۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ تندروها دروغ علیه میلی منفرد را برای توفیقی تکرار نکنند

دو سند رد اتهامات «تحصن ۸۸ دانشگاه تهران» منتشر شد

دو سند زیر پوچ بودن دو اتهام تندروها به گزینه ی قبلی و گزینه ی جدید حسن روحانی برای وزارت علوم را افشا می کند؛ شرکت در تحصن دانشگاه تهران در سال 88 و به تعطیلی کشاندن یا تعویق امتحانات، بزرگترین اتهامی بود که دکتر جعفر میلی منفرد به خاطر آن از مجلس رای اعتماد نگرفت و حالا همان بهانه ها را تندروها برای دکتر جعفر توفیقی مطرح می کنند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دو سند زیر پوچ بودن دو اتهام تندروها به گزینه ی قبلی و گزینه ی جدید حسن روحانی برای وزارت علوم را افشا می کند؛ شرکت در تحصن دانشگاه تهران در سال ۸۸ و به تعطیلی کشاندن یا تعویق امتحانات، بزرگترین اتهامی بود که دکتر جعفر میلی منفرد به خاطر آن از مجلس رای اعتماد نگرفت و حالا همان بهانه ها را تندروها برای دکتر جعفر توفیقی مطرح می کنند.
در تصویر شماره یک، نامه دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران به دانشگاهیان تهران برای تجمع در مسجد دانشگاه تهران در روز ۲۶ خرداد ماه ۸۸ قابل مشاهده است. این نامه که در سامانه ی الکترونیکی دانشگاه به شماره ۱۸۶۷۰۶۷۴ در تاریخ ۲۵ خرداد به امضای دکتر رهبر رسیده، خطاب به «دانشگاهیان عزیز» با موضوع «دعوت در جلسه اعتراض به اقدامات فوق الذکر که از ساعت ۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۶ خرداد ۸۸ در محل مسجد دانشگاه تهران» نوشته شده است.
متن نامه به این شرح است: «تعرض به دانشگاه تهران (نماد آموزش عالی کشور) و کوی دانشجویان توسط گروهی متجاوز و ضرب و شتم دانشجویان عزیزی که دغدغه ای جز اعتلای دانشگاه و کشور ندارند موجی از تاسف و تاثر در دل اینجانب و تک تک دانشگاهیان را به دنبال داشت. اینجانب به عنوان رییس دانشگاه تهران ضمن دعوت همگان به آرامش، از اعضای محترم هیات علمی دعوت می نمایم در جلسه اعتراض به اقدامات فوق الذکر که از ساعت ۸:۳۰ روز سه شنبه ۲۶/۳/۸۸ در محل مسجد دانشگاه تهران برگزار خواهد گردید، حضور بهمرسانند. امضا کننده: رییس دانشگاه تهران – فرهاد رهبر».

بنابر این گزارش، در همان روزی که رییس دانشگاه تهران در مسجد دانشگاه اعلام تجمع کرد و خود وی نیز در آن حضور یافت، معاونت آموزشی دانشگاه تهران طی اطلاعیه ای دانشجویان را به دو گروه تقسیم کرد: کسانی که آمادگی شرکت در امتحان را داشتند امتحان بدهند و آنهایی که آمادگی ندارند بدانند که امتحانات به تعویق افتاده و الی آخر. دلیل این امر وقایع کوی دانشگاه و وضعیت اسفبار دانشجویان ساکن در آنجا بود که احساس امنیت نمی کردند و شاید مصلحت این بود که هر چه سریعتر کوی را ترک و به شهرهایشان بروند.

سند دومی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، تصویر نامه ی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران، «محمود کمره ای» به روسای پردیس ها، دانشکده ها، موسسات و مراکز زیر مجموعه ی دانشگاه تهران با موضوع آن تعویق تاریخ برگزاری امتحانات دانشگاه تهران است که با شماره ۱۲۰۷۰۸۱۳ در تاریخ ۲۶ خرداد ماه نوشته شده است.
متن این نامه با عنوان درشت «تعویق تاریخ برگزاری امتحانات دانشگاه تهران» به این شرح است:
«پیرو اطلاعیه های قبلی به اطلاع می رساند: یک: دانشجویان محترمی که آمادگی شرکت در امتحانات پایان نیمسال جاری طبق برنامه اعلام شده ی قبلی را دارند به گروه آموزشی یا اداره ی آموزش پردیس / دانشکده / موسسه و مرکز ذیربط مراجعه فرمایند. دو: کلیه ی امتحانات دانشگاه تهران در تمام مقاطع تحصیلی به تعویق افتاده و تاریخ جدید برگزاری امتحانات متعاقبا از طریق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد. امضا کننده: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، محمود کمره ای».

حال نگاهی دوباره می اندازیم به جلسه ی بررسی رای اعتماد به دکتر میلی منفرد که با بهانه هایی واهی به عدم رای اعتماد منجر شد؛ چون حتی دکتر میلی منفرد نیز این دو نامه را به خاطر نداشت تا بگوید که دعوت کننده به تجمع مسجد دانشگاه تهران در آن روز، شخص رییس دانشگاه بوده است که معتمد دستگاه های مختلف نظام بوده و هست.

* فرهاد بشیری، یکی از نمایندگان مخالف: جعفر میلی‌منفرد در سال ۸۸ در تحصن اساتید دانشگاه‌ها نقش محوری داشت. او در تحصن اساتید و دانشجویان شرکت کرده است که فیلم آن نیز موجود است. فیلم و سه عکس وجود دارد که نشان دهنده حضور میلی‌منفرد در این برنامه‌هاست.

* پس از پخش این فیلم در صحن علنی مجلس، چند عکس نیز که به گفته بشیری در زمان حضور میلی‌منفرد در تجمعات و تحصنات سال ۸۸ گرفته شده در صحن علنی مجلس پخش شد.

* محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس و معاون سیاسی اسبق سازمان بسیج دانشجویی نیز در مخالفت میلی منفرد گفت: بعد از آن انتخابات جنابعالی در تحصن‌ها شرکت کردید که فیلم آن موجود است. ۱۵۰ دانشجو به دنبال این بودند که امتحانات پایان ترم سال ۸۸ برگزار نشود، آنها آمدند تحصن‌ کردند و شما رفتید و فیلم آن موجود است، بعضی از اخبار رسمی می‌گوید که جنابعالی در آن زمان حمایت می‌کردید از اینکه امتحانات تعطیل شوند. ما از سوابق مدیریتی آقای میلی منفرد التهاب آفرینی، آشوب و درگیری‌های دانشجویی و فضای ناآرام را در دوران مدیریتش شاهد بودیم.

* دکتر میلی منفرد، وزیر پیشنهادی وزارت علوم درباره ی فیلم پخش شده، گفت: ۳ روز بعد از انتخابات برخی از اساتیدی که دل‌نگران شرایط موجود بودند، در مسجد دانشگاه جمع شده بودند و من هم رفتم که خدای ناکرده فاجعه ۱۸ تیر تکرار نشود و کل جلسه ۲ ساعت طول کشید آیا اسم این جلسه تحصن است؟ آیا من موضع‌گیری و خلافی کردم؟ جرم من فقط نشستن در این جمع بود آن هم برای اینکه التهاب را کم کنیم و در دانشگاه تهران و در جلسه مسجد ریاست محترم دانشگاه تهران نیز حضور داشت. مگر این جرم است که فردی با سابقه بلند خدمت که احساس دغدغه می‌کند برای حل مشکلی در جلسه‌ای حضور داشته باشد. من در عمرم یک کلاس و یا امتحان را تعطیل نکرده‌ام، حتی در زمان جنگ تمام کلاس‌ها را در زیرزمین برگزار می‌کردم، حالا کلاسی را تعطیل کنم؟ و در ایام سال ۸۸ دانشگاه اعلام کرد که شما می‌توانید امتحانات را در تیر و بعد از آن برگزار کنید ولی بنده تمام امتحانات را در تیرماه برگزار کردم.

اما در زمان رای گیری درباره ی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، این منتشر کنندگان آن فیلم و عکس بودند که پیروز رقابتی غیر اخلاقی شدند و در نتیجه دکتر توفیقی از سوی رییس جمهور به سرپرستی وزارت علوم منصوب شد که قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی جایگزین میلی منفرد شود اما همچنان ماجرای آن تحصن و اتهاماتی که متوجه میلی منفرد بود قرار است دامنگیر او نیز باشد. هر چند توفیقی اوایل شهریورماه در واکنش به فیلمی که از او در تجمع دانشگاه تهران منتشر شده، تصریح کرد: در حال تهیه گزارشی از انتشار این فیلم برای مجلس شورای اسلامی هستم.

رییس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی جایگزین سه ماه فرصت دارد اما بنا به گفته ی نزدیکان آقای روحانی، احتمالا در اوایل مهرماه سه نفر دیگر برای تصدی سه وزارتخانه ای که رای اعتماد نگرفته اند به مجلس معرفی خواهند شد.

منبع: انصاف نیوز
:::

۱ دیدگاه

  1. sma :

    دوست عزیز مساله حمله به رای مردم و متقلب دانستن نظام و ادعای نوشتن رای به نام دیگری است مساله محتوای صحبت های جناب توفیقی و هیزم آوردن برای فتنه است و شعله ور ساختن آتش رای من کو
    البته الان که به حمدالله دوستان بزرگوار ایشان در مجلس و د روزنامه ها به واهی بودن ادعای تقلب شاهدت می هندو می گویند مردم بخاطر سیب زمینی و سهام عدالت رای داده اند که شاید به این عزیزان سیب زمینی و سهام نرسیده بود و الا چون آنها هم جزیی از مردم اند احتمالا گول می خوردند و رای شان را تغییر می دادند
    مساله دم از دمکراسی زدن و قبول نکردن صندوق هاست

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

25 - = 24