنکه فضای کشور را در آستانه معرفی کابینه به مجلس تلطیف کنند سعی در ایجاد عملیات روانی علیه دولت منتخب دارند و تعجبم از برخی تریبون‌دارهاست که حرمت نگه نمی‌دارند و سخنانی را مطرح می کنند که فضای جامعه را ملتهب می کند. مطمئنا اینگونه سخنان مطلوب رهبری نظام نیست و باید در آن تجدید نظر شود.
عارف در پایان تاکید کرد:امیدوارم فردی تصدی وزارت علوم و تحقیقات را بر عهده بگیرد که شایسته این جایگاه باشد و مهمتر آنکه بتواند نشاط را به جامعه دانشگاهی برگرداند و پاسخگوی مطالبات بحق دانشگاهیان باشد و جایگاه کشور را در تولید علم و فناوری در دنیا متناسب با اهداف سند چشم انداز ارتقاء بخشد.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی امید

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

57 + = 65