۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۶

حضور «فاطمه هاشمی» به همراه برادرش در دادسرا

فاطمه هاشمی در شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.

forootan-20-48.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

فاطمه هاشمی در بدو ورود به دادسرای عمومی انقلاب تهران در رابطه با دلیل حضورش در دادسرا، گفت: حدود ساعت ۱۱ امروز احضاریه‌ای به دست من رسید و به همین دلیل در دادسرا حاضر شدم.

 

وی گفت: در احضاریه دلیلی که برای احضار ذکر شده، صرفا ارائه پاره‌ای از توضیحات بود و مطلب دیگری نوشته نشده بود.

 

فاطمه هاشمی درباره اینکه چه چیزی می‌تواند دلیل احضارش باشد؟ گفت: فکر می‌کنم در رابطه با صحبت‌هایی که راجع به عدم مدیریت آقای لاریجانی در مجلس کرده‌ام احضار شده باشم.

 

مهدی هاشمی،‌ سیدمحمود علیزاده طباطبایی و هوشنگ پوربابایی نیز به همراه فاطمه هاشمی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاضر شدند.

hemmat khahi (2 of 21).jpg در حاشیه این جلسه وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی با بیان اینکه صحبت‌های موکلش در مصاحبه‌ای که انجام داده مجرمانه نیست، گفت: با توضیحاتی که فاطمه هاشمی امروز در دادسرا ارائه خواهد کرد فکر می‌کنم قرار منع تعقیب صادر شود.

 

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در حاشیه حضور فاطمه هاشمی دادسرا درباره احضار فاطمه هاشمی به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، گفت: دلیل احضار ذکر نشده، اما فکر می‌کنم به دلیل مصاحبه‌ای بوده که ایشان انجام داده است.

 

وی روند رسیدگی به این پرونده در دادسرای فرهنگ و رسانه را قانونی دانست و گفت: اظهارات فاطمه هاشمی مجرمانه نبود و کرامت مسئولان رده بالا اقتضاء می‌کند که اگر کسی از آنها انتقاد کرد فوری اقدام به طرح شکایت نکنند.

 

علیزاده طباطبایی درباره جزییات مصاحبه فاطمه هاشمی، این چنین توضیح داد: ظاهرا وقتی به خانواده آقای هاشمی در مجلس توهین شد،‌ ایشان در مصاحبه‌ای که انجام دادند گفتند وقتی به دیگران توهین می‌شود جنجال سیاسی راه می‌افتد، ولی به ما که توهین می‌شود هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که پس از صحبت‌هایی که در مجلس انجام شد آیا به عنوان وکیل آقای هاشمی طرح شکایت نکردید؟ گفت: مقداری از اقدام کردن ناامید شده‌ایم؛ الان حدود ۵ سال است که از خیلی رسانه‌ها شکایت کرده‌ایم و هیچ کدام از آن‌ها رسیدگی نشده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که پرونده شکایت مهدی هاشمی از رسایی به کجا رسید، گفت: به هیچ جا نرسید، آقای دادستان باید بگوید این پرونده به کجا رسیده است.

پس از پایان جلسه فاطمه هاشمیAmir Pourmand (7 of 9)-6.jpg گفت که عنوان اتهامی‌اش، انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه است.

فاطمه هاشمی که از حدود ساعت ۱۳ امروز در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاضر شده بود، پس از گذشت سه ساعت از دادسرا خارج شد و در جمع خبرنگاران درباره دلیل احضار و عنوان اتهامی‌اش،‌گفت: اتهام این بود که من در مصاحبه‌ای که انجام دادم حرف‌های خلاف واقع نسبت به رییس قوه قضاییه و قوه مقننه زده‌ام.

 

وی ادامه داد: من هم دفاع کردم و گفتم جرمی مرتکب نشده‌ام و صحبت‌هایی که انجام داده‌ام نیز هیچ کدام خلاف واقع نبوده‌اند.

 

فاطمه هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آقایان لاریجانی از شما شکایت کرده‌اند، گفت: در نامه‌ای که برای من قرائت کردند صرفا صحبت از شکایت دادستان بود و در آن نوشته شده بود که من حرف‌های خلاف واقع درباره روسای قوه قضاییه و قوه مقننه مطرح کرده‌ام.

 

وی درباره علت طولانی شدن جلسه بازپرسی، گفت: علت این بود که من صحبت‌هایی هم راجع به مشکلاتی که مردم در دادگاه‌ها دارند مطرح کردم، زیرا خیلی از بیماران خاص به ما مراجعه می‌کنند و صحبت‌هایی در این رابطه مطرح می‌کنند.

 

فاطمه هاشمی اظهار کرد: البته من به شوخی یک جمله هم گفتم و آن این بود که کاش به همین سرعتی که به پرونده شکایت از من رسیدگی شد، به شکایات مردم رسیدگی می‌شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازپرس در پایان جلسه تصمیمی اتخاذ کرد یا خیر؟ گفت: چیزی به من نگفتند و من در آنجا اعلام کردم که لایحه تقدیم خواهم کرد.

 

هوشنگ پوربابایی یکی از وکلای فاطمه هاشمی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت که موکلش با شکایت مدعی‌العموم برای ادای توضیحاتی احضار شده بود.

 

وی با بیان این که انتساب مطالب خلاف واقع عنوان اتهامی موکلش است، گفت: در این جلسه به موکلم تفهیم اتهام شد و همچنین قرار تامین التزام به حضور با قول شرف صادر شد.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 8 = 1