۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱

طنز: گزارش جلسه شورای شهر با دولت یازدهم

مسـعود مرعشی

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رییس شورای شهر تهران از برگزاری جلسه اعضای شورای شـــــــــــهر با رییس‌جمهـــــوری دولت یازدهم در هفته‌های آتی خبر داد. تصور کنید اگر یکی از خبرگزاری‌ها بخواهد گزارش این جلسه را منتشر کند، چه گزارشی خواهد شد: «عصر دیروز جلسه هیات دولت و نمایندگان شورای شهر تهران، در سالن ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد. نمایندگان محترم شورای شهر در این نشست صمیمانه با دوبنده آبی از راست به چپ دیدار کردند. عباس جدیدی در این دیدار با انتقاد شدید از تیم اقتصادی دولت، خطاب به آقای دکتر روحانی تصریح کرد: «چرا وزیر اقتصاد احمدی‌نژاد را ابقا نکردید؟ من به عشق تعامل با آقای شمس‌الدین حسینی که هم‌وزن خودم کشتی می‌گرفت به شورای شهر آمدم.» پس از این سخنان بود که درگیری بین اعضای شورا بالا گرفت. علیرضا دبیر و عباس جدیدی وارد جدل کلامی شدیدی شدند، زیرا دبیر معتقد بود علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید، تقریبا هم‌وزن اوست و حالا نوبت به او رسیده که کشتی بگیرد. در پایان دکتر طیب‌نیا قسم خورد که فعلا دلش می‌خواهد کار اقتصادی انجام دهد و قصد کشتی گرفتن ندارد.»
حاشیه‌های جلسه:
۱٫ حسین رضا‌زاده با اعلام این‌که وزنه‌های سنگینی بر دوش دولت است که باید از پس آن بربیاید، جهت تعامل هرچه بیشتر با دولت، سه کیلوگرم آرد به دولت تقدیم کرد تا هنگام برداشتن وزنه‌ها از دوش خود، دستش لیز نخورد.
۲٫ هادی ساعی در این نشست، از لزوم امتیاز‌گیری از غرب، با ضربه «آبدولیاچگی» به دهان آنان سخن گفت. هرچند محمدجواد ظریف به دلیل قلقلکی بودن، از بازرسی بدنی پیش از نشست توسط داوران جلوگیری کرد و به‌همین دلیل از حضور او در جلسه ممانعت به عمل آمد.
۳٫ حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده فیلم‌های ده‌نمکی که در این انتخابات رای نیاورد، ولی در کل، در هر رقابتی شرکت می‌کند عادت به باخت ندارد و همیشه پیروز است، در این جلسه به عنوان عضو خیلی علی‌البدل شرکت کرد. او با تمجید از شخصیت برجسته محمدجواد ظریف، تصریح کرد: «آقا ممدجواد پسر گلی است. به ایشان پیشنهاد می‌کنم برای موفقیت بیشتر، حاج آقا ثانی را به عنوان مشاور عالی وزارت خارجه منصوب کنند.»
۴٫ در این جلسه محمود حجتی، وزیر کشاورزی دولت، از بالا بودن هیدرومدول آبیاری و عدم به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری و استفاده از روش‌های سنتی پرمصرف در فعالیت‌های شهرداری خبر داد که نمایندگان شورای شهر اذعان کردند: «چی می‌گی بابا؟ یه جوری بگو ما هم سر در بیاریم!» حجتی در این‌باره ساعت‌ها سخن گفت، ولی درنهایت تصریح کرد: «ولش کنید اصلا، هر وقت شهردار رو انتخاب کردید به خودش می‌گم. فقط جان هر کی دوست دارید مایلی‌کهن و خداداد عزیزی رو نذارید شهردار!»
۵٫ در پایان این نشست، عبدالحسین مختاباد، برای تغییر ذائقه و حمایت از دولت تدبیر و امید، قصد داشت ترانه «باز آمدم چون عید نو، تا قفل زندان بشکنم» را اجرا کند که به دلیل بودار بودن این شعر، آقای مهدی چمران از اجرای آن جلوگیری کرد و خواستار اجرای قطعه «شبانگاهان» شد. آقای روحانی هم به‌دلیل مشی اعتدالی از مواضعش عدول کرد و به اجرای «شبانگاهان» به جای «باز آمدم» رضایت داد.

منبع: روزنامه بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 7