۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰

آموزش اسلام در کلیسایی آمریکایی

کلیسای پروتستان «فارمینگتون» به منظور معرفی چهره حقیقی دین اسلام، در حال برنامه ریزی برای تشکیل کلاس های آموزش این دین به مسیحیان است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

به منظور نزدیک تر کردن پیروان دو دین مسیحیت و اسلام و همچنین معرفی چهره حقیقی از دین اسلام، کلیسای پروتستان فارمینگتون واقع در ایالت نیومکزیکو در حال برنامه ریزی برای تشکیل کلاس های آموزش اسلام است.

«گلن پریکا» کشیش این کلیسا به فارمینگتون دیلی تایمز گفت: حادثه یازدهم سپتامبر سبب شد تا چهره دین اسلام در میان عموم مردم مخدوش شود و آنان نتوانند درک درست و صحیحی از این دین داشته باشند.

وی افزود: کلیسای پروتستان فارمینگتون درصدد است تا با تشکیل کلاس های تحت عنوان «مسیحیت و اسلام: بسیار شبیه به یکدیگر، بسیار متفاوت از یکدیگر» دین اسلام را به مسیحیان ساکن شهر فارمینگتون معرفی کند. این کلاس ها به مدت ده جلسه به طول می انجامند و از تاریخ پنج شنبه ۱۴ شهریور ماه آغاز می گردند.

این کشیش خاطر نشان کرد: با تمرکز بر شباهت های موجود در این دو دین الهی، در تلاشیم تا شکاف بین مسیحیان و مسلمانان را پر کنیم. مسیحیان با حضور در این جلسات از اینکه متوجه شوند مسلمانان نیز همانند میسحیان و یهیودیان برای حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) به عنوان پیامبران و فرستادگان خداوند احترام قائل اند متعجب و شگفت زده خواهند شد.

وی در ادامه افزود: هر دو دین اسلام و مسیحیت بر صلح و دوستی تاکید می کنند و ما امیدواریم که توسط برگزاری این کلاس ها مسلمانان و مسیحیان به یکدیگر نزدیک تر شوند.

«والتر دکلرک»استاد مرکز اسلامی «دار الاسلام» از ایده کلیسای فارمینگتون استقبال کرد و افزود: پیام تمامی ادیان الهی در سراسر جهان یکسان است، زیرا یک خدای واحد وجود دارد. وی تصریح کرد: مسلمانان باید درباره دین میسحیت و اعتقادات آنان بیاموزند و میسحیان نیز باید با دین اسلام حقیقی و آموزه های ناب آن آشنا شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 3