۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ اگر حوادث‌88 رخ نداده بود، كاسبان‌فتنه چه‌مي‌كردند؟

این مجلس عصاره فضایل ملت ایران است؟

با خود می‌اندیشم اگر حوادث سال 88 رخ نداده بود برخی از نمایندگان چه موضوعی برای گفتن داشتند و از چه کلمات و واژه هایی سخن می‌گفتند؟ و چه جالب برخی یک طرفه به قاضی رفته و راضی و حق به جانب برگشته اند. و راستی که واژه فتنه چه واژه زیبایی است برای کسانی که با آن کاسبی می‌کنند. و چه کاسبی پر رونقی است این کاسبی!

majlesمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی اصغر آخوندی نوشت:

مجلس شورای اسلامی در حال بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهور است و احتمالا تا امروز و فردا این جلسات ویژه که برای اولین بار به صورت زنده از سیما پخش می‌شوند، به پایان خواهند رسید و همه ما ایرانیان از کابوس کنونی ناشی از فاجعه اخلاقی حاکم بر منش، رفتار و گفتار برخی از وکلای‌مان! خلاصی خواهیم یافت، نفسی راحت خواهیم کشید، البته خدا کند در جلسات امروز و فردا به خیر بگذرد و آبروریزی‌های دو روز اول باز تکرار نشود!

در این دو روز که مباحث و مذاکرات نمایندگان محترم را از تلویزیون و رادیو پی گیری می‌کنم به عنوان یک معلم به مدیریت خود در کلاس‌های دبیرستان و همچنین کلاس‌های پرجمعیت تر دانشگاه امیدوار می‌شوم و البته گاهی در هنگام دیدن سخنرانی‌ها با خود می‌گفتم که خدا کند دانش آموزان و دانشجویان ما این جلسات را نبینند چرا که به صورت خیلی جدی برای آنها بد آموزی دارد!

واقعا برخی بی نظمی‌ها و رفت و آمدهای نمایندگان و یا تجمع آنان در کنار صندلی وزیران پیشنهادی وجهه و جلوه خوبی به جلسات مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد. و از آن مهمتر برخی نطق‌ها و سخنرانی‌ها واقعا از دایره متانت و ادب و اخلاق خارج شده و جنبه توهین و بی احترمی و دروغ و تهمت به خود می‌گیرد. امام خمینی (ره) مجلس را عصاره فضایل ملت نامیدند. با دیدن رفتار و سخن تعدادی محدود از نمایندگان با خود می‌اندیشم که آیا ما ملت از برخی فضایل این مقداربی بهره ایم؟

آیا به عنوان شیعیان امیرالمومنین علی (ع) از نظمی که بسیار مورد تاکید ایشان بود و در آخرین وصیت نامه خود بعد از توصیه به تقوا به آن سفارش کردند و فرمودند ” اوصیکما بتقوا الله و نظم امرکم ” چقدر توجه کرده ایم؟ در جلسات علنی مجلس که از رادیو و تلویزین به صورت مستقیم پخش می‌شود این همه بی نظمی، جابجا شدن‌ها و تجمع‌های غیر ضروری، داد و فریادها و همهمه‌ها چه جایگاهی دارد؟

مسئله بدتر از بی نظمی‌ها برخی نطق‌ها و سخنرانی هاست؛ سخنرانی هایی که مبنایش بر دروغ و توهین و تهمت قرار گرفته است. این که می‌گویم دروغ و تهمت و توهین چون که در دفاع نمایندگان دیگر و یا خود وزیران پیشنهادی معلوم می‌شود. گاهی مشخص می‌شود برخی مخالفان حتی وقت نکرده‌اند برنامه پیشنهادی را به طور کامل بخوانند و از ظن و گمان خود و یا بر اساس شنیده هایشان مطالبی بیان کنند. بهر حال برخی نطق‌ها به صورت بسیار صریح خراشیدن چهره حقیقت است و اگر این نمایندگان عصاره فضایل ملتند آیا برخی از ما مردم نیز همین گونه در گفتار و کردار چهره یک دیگر را می‌خراشیم؟

با خود می‌اندیشم اگر حوادث سال ۸۸ رخ نداده بود برخی از نمایندگان چه موضوعی برای گفتن داشتند و از چه کلمات و واژه هایی سخن می‌گفتند؟ و چه جالب برخی یک طرفه به قاضی رفته و راضی و حق به جانب برگشته اند. و راستی که واژه فتنه چه واژه زیبایی است برای کسانی که با آن کاسبی می‌کنند. و چه کاسبی پر رونقی است این کاسبی! اگر چه رونق آن با انتخابات و حضور حماسی مردم بسیار فروکش کرده است ولی هنوز برای عده‌ای رونق قابل توجهی دارد.

اگر چه اینان توجه ندارند هر چه در این ۴ سال گفتن مردم خلاف آن عمل کردند و امروزه نیز هر چه بیشتر بگویند مردم آگاه تر می‌شوند. کاش جایی و کسی بود که نقش افراد و گروه‌ها و نهادها را در ایجاد و ادامه فتنه روشن می‌ساخت و کاش همان گونه که به وزیران پیشنهادی فرصت برای دفاع از خود داده می‌شود به همراهان ملت نیز فرصت داده می‌شد تا لااقل یک هزارم تهمت‌ها و توهین را دفاع می‌کردند و کاش روزی و روزگاری تمام نمایندگان مجلس عصاره فضایل ملت باشند. به امید آن روز.

منبع: بهار نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

49 - = 48