۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸

فیلم: جان کری در ۴۰ سال قبل

زیر فعلی امور خارجه آمریکا در دوران تجاوز این کشور به ویتنام – بیش از 40 سال قبل - از مخالفان سرسخت جنگ بود؛ کسی که اکنون در آمریکا به عنوان یکی از حامیان دو آتشه حمله به سوریه شناخته می شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکامبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

“جان کری” در ۲۲ آوریل ۱۹۷۱  به مدت ۲ ساعت در برابر کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا سخنرانی کرد و  خواستار پایان جنگ در ویتنام شد. وی در آن زمان نخستین عضو جنبش ضد جنگ بود که در سنا سخنرانی می کرد.
کری در این سخنرانی گفت: باید افراد جان خود را فدا کنند که آمریکا به موضوعی که همه دنیا از آن اطلاع دارند اعتراف نکند؛ زیرا ما نمی توانیم به هیچ یک از اشتباهاتمان اعتراف کنیم .. باید شخصی بمیرد که نیکسون اولین رئیس جمهوری نباشد که در جنگ شکست می خورد؛ آمریکایی ها باید به این مسأله فکر کنند .. چگونه می توان از یک نفر خواست که در ویتنام بمیرد؟ و چگونه می توان از او خواست که به دلیل یک اشتباه بمیرد ؟ ما در اینجا هستیم تا از مسئولانمان در خصوص اداره کشورمان سئوال کنیم .
جان کری در دوران حمله آمریکا به عراق عضو مجلس سنا بود و در سال ۲۰۰۲ به نفع “جرج بوش” رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله به عراق موافقت کرد البته به شرط این که قبل از حمله از همه ابزار دیپلماتیک استفاده شود.
با این حال در سال ۲۰۰۴ جان کری در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد که مخالف حمله به عراق بوده. وی در این انتخابات در مقابل جرج بوش شکست خورد.

برای دیدن ویدئو اینجا کلیک کنید.

منبع: شبکه العام

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

64 + = 72