۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۹ سید هادی خامنه ای :

باید در مقابل ظلم و ستم خارجی نیز ایستادگی کنیم

درست است که ما این انقلاب را به درستی حفظ نکردیم و قدرش را نمی‌دانیم و بعضی‌ها نیز سعی دارند که از آن سوءاستفاده کنند و منحرفش کنند ولی اصل این انقلاب درست مانند اصل اسلام و قرآن چیز خالص و نابی بوده است و نیت امام(ره)‌ این بود که در این کشور الگویی به وجود آید که سرمشق همه جهانیان باشد، ولی ما کم‌کاری کردیم و نتوانستیم کشور را به آن شکل که امام(ره) می‌خواست در بیاوریم. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام رفت و آمد انسان‌های ناشایست در مدارهای ریاستی و مدیریتی کشور را عامل وضعیت حال حاضر دانست...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست گرامیداشت دفاع مقدس که در تالار مطهری اهواز برگزار شد، در ابتدا با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد:‌ شور و شوقی که در رزمندگان و حتی مسئولان طی هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، مثال‌زدنی بود.
وی با اشاره به چرایی و چگونگی به وجود آمدن جنگ ایران و عراق گفت:‌ صحبت‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد که پاره‌ای درست و پاره‌ای نادرست است. بنده از همان اوایل انقلاب در خوزستان مستقر بودم و مسئولیت این استان نیز تا زمان روی کار آمدن مسئولان، تقریبا در همه رسته‌ها به من سپرده شده بود.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام افزود:‌ یکی از مناطقی که در آن زمان بازدید کردم، خرمشهر بود و در آن زمان نگاهی به کشور خودمان و عراق داشتم و با توجه به اینکه مردم هیچ‌گونه شم نظامی نداشتند، کمی نگران بودم و احساس کردم که کشورمان باید خود را آماده کند چرا که در خطر هستیم.
وی ادامه داد: از طرفی اتفاقی در ایران رخ داده بود که خوشایند دشمنان نبود؛ چرا که کشوری که سال‌های بسیار در اختیار انگلیس و امریکا بود و سلاطین آن، کشور را ارزان در اختیار دشمن گذاشته بودند؛ اکنون اسلام بر آن کشور حاکم شده بود که این اتفاق تلخی برای دنیای اسکتبار بود و روشن بود در چنین شرایطی فکری برای حمله به ایران خواهد کرد.
خامنه‌ای بیان کرد: امروزه اصلاحات با همان معانی که در بین طرفدارانش وجود دارد، دنباله‌رو همان حرکت عظیم انقلاب اسلامی است. این اصلاحات برای آن است که کشور، مدار قانون را طی کند و در مقابل ظلم و ستم داخلی و خارجی بایستد.
وی گفت: امروز ما معتقدیم همان‌گونه که باید در مقابل فساد و بی‌عدالتی داخلی بایستیم، باید در مقابل ظلم و ستم خارجی نیز ایستادگی کنیم، آن هم با یک نگاه عمیق و استراتژیک؛ به این معنا که وقتی دشمنی مانند اسرائیل در دنیا به وجود آمده و فلسفه وجود آن ایجاد مزاحمت دائمی برای جهان اسلام است و پروتکل‌هایی که در مورد آن امضا شده نیز دقیقا با این مساله انطباق دارد؛ باید این محاسبه را داشته باشیم که وقتی اسرائیل را برای تجاوز به سوریه،‌ غزه و لبنان راحت بگذاریم یقینا یک روز نیز نوبت ما خواهد شد و گرفتار آنها خواهیم شد.
خامنه‌ای اضافه کرد:‌ بنابراین هر دولتی که سر کار باشد موظف است از فلسطین دفاع و حمایت کند، آن هم با پول همین کشور و نباید بگویم که پول این کشور برای مخارج و نیازهای همین کشور لازم‌تر است و صحبت‌هایی از این قبیل مطرح کنیم که چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است.
وی خاطرنشان کرد: ‌باید در نظر داشت که این کمک‌ها در جهت به کمک به خودمان است؛ کمک به غزه کمک به خودمان و آینده ما است. متاسفانه بعضی‌ها به اسم اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب سخنانی گفته‌اند که این حرف‌ها نادرست است، زیراباید فکر کرد و بعد سخن بر زبان آورد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد:‌ از دوستان خودم در مجمع نیروهای خط امام(ره) تشکر می‌کنم که به نیابت از اصلاحات این مراسم را برگزار کرده تا اعلام کنیم ما نیز همچنان از دفاع مقدس حمایت می‌کنیم. این جنگ به هر حال اتفاق می‌افتاد ولی با این‌که اتفاق تلخی بود و شهدای بسیاری را روی دست ما گذاشت ولی در عوض تحولاتی در کشور ما ایجاد کرد، از جمله این‌که روح انقلاب را زنده تر کرد،‌ شهدای زیادی به ما معرفی کرد و فرهنگ انقلاب را به ما شناساند. ما نیز این اعتقادات را داریم، طرفدار اصلاحات هستیم ولی به مناسبت هفته دفاع مقدس ما نیز به همه رزمندگان تبریک می‌گوییم.
وی ادامه داد:‌ امام(ره) فرمود جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان؛ اما زمانی رسید که خود امام(ره) تشخیص داد مصلحت در توقف جنگ است. وقتی امام(ره) می‌گوید من جام زهر را سر می‌کشم به این معنی است که دارم کاری را با بی‌میلی انجام می‌دهم. در واقع سیاست‌مدار و رهبری مانند امام خمینی(ره) با آن قدرتی که داشت تصمیمی اتخاذ کرد که باطنا تمایلی به آن نداشت اما شرایط حکم می‌کرد که آن را انجام دهد بنابراین ما از جنگ و دفاع مقدس دفاع می‌کنیم مادامی که رهبری آن را برای کشور پذیرفته باشد.
خامنه‌ای با بیان این‌که متاسفانه عده‌ای مساله جنگ و دفاع مقدس را کوچک جلوه می‌دهند، افزود: ‌این افراد سعی دارند که این موضوع را با یک سری معیارهای ظاهری تحلیل کنند و بسنجند که درست نیست. انقلاب اسلامی آن‌قدر بزرگ و پراهمیت بود که دشمن خودش را ناچار می‌دید که آن جنگ را آغاز کند و راهی جز این نداشت و در نهایت آمد و شروع کرد و در انتها نیز شکست خورد و به هدفش نرسید.
وی گفت: ‌درست است که ما این انقلاب را به درستی حفظ نکردیم و قدرش را نمی‌دانیم و بعضی‌ها نیز سعی دارند که از آن سوءاستفاده کنند و منحرفش کنند ولی اصل این انقلاب درست مانند اصل اسلام و قرآن چیز خالص و نابی بوده است و نیت امام(ره)‌ این بود که در این کشور الگویی به وجود آید که سرمشق همه جهانیان باشد، ولی ما کم‌کاری کردیم و نتوانستیم کشور را به آن شکل که امام(ره) می‌خواست در بیاوریم.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام رفت و آمد انسان‌های ناشایست در مدارهای ریاستی و مدیریتی کشور را عامل وضعیت حال حاضر دانست و عنوان کرد: امام(ره) و رزمندگان هرگز چنین چیزی را نمی‌خواستند و مردم و انقلابیون نیز هیچ‌گاه چنین چیزهایی در نیتشان نبوده و نیست.
وی گفت:‌ انقلاب اسلامی با آن اوج و بلندای هدف‌گیری موجب ترس دشمن شده بود و در ما نیز در آن جنگ هشت ساله با وجود تلخی‌هایی که در ابتدای آن بود، توانستیم پیروز شویم.
خامنه‌ای ادامه داد: اوایل جنگ وقتی من به اهواز آمدم، رزمندگان نزد من آمدند و گفتند ما برای به دست آوردن حتی دو قبضه اسلحه کلاش مشکل داریم و بنی‌صدر با ما همکاری نمی‌کند؛ ولی به تدریج اوضاع بهتر شد. اکنون به حمدالله به سبب قدرت نظامی کشورمان، دشمنان که مصمم به از بین بردن ما هستند، دچار تردید شده‌اند. آنها دوست دارند ما را از بین ببرند ولی تردید دارند و می‌ترسند.
وی اظهار کرد: ؛ کسانی که با چنین زبانی از طرف ما با دنیا صحبت می‌کنند سخت در اشتباه هستند. افراد سیاسی و نظامی کشور ما باید به گونه‌ای صحبت کنند که به مصلحت انقلاب و اسلام باشد. ما مردمی صلح‌طلب و آرام و در عین حال دارای قدرت هستیم که کسی نباید فکر تجاوز ما را به ذهنش راه دهد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به وضعیت خوزستان عنوان کرد:‌ همان‌گونه که بسیاری از متفکران در مساله تئوریزاسیون دفاع مقدس کار فکری بسیاری کرده‌اند و عده‌ای هنرمند نیز به بازسازی چهره رزمندگان پرداختند؛ مجریان ما نیز به بازسازی عمرانی این منطقه جنگ‌زده کمک کنند.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر کارهای مربوط به بازسازی خرمشهر خوب پیش نمی‌رود و واقعا نمی‌دانم چه گیری در کار است؟ نبود بودجه عذر موجهی نیست چرا که این استان جزو اولویت‌ها است و خوزستان آبروی کشور است.
خامنه‌ای اظهار کرد: بعد از حدود ۳۰ سال شرایط نباید این‌گونه باشد؛ البته مسئولان امروز گناهی ندارند چرا که کوتاهی نکردند و قصور از مسئولان گذشته بود و امیدوارم مسئولان امروز موفق شوند کوتاهی‌های گذشته دیگران را جبران کنند.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

33 + = 43