۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳

ارتباط سبک زندگی و سرطان

عضو انجمن پژوهشی درمانی سرطان بیمارستان امید ارومیه گفت: شایع‌ترین نوع سرطان و مشترک بین زنان و مردان سرطان ریه و دستگاه گوارش است.

958-1.jpg«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر احمدی افزود: عوامل بسیاری در شیوع این بیماری‌ها نقش دارند که به رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، کشیدن سیگار و افزایش آلاینده‌ها می‌توان اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عفونت نیز یکی از علل ابتلا به سرطان است و بر اساس مطالعات محققان بیماری عفونی منشا بسیاری از سرطان‌ها شناخته شده است که شامل ویروس پاپیلومای، هپاتیتC ، B، ایدز است.

دکتر احمدی شایع‌ترین نوع سرطان در زنان سرطان سینه و در مردان نیز سرطان پروستات و در کودکان سرطان خون نام برد و با اشاره به زمان مراجعه بیمار به پزشک تصریح کرد: مراجعه به موقع بیمار به پزشک و تشخیص به موقع بیماری باعث تسریع در درمان و جلوگیری از مرگ و میر افراد می‌شود.

عضو انجمن پژوهشی درمانی سرطان افزود: متاسفانه امروزه سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری است که افراد را مبتلا می‌کند و از روش‌های موثر برای مقابله با سرطان و تخریب سلول‌های سرطانی روش شیمی درمانی و پرتو درمانی است و از عوارض شیمی درمانی به تهوع و ریزش مو بدن و در پرتو درمانی مشکلات پوستی می‌توان اشاره کرد که خوشبختانه با تجهیز دستگاه‌های پرتو درمانی این مشکل حل شده و هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

احمدی در پایان افزود: با توجه به آمار بدست آمده اخیر ۳۵ درصد علل سرطان‌ها تغذیه نامناسب، ۲۵ درصد علل سرطان‌ها سیگار، ۱۵ درصد عفونت و بقیه بدی آب و هوا، استرس، شغل است که با تغییر سبک زندگی و رعایت بهداشت از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 1