۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ سفیر سوریه در تهران:

گفتند اگر رابطه با ایران را قطع کنید جنگ پایان می‌یابد

سفیر سوریه به کشورهای مرتجع منطقه، غرب و آمریکا اشاره کرد که تمام تلاش خود را برای به زانو در آوردن محور مقاومت در پیش گرفتند و گفت: در آغاز این جنگ معاون وزیر دفاع آمریکا آشکارا اعلام کرد چنانچه رابطه خود را با ایران قطع کنید، این جنگ پایان می‌یابد.

خبرگزاری فارس: گفتند اگر رابطه با ایران را قطع کنید جنگ پایان می‌یابد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«عدنان حسن محمود» سفیر سوریه در همایش «سوریه سنگر مقاومت» که روز سه شنبه در سالن سید الشهدا برگزار شد، ضمن تشکر از ملت ایران به دلیل حمایت از مردم سوریه، اظهار داشت: مردم، دولت و در رآس آنها مقام معظم رهبری حمایت خود را از مردم و دولت سوریه در این جنگ آشکارا اعلام کردند.

سفیر سوریه تصریح کرد: هدف اصلی این جنگ آشکار به زانو در آوردن محور مقاومت است که جمهوری اسلامی ایران و سوریه پایگاه اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

وی به کشورهای مرتجع منطقه، غرب و آمریکا اشاره کرد که تمام تلاش خود را برای این امر محقق کردند و گفت: هدف آنها به زانو درآوردن این محور است. چرا که در آغاز این جنگ معاون وزیر دفاع آمریکا آشکارا اعلام کرد چنانچه رابطه خود را با ایران قطع کنید، این جنگ پایان می‌یابد.

سفیر سوریه با تاکید بر اینکه وقتی کشورهای غربی دیدند گروه‌های تروریستی شکست ‌خوردند، تصمیم گرفتند مستقیماً وارد عمل شوند، افزود: دلایل مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه‌های تکفیری و تروریستی از سلاح‌های شیمیایی علیه ارتش و ملت سوریه با حمایت کشورهای مرتجع منطقه و غرب استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: از یک سال قبل دولت جمهوری عربی سوریه متوجه چنین سناریویی بود که آنها به دنبال بهانه‌ای برای تجاوز به کشور سوریه بودند و سوریه از سازمان ملل درخواست کرد که کمیته حقیقت‌یاب و بررسی صلاح‌های شیمیایی از سوی تکفیری‌ها و تروریست‌ها به حلب ارسال کند.

سفیر سوریه با تاکید بر اینکه تمام ادعاهای آمریکا در رابطه با استفاده سلاح‌های شیمیایی سوریه بی اساس است، گفت: اینها بهانه پیش ساخته جهت توجیه تهدیدهای آمریکا به تجاوز به سوریه به شمار می‌رود که ما را به یاد سناریوی عراق می‌اندازد.

وی تاکید کرد: ملت سوریه با روحیه بالا بیش از هر وقت دیگر در صحنه حضور دارند و از سوریه با اقتدار کامل دفاع کرده و دیگران بدانند بهای تجاوز برای تجاوزگران سنگین خواهد بود.

سفیر سوریه یاد آور شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این تجاوز کل منطقه را به آتش می‌کشد و تجاوز به سوریه، تجاوز به محور مقاومت است؛ اجازه نمی‌دهیم محور مقاومت در منطقه به زانو درآید.

وی اضافه کرد: مقاومت و پایداری مردم سوریه در برابر این جنگ آشکار می‌تواند توطئه تجاوز جدی را به شکست بیانجامد؛ ما به متجاوزان توصیه می‌کنیم تجربه جنگ ۳۳ روزه حزب الله که بر رژیم صهیونیستی پیروز شد را مد نظر قرار دهد.

سفیر سوریه با تاکید بر اینکه این تهدیدهای آمریکا و غرب علیه سوریه مردم این کشور را بیشتر متحد می‌کند، افزود: این مسئله اطمینان ملت ما را در خصوص پیروزی بر نیروهای استکباری افزایش می‌دهد، ما پیروز این جنگ خواهیم بود علیه کسانی که توطئه چینی برای محور مقاومت و در راس آن سوریه می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سوریه سنگر مقاومت تا پیروزی کامل جهت آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از جمله فلسطین خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 4 =