۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۹ کچوییان:

ایران مهمترین قربانی پدیده تروریسم است

دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیاست‌های ایران بر مبارزه با تروریسم تاکید دارد، گفت: ایران مهمترین قربانی پدیده تروریسم است.

 کچوییان: مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

جواد کچوییان، دستیار وزیر امور خارجه در کنگره ۱۷ هزار شهید ترور که صبح امروز در مرکز سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به تمایل محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به شرکت در این همایش اشاره کرد و گفت:‌ وی بسیار دوست داشت در این جلسه شرکت کند، اما جلسه فوق‌العاده‌ای درباره وضعیت سوریه پیبش آمد و نتوانست در این برنامه حضور پیدا کند که از این بابت عذرخواهی کرد.

وی به اشاره با آمار ۱۷ هزار شهید ترور در ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مهمترین پدیده قربانی تروریسم است و نهم شهریور که روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است با تاکید بر اهداف سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با این امر نامگذاری شده است.

دستیار وزیر امور خارجه تروریسم را معضل بشری خواند و تصریح کرد: تروریسم اکنون در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ورود پیدا کرده و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته است؛ این روزها شاهد جنگ نظام سلطه‌گر علیه سوریه هستیم، به طوری که در جای جای جهان مردم بی‌گناه کشته می‌شوند.

کچوییان ادامه داد: ما از مجامع بین‌المللی خواسته‌ایم که مواضع خود را در این زمینه اعلام کرده و گروهک منافقین را مورد شناسایی قرار دهند؛ متاسفانه نام منافقین در لیست‌ گروه‌های تروریستی قرار داشت، اما به دلیل اهداف سیاسی نام این گروه از لیست خارج شد و ما شاهدیم که نام شاخه نظامی حزب الله در لیست این گروه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تروریسم اکنون به ابزاری برای کشورهای غربی تبدیل شده است، اظهار داشت: سوریه نمونه بارزی از جنایات گروه‌های تروریستی است، امروزه گسترش رسانه‌ها و نقش افکار عمومی و سازمان‌های مردم نهاد مانند بنیاد هابیلیان می‌توانند تاثیرات گسترده‌ای در مبارزه با این پدیده داشته باشند.

کچوییان ادامه داد: وزارت امور خارجه نیز در این زمینه همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا پیگیر مطالبات شهدای ترور باشد و با عنایت ویژه‌ و تاکیداتی که دولت یازدهم در این زمینه دارد تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

دستیار وزیر امور خارجه در پایان به ملاقات خود با یکی از مقامات اروپایی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با یکی از مقامات اروپایی داشتم، بر سیاست مبارزه ایران با اشغالگری تاکید کردم و گفتم که مواضع ایران در این زمینه شفاف است و وزارت امور خارجه در دولت یازدهم با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تلاش مضاعفی را در این زمینه در سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

14 - = 12