۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ دکتر محمدرضا عارف در دانشگاه علم و صنعت:

حل مساله حصر به نفع نظام است/موضوع رفع ممنوع‌التصویری خاتمی را به طور جدی پیگیری می‌کنم

دکتر محمدرضا عارف در آیین گشایش انجمن اسلامی رویش ! دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که یگیر موضوع حصر و وعده های عارف برای رفع این قضیه شد گفت: ما پیگیری این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن به حصر کمک می‌کند یا خیر، معجزه نمی‌توانیم بکنیم در حد توان در حال پیگیری هستیم. امیدواریم این مسأله به عنوان بازی برد- برد به نفع نظام حل شود و مطمئنا حل مساله حصر به نفع نظام است

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):دکتر محمدرضا عارف در آیین گشایش انجمن اسلامی رویش ! دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که یگیر موضوع حصر و وعده های عارف برای رفع این قضیه شد گفت: ما پیگیری این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن به حصر کمک می‌کند یا خیر، معجزه نمی‌توانیم بکنیم در حد توان در حال پیگیری هستیم. امیدواریم این مسأله به عنوان بازی برد- برد به نفع نظام حل شود و مطمئنا حل مساله حصر به نفع نظام است
همچنین یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به مسأله بازداشت یاشار سلطانی خطاب به عارف، گفت: حداقل انتظار ما این است که شما در این مورد هم موضع‌گیری داشته باشید که عارف در پاسخ به این سوال مطرح شده، اظهار کرد: بحث محافظه‌کاری نیست. بحث موثر بودن است. پیش از این به عنوان شهروند صحبت می‌کردم اما امروز نماینده مجلس هستم و از سازوکار قانونی باید این موضوعات را پیگیری کنیم. شما دانشجویان دنبال حل مسائل هستید. اما باید با سازوکار قانونی حل مسائل را پیگیری کرد.
عارف افزود: مگر مسأله ممنوع‌التصویری خاتمی را پیگیری نکرده‌ام؟ به طور جدی این مساله را پیگیری کردم وظیفه ما پیگیری است که ان‌شاءالله حل می‌شود و ما امیدواریم که حل شود.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ددر پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما با رأی میلیونی مردم به مجلس راه یافتید اما روند فراکسیون امید جای بحث ندارد؟ مردم از شما مطالبه دارند. در پنج ماهی که در مجلس بودید چرا نطق یا تذکری نداشتید و اکنون درباره نرگس محمدی می‌گویید نامه تعدادی از نمایندگان مادرانه بوده است؟ در مورد عملکرد وزارت علوم چه پاسخی دارید؟
عارف در پاسخ به سوالات مطرح شده، اظهار کرد: در جریان شکل‌گیری ائتلاف امید و پس از آن فراکسیون امید مهمترین برنامه ما انسجام‌بخشی به این فراکسیون بود و به تدریج اعضای فراکسیون با موضوعات آشنا شدند و نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کردند، به عنوان مثال در انتخابات هیأت رئیسه مجلس پنج نفر از اعضا رأی آوردند.
وی با اشاره به دستور کار بودن انتخاب نظّار برای شوراهای عالی، گفت: در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که دو نماینده از مجلس باید انتخاب شوند هر دو نفر از فراکسیون امید بودند. همچنین در ناظرین مجلس در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها سه نفر از فراکسیون امید توانستند رأی بیاورند.
وی افزود: تمامی این مسائل به زمان نیاز دارد که باید برنامه‌ریزی شود. اما در مورد نطق‌های بین دستور که گفتید در مجلس قرعه‌کشی انجام می‌شود و بنده نفر صد و نود و نهم هستم. هر وقت نوبتم شد نطق خواهم داشت.
عارف در ادامه با اشاره به رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت، گفت: در قرعه‌کشی که انجام شد خوشبختانه ۶ نفر موافق از فراکسیون امید بودند و قرار بر این شد که این ۶ نفر وقت خود را با سایر افراد تقسیم کنند. البته در این میان تعدادی هم خارج از فراکسیون بودند که می‌خواستند به عنوان موافق صحبت کنند. اما اگر بنده می‌خواستم برای خودم هم وقت بگذارم دیگران چه فکری می‌کردند. بنابراین به طور طبیعی از یک طیف اولویت را به اعضای خارج از فراکسیون و بعد هم سایر اعضای فراکسیون دادیم. حتی چند مورد قهر و آشتی در صحن داشتیم که کارگروه گذاشتیم که چگونه مدیریت شود.حتی مقرر شده بود در صورت نیاز ۵ دقیقه از وقت رئیس جمهور به من برای دفاع از هر سه وزیر پیشنهادی اختصاص داده می شد.
عارف ادامه داد: در فضایی که در روزهای اول تحلیل می‌کردند وزرا رأی نمی‌آورند آن را به رأی بالا رساندیم. هر نوع نقدی که کنید می‌پذیریم اما خواهش می‌کنم در جریان مسائل هم قرار بگیرید.
وی با اشاره به طرح‌ها و لوایحی که در کارگروه‌های فراکسیون امید مطرح و بررسی می‌شود، گفت: در ابتدای کار طرح حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر مطرح شد و برنامه ما این است که موضوعات را پیگیری می‌کنیم اما در مورد وزیر علوم هم اینگونه است. اگر جواب داده نشد در آن شرایط سوال هم خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم.
عارف همچنین اظهار کرد: در مورد اتحادیه انجمن‌های اسلامی هم چند بار با وزیر علوم در سه یا چهار جلسه صحبت کردم. قطعاً پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم.
رئیس مجمع نمایندگان تهران با اشاره به جلسات این مجمع، اظهار کرد: کمیته‌های مشترک تشکیل دادیم، با استاندار، شورای شهر و شهرداری هم جلسه داشته‌ایم. لذا مسائل و مشکلات تهران را هم بررسی کرده و پیگیری می‌کنیم.
عارف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ابتدای دهه ۹۰ به یک راهبرد ملی رسیده‌ایم و اکنون در دهه چهارم انقلاب قرار داریم می‌دانیم منطقه در چه وضعیتی است و ما چه جایگاهی داریم. شعار امید و آرامش که در زمان انتخابات مطرح شد، شعاری فراتر از یک جریان سیاسی بود لذا نمی‌گویم که شما دانشجویان دست از مطالبات خود بردارید، نمی‌گویم در برابر تنگ‌نظری‌ها بی‌معرفتی‌ها و کوتاه‌نظری‌هایی که در رابطه با فعالیت‌هایتان می‌بینید کوتاه بیایید، جریان، جریان بفرمایید و بتمرگید است و خواهشم از شما این است که بفرمایید را رعایت کنید.
وی با تاکید بر اینکه باید قدردان ایجاد تفکرات جدید باشیم، گفت: تنگ نظری وجود دارد اگر احساس کنیم ایجاد تشکل جدید جای ما را تنگ می‌کند، ما بر روی ارزش‌ها و قانون اساسی هیچ اختلافی نداریم اما وقتی وارد مصادیق می شویم طبیعی است که اختلاف نظر وجود دارد.
رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه به مسئولین دانشگاه ها و آموزش عالی توصیه‌ای دارم گفت: ملاک عمل همه باید قانون باشد امروز قانون شفاف است و در رابطه با فعالیت دانشجویی نباید فراتر از ضوابط و مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی به پیشتازی دانشجویان انجام شد گفت: کسی بر روی این مساله حرفی ندارد و شما دانشجویان بهتر از هر کسی مصالح نظام و دغده های اصلی نظام و مردم را می دانید لذا مبنای فعالیت باید در چارچوب قانون اساسی باشد هیچ دلیل و توجیهی برای تعلل برای صدور مجوز تشکل‌های دانشجویی در هیچ دانشگاهی نیست.
رئیس فراکسیون امید ادامه داد: متاسفانه ما نسل اولی‌ها در انتقال تجربیات خود و ارزش‌های انقلاب کوتاهی کرده و وظیفه خود را انجام ندادیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌های اسلامی به دنبال تشکیل اتحادیه هستند گفت: با چه توجیهی اجازه نمی‌دهیم در حالی که فعالیت های هم افزا می‌توانند تاثیرگذار باشند. اگر اشکال قانون و ضوابط وجود دارد می توانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح مکنیم.
رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در فضای مجازی به نظرات جوانان توجه دارد، گفت: به ویژه کسانی که صحبت‌های نیشدار می‌نویسند که بیانگر سوز دلشان است و از همه صمیمانه تشکر می‌کنم.
عارف در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در داخل فراکسیون امید عملکرد افراد براساس واجب کفاییی و واجب عینی است، اظهار کرد:یک فراکسیون نوپا که اکثریت آن برای اولین بار عهده‌دار نمایندگی مجلس شده‌اند راهبرد امید و آرامش را مبنا قرار داده‌اند.
وی افزود: یک کار واجب کفایی است مانند تذکر دادن و اظهارنظر در طرح ها و لوایح که در مجلس می‌بینید. خیلی از این امور به نام عده‌ای در مجلس مطرح می‌شود که قبلا در فراکسیون امید هماهنگ شده است.
وی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر فضاسازی های کاذب قرار بگیریم، تصریح کرد: همه اعضای فراکسیون امید مانند هم هستند هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند و بنا هم نیست همه کارهای فراکسیون به نام یک نفر در یک جا باشد؛ ما رایزنی و مشورت می کنیم. به عنوان مثال در مورد یک پرونده قضائی که بنا شد تعدادی از خانم‌های نماینده از موضع عاطفی و مادری به قوه قضائیه نامه بنویسند لذا توجه داشته باشید که ما مسائل را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد.
رئیس مجمع نمایندگان تهران همچنین اظهار کرد: برخی از کارها نیز واجب عینی است مانند هماهنگ کردن امور، مانند رای اعتماد به وزرا که پیگیری این مسائل تا حدودی زمان بر است.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طول سی و چند سال آنچه که می توان مطرح کرد این است که پیشتازی دانشجویان در تمامی صحنه‌های مهم وجود داشته است از ابتدای انقلاب تا فتح لانه جاسوسی، سازندگی و به ویژه دوران دفاع مقدس که عملا رهبری جبهه به عهده جوانان دانشجو بود.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: روندی که وجود داشته کارنامه درخشانی از جنبش دانشجویی را به ارمغان آورده است و ما در دهه چهارم هم باید جهاد علمی را به عنوان اولویت اول در نظر داشته باشیم.
وی افزود: سهم جوانان دانشمند در تولید علم سهم بالایی است و اساتید بخش هدایت کنندگی را دارند در واقع محور اصلی تولید علم جوانان هستند.
رئیس فراکسیون امید مجلس خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما دانشجویان که عهده دار این تشکلات هستید باید برنامه داشته باشید و براساس برنامه حرکت کنید و در عین حال به ارتقای فرهنگی و رشد آن در جامعه هم توجه داشته باشید.
وی درپایان از رسالت جنبش دانشجویی تاکید کرد و گفت: با توجه به توقعی که جامعه از جوانان دارد و بالعکس و همچنین با توجه به اسناد بالادستی جایگاه تاثیرگذاری را می توانیم داشته باشیم که این مهم به عهده جوانان کشور است.
منبع : روزنامه الکترونیکی امید
::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

92 - 83 =