۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ در سایه انفعال وزارت علوم

رنجنامه عضو هیئت موسس انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

طبق قوانین مطرح شده در آیین نامه هیئت نظارت دانشگاه هر دوهفته یکبار موظف به تشکیل جلسه با حضور حداقل دوسوم از اعضای آن هیئت می باشد که در اقدام عجیبی و غیرقانونی دیگری تمامی جلسات هیئت نظارت به دستور ریاست آن هیئت به دلیل برگزاری کنگره جندی شاپور!!! تا بعد از اختتامیه (اواخر بهمن ماه) لغو شدو حتی در اقدامی عجیب دانشگاه صنعتی جندی شاپور به مدت یک هفته تعطیل و خوابگاه و مراکز رفاهی دانشجوبان در اختیار رئیس و مهمانان ایشان قرار گرفت که متاسفانه هیچکدام از تشکل های فعال و حتی شورای صنفی به این موضوع مهم...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

اگر دانشگاه اصلاح بشود استقلال ما، آزادی ما، همه چیز ما حفظ می شود و حتما بدانید که در دراز مدت هم به کلی ما مستغنی از غیر خواهیم شد و کوشش کنید که کمک به این انقلاب فرهنگی کمک به استقلالتان است، کمک به آزادیتان است، کمک به کشورمان است که از زیر وابستگی بیرون برود. امام خمینی (ره)

وقتی که جنبش دانشجویی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به دست محافظه کاران منفعت طلب افتاد برآن شدیم تا طبق گفته های امام راحل با تاسیس یک تشکل اصلاح طلب در جهت احیاء و اصلاح جنبش دانشجویی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول قدمی برداشته باشیم. ما با تصور اینکه مشی وزارت علوم دولت یازدهم با دولت قبل متفاوت است پا در این عرصه گذاشته بودیم ولی در همان ابتدای کار سنگ اندازی هایی مواجه شدیم که تا هم اکنون هم ادامه داشته و بعد از گذشته بیش از ۱۴ ماه هنوز موفق به اخذ مجوز فعالیت نشده ایم، گوشه ای از این مشکلات و اقدامات غیرقانونی را برای شما شرح میدهم تا شما هم در جریان امور قرار بگیرید:
۱۱نفر از دانشجویان دانشگاه از رشته ها و در مقطع های مختلف به عنوان هیئت موسس درخواست خود را در تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۵ در دبیرخانه هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به ثبت رساندیم. متاسفانه اکثریت کسانیکه برای هیئت موسس نام نویسی کرده بودند به دلایلی که هیچوقت اعلام نشد ردصلاحیت شدند که اینجانب نیز یکی از افرابودم که نامم در بین افراد ردصلاحیت شده بود ولی باتوجه به عهدی که در ابتدای راه با هم بسته بودیم در تمامی مراحل همراه دیگر دوستان تا هم اکنون ایستاده ایم. موافقت اصولی که طبق آیین نامه تشکل های اسلامی باید طی ۴۵ روز کاری اعلام میشد با ۱۰ روز تاخیر در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵ صادر شد.

پس از اعلام موافقت اصولی باتوجه به اینکه امکان اعلام عمومی نبود، عضوگیری به سختی انجام شد و به دبیرخانه هیئت نظارت تحویل داده شد، بعد از تحویل لیست اسامی شورای عمومی درخواستی مبنی بر حضور تمامی افراد عضو شورای عمومی و امضا کردن لیستی که قبلا امضا کرده اند از سوی دبیرخانه هیئت نظارت مطرح شد که در هیچ کدام از فصل های آیین نامه تشکل های دانشجویی نیامده بود. درخواستی که یک هفته به طول انحامید و روند کار را کندتر کرد. بالاخره بعد از سختی های فراوان اساسنامه اولیه و اسامی اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵ در دبیرخانه هیئت نظارت به ثبت رسید تا اساسنامه توسط اعضای هیئت نظارت بررسی شود. اقدام غیرقانونی بعدی هیئت نظارت دانشگاه تفسیر اشتباه از بند ۵ ماده سوم فصل دوم آیین نامه تشکل های اسلامی بود. طبق این بند از آیین نامه فرصت هیئت نظارت برای بررسی اساسنامه مدت دوماه است که قرائت هیئت نظارت دانشگاه صنعتی جندی شاپور از این بند دوماه کاری بود که متاسفانه این قرائت اشتباه مدت زمان زیاد دیگری را بر روند عادی بررسی اساسنامه افزود ولی درد آنجاست که ذر این مدت زمان هیئت نظارت هیچ جلسه مشترکی برای بررسی اساسنامه تشکیل نداده و هرکدام از اعضا به صورت جداگانه رأی و نظر خود رابه دبیرخانه و دبیرخانه نیز به هیئت موسس انجمن اسلامی ابلاغ نمود که این عدم هماهنگی در برخی از بخش ها کاملا متضاد با رأی و نظر یکدیگر بود (نظر اعضا هیئت نظارت با همدیگر متضاد بود) و ما بااجبار در بعضی از بخش ها مجبور به حذف برخی ماده ها شدیم. در تمام این مدت اعضای هیئت موسس برای نشان دادن حسن نیت خود در تمامی مراخل با هیئت نظارت همکاری کرده و حتی خواسته ها و اقدامات غیرقانونی آن هیئت را نادیده گرفتند. بعد از اصلاحات مورد نظر اعضا هیئت نظارت اساسنامه اصلاح شده در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۵ در اختیار دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه صنعتی جندی شاپور قرار گرفت.
چون در آیین نامه تشکل های دانشجویی ماده یا بندی مبنی بر مدت زمان بررسی اساسنامه اصلاح شده نیامده بود، دبیرخانه هیئت نظارت به ناجار از وزارت علوم استعلام گرفت و متاسفانه وزارت علوم همان روال بررسی اساسنامه اولیه را پیش پای هیئت نظارت دانشگاه گذاشت ولی با این تفاوت که بابت تفسیر اشتباه از بند۵ ماده۳ فصل دوم آیین نامه تشکل های دانشجویی به دبیرخانه هیئت نظارت دانشگاه تذکر داد.
طبق قوانین مطرح شده در آیین نامه هیئت نظارت دانشگاه هر دوهفته یکبار موظف به تشکیل جلسه با حضور حداقل دوسوم از اعضای آن هیئت می باشد که در اقدام عجیبی و غیرقانونی دیگری تمامی جلسات هیئت نظارت به دستور ریاست آن هیئت به دلیل برگزاری کنگره جندی شاپور!!! تا بعد از اختتامیه (اواخر بهمن ماه) لغو شدو حتی در اقدامی عجیب دانشگاه صنعتی جندی شاپور به مدت یک هفته تعطیل و خوابگاه و مراکز رفاهی دانشجوبان در اختیار رئیس و مهمانان ایشان قرار گرفت که متاسفانه هیچکدام از تشکل های فعال و حتی شورای صنفی به این موضوع مهم نپرداختند. بعد از لغو طولانی مدت جلسات هیئت نظارت به گفته دبیر هیئت نظارت دانشگاه به دلیل وجود درخواست های متعدد تشکل ها و نهاد های دیگر بررسی اساسنامه انجمن اسلامی از دستور کار هیئت نظارت خارج شد.

هیئت موسس انجمن اسلامی نیز بعد از این اقدام هیئت نظارت دانشگاه چندین بار اعتراضات خود را به صورت شفاهی و دوبار کتبا به دبیر هیئت نظارت دانشگاه اعلام کرده اند که متاسفانه تا هم اکنون هیچ پاسخی دریافت نشده، یعنی از تاریخ سوم دیماه ۱۳۹۵ تا به امروز هیچ پاسخی مبنی بر بررسی اساسنامه انجمن اسلامی دانشجویان به هیئت موسس این تشکل اسلامی داده نشده است.

تعدادی از اعضای هیئت موسس تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل میشوند ولی هنوز مجوز فعالیت صادر نشده است.

امین حیدریان_ عضو ردصلاحیت شده هیئت موسس انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 1