۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۶ رسول منتجب نیا :

اظهارات سردار جعفری خلاف شرع و قانون است

برخی در پی این هستند که از هر روزنه‌ای وارد شوند و به کشور آسیب برسانند. بنابراین بدترین ضربه به کشور آن است که ما فضای دو قطبی را مهیا کنیم و روزنه‌هایی را که نباید برای برخی ایجاد کنیم. آنچه نیز اخیرا از سوی فرمانده سپاه مطرح شده است، روزنه هایی را ایجاد می‌کند که به نفع کشور نیست. درحالی که منطقه در شرایط بحرانی به سر می‌برد و ما تنها کشور امن و آرام منطقه هستیم، باید در حفظ این امنیت و آرامش کوشا باشیم نه اینکه حرفهایی بزنیم که موجب شکاف و یا چند دستگی را...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-رسول منتجب نیا:

اظهارات اخیر سردار جعفری به عنوان کسی که فرماندهی کل سپاه پاسداران را بر عهده دارد، از چند جنبه دارای ایراد است و این ایرادات آنچنان بزرگ است که می‌توان گفت در جامعه موجب انحراف می شود.

اول – اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جزء دو بال نظام محسوب می‌شوند و هر کدام از این بال‌ها آسیب ببینند و یا نباشند، می‌توان گفت که این امور به درستی پیش نخواهد رفت. بنابراین مصلحت کشور، تقویت و ایجاد فضای باز فعالیت برای هر دو جناح در کشور است. اگر صحبت‌هایی مظرح شود که موجب خانه‌نشینی و یا کنار رفتن یک جناح در کشور شود، قطعا خلاف مصلحت مملکتی عمل شده است. حال آنکه آیا کسی در قامت فرمانده کل سپاه پاسداران باید به گونه‌ای صحبت کند که خلاف مصلحت کشور باشد؟

دوم- رهبر انقلاب بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرده‌اند که کسی از جانب من حق صحبت کردن و یا روایت کردن ندارد. حتی گروهی تفسیرهای متفاوتی از سخنان ایشان که بیشتر تفسیرهای دلخواه خودشان بود، ارائه می‌کردند. رهبری در آن مقطع تأکید کردند که منظورشان شفاف است و نباید سخنانشان تفسیر دلخواه شود. اینکه کسی در چارچوب فرماندهی کل سپاه پاسداران علی‌رغم تمام تأکیدات رهبر انقلاب، از جانب رهبری، صحبت کند، غیر شرعی و غیر قانونی است. بنابراین از فرمانده سپاه اینطور انتظار نمی‌رود که قوانین و شرع را نشناسد و خلاف آن عمل کند.

سوم- رهبر انقلاب متعلق به یک جناح و یا گروه خاصی نیست. به عبارتی ایشان متعلق به همه مردم، همه تفکرات و همه جناح های سیاسی و غیر سیاسی هستند. در واقع چتر رهبری باید بالای سر همه جناح‌ها باشد. در این راستا نیز رهبر انقلاب اعلام کرده‌اند که من هم اصلاح طلب و هم اصولگرا را قبول دارم. این تعبیرات نشان می دهد که برخی در کشور سعی در مصادره رهبری دارند. این کار اما به مصلحت کشور نیست و موجبات دو قطبی شدن فضا را مهیا می‌کند.

چهارم- برخی در پی این هستند که از هر روزنه‌ای وارد شوند و به کشور آسیب برسانند. بنابراین بدترین ضربه به کشور آن است که ما فضای دو قطبی را مهیا کنیم و روزنه‌هایی را که نباید برای برخی ایجاد کنیم. آنچه نیز اخیرا از سوی فرمانده سپاه مطرح شده است، روزنه هایی را ایجاد می‌کند که به نفع کشور نیست. درحالی که منطقه در شرایط بحرانی به سر می‌برد و ما تنها کشور امن و آرام منطقه هستیم، باید در حفظ این امنیت و آرامش کوشا باشیم نه اینکه حرفهایی بزنیم که موجب شکاف و یا چند دستگی را در کشور فراهم کند.

پنجم- رهبر انقلاب بارها اعلام کرده‌اند که «اصلاح‌طلب و اصولگرا برای من فرقی ندارد». بنابراین، این سخن که گفته شده رهبر انقلاب برای مبارزه با دوم خردادی‌ها چفیه به گردن انداخته‌اند، نسبت خلاف واقع دادن به ایشان است. چراکه نه ایشان تا کنون این حرف را زده و با توجه به مشی و مواضع ایشان می توان گفت که چنین صحبتی عاری از صحت است.

ششم- با توجه به تمام موارد گفته شده امید می رود که این اظهارات که خلاف شرع، قانون و مصلحت کشور است، از سوی فرماندهی سپاه تکذیب شود. چرا که اگر چنین نشود و این رویه ادامه پیدا کند، نه به مصلحت کشور و نه به مصلحت مردم است.

منبع:امید ایرانیان

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

32 - = 25